nou, auto naar dealer gebracht voor beurt...kwamen er niet aan toe, constateerden:
Maar goed, dit is wat er stuk is:
- Olie lekkage nokkenaskering € 98,08
- Aandrijfashoezen links/rechts (alweer…) € 354,55
- Fuseekogel RV € 274.59
- Voorpijp lek, katalysator middenschotten los € 871,03
- Remschijven voor plus blokken € 375.29
Daarnaast ook ter vervanging maar volgens mij niet essentieel:
- Wisserbladen € 39
- Achterklepdempers € 167.93
- Trekhaak vastzetten € 208,40
- Nivomats schokdempers achter € 988.02
- Cilinderkop! (harde leidingen wijst op lekke koppakking) € 1340
- Sproeierpomp achter 95,64
- Deurvangers 2x 167,08
dus ongeveer 5600 euro.
ik besluit de auto maar weg te doen...is er iemand die zo een auto inneemt? wat geeft de sloop?
of is er nog hoop?
V70 afgemaakt door de dealer....
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
poehee... das een lijst. In jouw tweede lijst zitten wel een paar punten die volgens mij voor de apk van belang zijn, zoals de nivomats, de trekhaak en de wisserbladen.
Maar als ik het zo lees lijkt het mij inderdaad het moment om verder te gaan... Kun je geen accessoires eraf schroeven en de auto opgeven voor slooppremie. Door accessoires te verkopen heb je wat extra.
Maar als ik het zo lees lijkt het mij inderdaad het moment om verder te gaan... Kun je geen accessoires eraf schroeven en de auto opgeven voor slooppremie. Door accessoires te verkopen heb je wat extra.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 19.06.2008 - 18:15
tja, wat kan ik eraf schroeven....cd-speler...winterbanden moeten eronder blijven..r.ijd anders lastig...
slooppremie schiet niet op, wil 2ehands corrollaatje kopen...een nieuwe V50 wilde ik, maar die is te klein voor mijn lange lijf met kids nog achterin.
slooppremie schiet niet op, wil 2ehands corrollaatje kopen...een nieuwe V50 wilde ik, maar die is te klein voor mijn lange lijf met kids nog achterin.
1997 classic v70, 335dkm, 2.5liter, 5 bak.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12919
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Niet om hier als een gier om een kadaver te zwermen, maar mocht er een mooie bigfront radio inzitten dan houd ik me aanbevolen...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Is een Corolla ruimer dan? en een vergelijkbare V70? dan vang je geen slooppremie maar is een stuk goedkoper dan een nieuwere. Maar in deze staat levert de auto altijd minder dan 1000 eu op, alleen moet je met de slooppremie wel een auto van na 2001 kopen.whome schreef:tja, wat kan ik eraf schroeven....cd-speler...winterbanden moeten eronder blijven..r.ijd anders lastig...
slooppremie schiet niet op, wil 2ehands corrollaatje kopen...een nieuwe V50 wilde ik, maar die is te klein voor mijn lange lijf met kids nog achterin.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Whome,
Ook ik ben mij eens de blubber geschrokken van een opgave van de dealer. Zie daarvoor dit topic, maar ik heb de auto nog steeds! :razz:
Niet gehinderd door het gebrek aan voertuigtechniek lijkt het me toch niet noodzakelijk alle werkzaamheden nu direct uit te voeren. Die nivomat's bijvoorbeeld, hoeven niet meteen, er van uitgaande dat ze niet lekken. Bovendien hoef je er ook niet perse weer die dure onder te schroeven en ook gebruikt is er zeer goed aan te komen. Zo'n voorpijp is ook te lassen en met losse tussenschotjes is heel goed te rijden, alleen het rammelt wat. Zoals je kunt lezen werd in 2007 mij al geadviseerd de uitlaat te vervangen "omdat deze minder werd". Anno 2010 hangt dezelfde uitlaat er nog onder. Deurvangers vind je op de sloop meer dan genoeg (Ze kraken zeker? Dan werken ze ook nog!) net als sproeierpompjes en gasveren voor de achterklep.
Nieuwe remblokken & schijven zijn belangrijk, net als de aandrijfhoezen. Met een beurt, lijkt het me niet onmogelijk de auto voor zo'n € 1500,00 nog een jaartje rond te laten rijden.
Die cilinderkop (je rijdt op gas?) hoeft toch ook niet vandaag of morgen? Kijk, die auto levert nu (voor verkoop) geen stuiver meer op. Maar heb jij voor het bedrag wat je nu zelf noemt (€ 5600,00) dan een fraaie vervanger? Als de auto jou verder goed bevalt zou ik met de dealer eens om de tafel om te zien wat echt noodzakelijk is en zo het onderhoud wat te spreiden. Vervangen kan altijd nog...
Ook ik ben mij eens de blubber geschrokken van een opgave van de dealer. Zie daarvoor dit topic, maar ik heb de auto nog steeds! :razz:
Niet gehinderd door het gebrek aan voertuigtechniek lijkt het me toch niet noodzakelijk alle werkzaamheden nu direct uit te voeren. Die nivomat's bijvoorbeeld, hoeven niet meteen, er van uitgaande dat ze niet lekken. Bovendien hoef je er ook niet perse weer die dure onder te schroeven en ook gebruikt is er zeer goed aan te komen. Zo'n voorpijp is ook te lassen en met losse tussenschotjes is heel goed te rijden, alleen het rammelt wat. Zoals je kunt lezen werd in 2007 mij al geadviseerd de uitlaat te vervangen "omdat deze minder werd". Anno 2010 hangt dezelfde uitlaat er nog onder. Deurvangers vind je op de sloop meer dan genoeg (Ze kraken zeker? Dan werken ze ook nog!) net als sproeierpompjes en gasveren voor de achterklep.
Nieuwe remblokken & schijven zijn belangrijk, net als de aandrijfhoezen. Met een beurt, lijkt het me niet onmogelijk de auto voor zo'n € 1500,00 nog een jaartje rond te laten rijden.
Die cilinderkop (je rijdt op gas?) hoeft toch ook niet vandaag of morgen? Kijk, die auto levert nu (voor verkoop) geen stuiver meer op. Maar heb jij voor het bedrag wat je nu zelf noemt (€ 5600,00) dan een fraaie vervanger? Als de auto jou verder goed bevalt zou ik met de dealer eens om de tafel om te zien wat echt noodzakelijk is en zo het onderhoud wat te spreiden. Vervangen kan altijd nog...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hmmm... ik heb je overige berichten op het forum ook even vluchtig bekeken en het lijkt er niet echt op dat je veel geluk hebt met deze auto. Misschien is het dan inderdaad toch beter om afscheid te nemen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Dit is inderdaad een flinke waslijst. Maar een heleboel dingen zijn veel goedkoper op te lossen.
Nivomats: zoeken op marktplaats. Ik heb een setje gekocht voor 200,- incl. onderbouwen (hadden een ton onder een andere v70 gezeten)
Remschijven plus blokken kan ook goedkoper, google maar eens dan kom je er een stuk goedkoper aan. Etc.etc.
En de auto bij een volvo specialist oid brengen scheelt ook een heel stuk op het uurtarief. Ik weet niet waar je woont in het land maar ik ken wel iemand die naast zijn werk heel veel 'volvo's opknapt. (goeie ervaringen mee.) Maar die woonst in de buurt van Enschede.
Ik zou toch even verde rkijken voor je een carola koopt.
Nivomats: zoeken op marktplaats. Ik heb een setje gekocht voor 200,- incl. onderbouwen (hadden een ton onder een andere v70 gezeten)
Remschijven plus blokken kan ook goedkoper, google maar eens dan kom je er een stuk goedkoper aan. Etc.etc.
En de auto bij een volvo specialist oid brengen scheelt ook een heel stuk op het uurtarief. Ik weet niet waar je woont in het land maar ik ken wel iemand die naast zijn werk heel veel 'volvo's opknapt. (goeie ervaringen mee.) Maar die woonst in de buurt van Enschede.
Ik zou toch even verde rkijken voor je een carola koopt.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Een groot deel kan je zelf doen, mits je een beetje handig bent of wat hulp kan vinden.
Zelf met allemaal originele onderdelen en zelf het werk doen ben je al een stuk goedkoper uit.
Nivomats bijv zijn zo vervangen. Kosten wel redelijk wat om aan te schaffen, maar het vervangen zelf is zo gedaan
Zelf met allemaal originele onderdelen en zelf het werk doen ben je al een stuk goedkoper uit.
Nivomats bijv zijn zo vervangen. Kosten wel redelijk wat om aan te schaffen, maar het vervangen zelf is zo gedaan
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Hathu
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
- Locatie: Hoofdstad van de achterhoek
Dat kan zoals al gezegd hier veeeel goedkoper. Shoppen bij een vakgarage of een goede beun zoeken. En/of een aantal dingen zelf doen.whome schreef:tja, wat kan ik eraf schroeven....cd-speler...winterbanden moeten eronder blijven..r.ijd anders lastig...
slooppremie schiet niet op, wil 2ehands corrollaatje kopen...een nieuwe V50 wilde ik, maar die is te klein voor mijn lange lijf met kids nog achterin.
Ik heb een test gelezen over De V50 en een vergelijkbare Skoda. Skoda kwam als beste uit de bus. Zowel in prijs, techniek als binnenruimte
Misschien is zo,n nieuwe Skoda wat voor jouw.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
- scrappy20863
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 14.10.2009 - 19:51
- Locatie: Harderwijk
Zou eens Hunterparts in Gorredijk bellen kun je het hele lijstje zo bestellen.
Even ter info setje Novimats had ik voor €100,00.
Is zeker de moeite waard.
Als je in de buurt van Harderwijk woont weet ik wel een monteur die dit allemaal kan doen.
Even ter info setje Novimats had ik voor €100,00.
Is zeker de moeite waard.
Als je in de buurt van Harderwijk woont weet ik wel een monteur die dit allemaal kan doen.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21543
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Zeg Allie, veel kun je zelf doen. Zeker met een beetje hulp van iemand die een beetje kijk heeft op zelf sleutelen.
Als ik de lijst zie, zijn de meeste kosten terug te voeren op arbeid. En die is bij Volvo niet misselijk. Afgezien van de cilinderkop, heb ik het idee dat de materialen rond de 2,5 mille kosten. Een pompje, dempers of wisser-bladen, dat is toch tientjes-werk en zeker zelf heel goed te doen.
Tip: zie dat je iemand vind die kan helpen en VADIS op zijn computer heeft. Daar staat veel informatie in hoe alles werkt en hoe je het moet monteren of onderhouden.
Als ik de lijst zie, zijn de meeste kosten terug te voeren op arbeid. En die is bij Volvo niet misselijk. Afgezien van de cilinderkop, heb ik het idee dat de materialen rond de 2,5 mille kosten. Een pompje, dempers of wisser-bladen, dat is toch tientjes-werk en zeker zelf heel goed te doen.
Tip: zie dat je iemand vind die kan helpen en VADIS op zijn computer heeft. Daar staat veel informatie in hoe alles werkt en hoe je het moet monteren of onderhouden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Hoe jaag je de mensen UIT een Volvo.........
Dat hele lijstje kan ook voor de helft (of zelfs nog minder), en dan wordt het ook nog goed gedaan.
Dat hele lijstje kan ook voor de helft (of zelfs nog minder), en dan wordt het ook nog goed gedaan.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Helemaal mee eens die second opinion, alleen al de prijzen die de dealer opgeeft voor bijv. het vervangen van die fuseekogel en ashoezen, alsmede het vastzetten (?) van de trekhaak zijn zwaar overtrokken.
Maar, zelfs al zou de klus voor de helft van het bedrag of minder gedaan kunnen worden, is het altijd nog een aanzienlijk bedrag.
Voor een auto met die leeftijd en kilometrage, die dan na reparatie in de particuliere markt grofweg tussen de 2.000 en 3.000 euro waard is, blijft het dilemma bestaan.
Maar, zelfs al zou de klus voor de helft van het bedrag of minder gedaan kunnen worden, is het altijd nog een aanzienlijk bedrag.
Voor een auto met die leeftijd en kilometrage, die dan na reparatie in de particuliere markt grofweg tussen de 2.000 en 3.000 euro waard is, blijft het dilemma bestaan.
S80 2,5T AUT5 2004
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
- Locatie: Zeeuws Vlaanderen
- Contacteer:
Tsja, een hoop geld inderdaad.
Maar wat Frumpy ook al zegt; ze staan te koop met die km stand bij de officiële dealer t/m € 3.950,- of zelfs lager.
Ik zou er nog eens goed over nadenken in ieder geval.
Succes met je beslissing !!
Maar wat Frumpy ook al zegt; ze staan te koop met die km stand bij de officiële dealer t/m € 3.950,- of zelfs lager.
Ik zou er nog eens goed over nadenken in ieder geval.
Succes met je beslissing !!
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 19.06.2008 - 18:15
ok,
moeilijk moeilijk...wat ga ik doen.
auto stuitert/stottert ook erbij ...dus of dat is opgelost met deze reparaties blijft de vraag.
heb toevallig de chef-monteur van Svala Haarlem gesproken die voor zichzelf is begonnen, en die zei ook 'kijk maar voor andere auto'.
maar repareren is zeker ook optie...mits dat stuiteren opgelost kan worden.
moeilijk moeilijk...wat ga ik doen.
auto stuitert/stottert ook erbij ...dus of dat is opgelost met deze reparaties blijft de vraag.
heb toevallig de chef-monteur van Svala Haarlem gesproken die voor zichzelf is begonnen, en die zei ook 'kijk maar voor andere auto'.
maar repareren is zeker ook optie...mits dat stuiteren opgelost kan worden.
1997 classic v70, 335dkm, 2.5liter, 5 bak.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
in de basis een auto waar teveel aan mankeert om er met een safe gevoel in rond te rijden, op = vaak ook gewoon op
Volvo for life