Keuze 945 hpt of XC70, en het is een 965 geworden!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die Classic komt overeen met onze Limited Edition
Volvo for life
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Behalve de classic heeft niet de inlegpaneeltjes van hout in de deuren.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21416
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Met beide auto's is weinig mis mee.
Zelf heb ik een 960 automaat en heb met de caravan er achter bijna altijd grip op de weg. Ook op een helling. Ik denk dat dat met een voorwielaandrijver iets lastiger is vanwege het ontbreken van druk op de aangedreven wielen.
Daarnaast is een 850/70 natuurlijk nieuwer en moderner, maar wat lastiger om zelf onderhoud te doen. Voor beide auto's is wat te zeggen om te kopen.
Zelf heb ik een 960 automaat en heb met de caravan er achter bijna altijd grip op de weg. Ook op een helling. Ik denk dat dat met een voorwielaandrijver iets lastiger is vanwege het ontbreken van druk op de aangedreven wielen.
Daarnaast is een 850/70 natuurlijk nieuwer en moderner, maar wat lastiger om zelf onderhoud te doen. Voor beide auto's is wat te zeggen om te kopen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dan komt hij dus niet overeen, ik ken de NL specs, niet de DE specsvolvorider schreef:Behalve de classic heeft niet de inlegpaneeltjes van hout in de deuren.
- Zeg maar Jan
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:46
Je slaat de spijker op kop!Msuidgeest schreef:Met beide auto's is weinig mis mee.
Daarnaast is een 850/70 natuurlijk nieuwer en moderner, maar wat lastiger om zelf onderhoud te doen. Voor beide auto's is wat te zeggen om te kopen.
Betreft auto is een 850/ v70 idd nieuwer,... daarom vind ik de keuze ook vrij lastig. Maar hoe slecht is zo'n tussenbak van een xc? Elke 150k vernieuwen?
Wat betreft die fwd, ben afgelopen jaar met een Megane 1.6 16v G3 met de die sleurhut de bergen in geweest. Deze heeft op hoogte gewoon te weinig vermogen vandaar een gedachte naar een HPT. Het vlot wegrijden bij nat/ vochtig wegdek heb je al snel wielspin vanaf 4000rpm.
Al met al niet de ideale trekauto dus.
Volvo V70 D5 AWD '11
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Beste Jan,
Op zich heb je gelijk dat RWD wat makkelijker is met caravan. Maar ik rij al jaren FWD. En ook al jaren met caravan. Totaal geen probleem met wegrijden. (Oké ik heb dan een diesel, maar ook met mijn 480 (109 pk) met 950 kg caravan toetertijd op een hellinkje van 7% zonder wielspin weg kunnen rijden.)
Maak je wat dat betreft niet zoveel zorgen, waarbij ik ook nog durf te zeggen dat die Megane zowieso geen lekkere caravantrekker is.
En als je een caravan erachter hebt hangen rij je toch niet vlot weg maar gewoon rustig. Je hebt vakantie.
Op zich heb je gelijk dat RWD wat makkelijker is met caravan. Maar ik rij al jaren FWD. En ook al jaren met caravan. Totaal geen probleem met wegrijden. (Oké ik heb dan een diesel, maar ook met mijn 480 (109 pk) met 950 kg caravan toetertijd op een hellinkje van 7% zonder wielspin weg kunnen rijden.)
Maak je wat dat betreft niet zoveel zorgen, waarbij ik ook nog durf te zeggen dat die Megane zowieso geen lekkere caravantrekker is.
En als je een caravan erachter hebt hangen rij je toch niet vlot weg maar gewoon rustig. Je hebt vakantie.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Zeg maar Jan
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:46
Afgelopen zomer in Noorwegen geweest. Daar leuke en vooral steile hellingen gereden. Met droog weer gelukkig anders zeker in de haarspelden wielspin gehad. Hier namelijk terug naar de 1e versnelling en ver doortrekken. Megane bleef dan net in de 2 hangen,... :-p
Maar goed, zou dit iets zijn? Jammer genoeg geen automaat,...
Deze
Zou de duitse LPG zo overkunnen naar Nederlandse G3 installatie? Ken deze fabrikant niet.
Maar goed, zou dit iets zijn? Jammer genoeg geen automaat,...
Deze
Zou de duitse LPG zo overkunnen naar Nederlandse G3 installatie? Ken deze fabrikant niet.
Volvo V70 D5 AWD '11
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
- Zeg maar Jan
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:46
Allen bedankt voor de goede raad en tips. Maar ben er uit! Het is een 965 (150kw, G3, automaat) geworden. Topic kan dus een slotje op.
Volvo V70 D5 AWD '11
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Foto's??
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- Zeg maar Jan
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:46
Ivm het inbouwen van de G3 moet ik nog een paar weekjes geduld hebben voordat hij hier op de stoep staat en wat leuke foto's kan schieten en posten 

Volvo V70 D5 AWD '11
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Goede keus. Heb zelf een 964 en dat is echt geweldig. Ook met deze sneeuw bende gaat ie overal prima doorheen.
Heb eerst een 855 gereden en heb meer plezier in de 964. Fijne motor en erg fijne ophanging
Heb eerst een 855 gereden en heb meer plezier in de 964. Fijne motor en erg fijne ophanging
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Zeg maar Jan
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:46
Eindelijk binnen. Hier bijbehorende foto:




Volvo V70 D5 AWD '11
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Hij ziet er strak uit!
Zo op de foto's geen schades, en een heel knap interieur.
Hoeveel km heeft hij gelopen?
Zo op de foto's geen schades, en een heel knap interieur.
Hoeveel km heeft hij gelopen?
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12908
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Fantastisch mooi!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Stoere bak! Het hout ben ik niet weg van, maar het lederen interieur des te meer.
Het is een 3.0 zie ik in je onderschrift?
Het is een 3.0 zie ik in je onderschrift?
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Zeg maar Jan
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:46
Heeft 200k gelopen nu. En dat hout is idd erg smaak gevoelig. Hij rijdt in igg erg fijn. Winterbanden zjin nu trouwens wel verplicht. Op zomerbanden schuift ie alle kanten op.
Volvo V70 D5 AWD '11
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21416
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Da's een fijn stukje auto Jan. Weet ik uit ervaring.
Veel plezier.
Veel plezier.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Little feat
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 30.10.2010 - 22:38
Hoy Hoy,
beetje mosterd na de maaltijd maar: wat een mooie bak is dat. Van Harte Zeg maar Jan met deze 'vondst'.
Ben zelf enige tijd aan het twijfelen geweest tussen 965 op LPG of V70 op diesel.
Is uiteindelijk de laatste geworden door omstandigheden (vorige auto was alleen nog te repareren tegen enorme kosten(12 jr oude GrandEspace)): kreeg hem mee als leenauto, liep fantastisch was redelijjk geprijsd en vol met accessoires.
Maar nogmaals HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELE mooie 965 en natuurlijk prima geschikt voor LPG.
grtz LF
beetje mosterd na de maaltijd maar: wat een mooie bak is dat. Van Harte Zeg maar Jan met deze 'vondst'.
Ben zelf enige tijd aan het twijfelen geweest tussen 965 op LPG of V70 op diesel.
Is uiteindelijk de laatste geworden door omstandigheden (vorige auto was alleen nog te repareren tegen enorme kosten(12 jr oude GrandEspace)): kreeg hem mee als leenauto, liep fantastisch was redelijjk geprijsd en vol met accessoires.
Maar nogmaals HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELE mooie 965 en natuurlijk prima geschikt voor LPG.
grtz LF
Happy driver of XC 70 Summum GT 2007, D5, 185 PK, 410K & increasing steadily
855 1995 , 170 pk, 365K & sold
V70 2002, D5, Comfortline, 163 PK, 475K & sold
855 1995 , 170 pk, 365K & sold
V70 2002, D5, Comfortline, 163 PK, 475K & sold