beste volo rijders wie kan mij duidelijk maken hoe ik de parrot ck3000 evo kan inbouwen in mijn volvo v50 2005 high performance, ik weet hoe een parrot moet inbouwen in een opel astra (meerdere malen gedaan) maar in mijn volvo heb ik het probleem dat de versterker achter in zit. Ik heb gekeken naar iso2car en kram verleng kabels maar kom er maar niet uit. Ik wil de bedienings knoppen en microfoon voor in bouwen achter de radio en moet dan een kabel verlengen naar de versterker. Wie heeft er fotos, schema's of kan me een website mailen waar ik alles kan bestellen, het liefst met productnummers om vergissing te voorkomen.
Dit zou me erg helpen ben nu al te lang aan het zoeken en kom er niet uit. ook niet door alle andere links te lezen op het forum.
bedankt, joep.
Parrot CK3000 EVO en High performance V50 2005
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
ik heb in mijn V50 ook de versterker achterin zitten.
Geen idee echter waar ik mijn kabel besteld heb 2 jaar geleden... Maar ik herinner met nog dat er op die site duidelijk onderscheid gemaakt werd tussen de gewone audio en die met versterker in de koffer, dus ik kon niet missen. Bovendien heb ik dan een verlengkabel gekocht die tussen het scherm en de parrot unit komt.
De parrot unit zit dus naast m'n versterker ingebouwd, en van daaruit vertrekt die "schermverlengkabel" en een (standaard 3.5mm) microfoon kabel naar voor. Deze heb ik onder de achterzetels, onder de bekleding door doorgetrokken naar de middenconsole (dat was het meeste werk :p)
Succes
Geen idee echter waar ik mijn kabel besteld heb 2 jaar geleden... Maar ik herinner met nog dat er op die site duidelijk onderscheid gemaakt werd tussen de gewone audio en die met versterker in de koffer, dus ik kon niet missen. Bovendien heb ik dan een verlengkabel gekocht die tussen het scherm en de parrot unit komt.
De parrot unit zit dus naast m'n versterker ingebouwd, en van daaruit vertrekt die "schermverlengkabel" en een (standaard 3.5mm) microfoon kabel naar voor. Deze heb ik onder de achterzetels, onder de bekleding door doorgetrokken naar de middenconsole (dat was het meeste werk :p)
Succes

1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
-
- 1st Gear member
hallo frederik,
bedankt voor je reactie. Heb je de parrot alleen aan de versterker aangesloten of ook nog aan de radio unit voor in?. waar ik dus ook niet helemaal achter kom is het verschil tussen de 2 type verlengkabels, kram iso2car verlengkabel 86298 (voeding en speakers) € 50,- en de kram verlengkabel 69808 (bedieningspaneel parrot 3000) € 21,95. Volgens mij heb ik dan ook nog een iso2car (86195) 16 pins € 19,95 som van volvokabels naar Iso te gaan. kun jij mij meer duidelijkheid geven over welke kabels?? ik gebruik hiervoor de volgende website: www.pdaplus.nl
gr joep (ps fijne kerstdagen)
bedankt voor je reactie. Heb je de parrot alleen aan de versterker aangesloten of ook nog aan de radio unit voor in?. waar ik dus ook niet helemaal achter kom is het verschil tussen de 2 type verlengkabels, kram iso2car verlengkabel 86298 (voeding en speakers) € 50,- en de kram verlengkabel 69808 (bedieningspaneel parrot 3000) € 21,95. Volgens mij heb ik dan ook nog een iso2car (86195) 16 pins € 19,95 som van volvokabels naar Iso te gaan. kun jij mij meer duidelijkheid geven over welke kabels?? ik gebruik hiervoor de volgende website: www.pdaplus.nl
gr joep (ps fijne kerstdagen)
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
De Parrot moet enkel aangesloten worden op de versterker. De radio unit vooraan stuurt namelijk z'n signaal via het glasvezelnetwerk naar de versterker. De Parrot doet niks met je radio, want die komt eigenlijk tussen de versterker en de boxen te zitten.
Simpel schematisch:
normaal: radio unit --> versterker --> boxen
Parrot: radio unit --> versterker --> |Parrot| --> boxen
De iso2car verlengkabel is voor het geval je de unit vooraan wil inbouwen, maar je versterker in de koffer zit (maar dan moet je er wel in slagen om heel die kabelboom deftig van je dashboard naar je koffer te trekken, en dat zag ik niet zitten
)
De andere kabel die je noemt is voor als je de unit achteraan wilt inbouwen, en enkel het signaal van scherm en bediening naar voor wilt leggen (zoals ik gedaan heb dus)
Ik heb een 16 pins iso2car gekocht (Kram ISO2CAR Volvo 86195 (16 pins)) en hiermee de unit aangesloten op de versterker.
En vervolgens dmv de "Kram 69807 verlengkabel" het scherm aangesloten (en ook nog even in een winkel waar ze audio apparatuur verkopen een verlengkabel gaan halen voor de microfoon, met gewone 3.5mm aansluiting)
Let wel: ik heb een Parrot CK3100, andere modellen hebben mogelijk een andere kabel nodig voor het scherm aan te sluiten. En sommige types hebben een dubbele microfoon, daar heb je ook een speciale kabel voor nodig.
Als je nog vragen hebt: shoot
Jij ook prettige feesten
Simpel schematisch:
normaal: radio unit --> versterker --> boxen
Parrot: radio unit --> versterker --> |Parrot| --> boxen
De iso2car verlengkabel is voor het geval je de unit vooraan wil inbouwen, maar je versterker in de koffer zit (maar dan moet je er wel in slagen om heel die kabelboom deftig van je dashboard naar je koffer te trekken, en dat zag ik niet zitten

De andere kabel die je noemt is voor als je de unit achteraan wilt inbouwen, en enkel het signaal van scherm en bediening naar voor wilt leggen (zoals ik gedaan heb dus)
Ik heb een 16 pins iso2car gekocht (Kram ISO2CAR Volvo 86195 (16 pins)) en hiermee de unit aangesloten op de versterker.
En vervolgens dmv de "Kram 69807 verlengkabel" het scherm aangesloten (en ook nog even in een winkel waar ze audio apparatuur verkopen een verlengkabel gaan halen voor de microfoon, met gewone 3.5mm aansluiting)
Let wel: ik heb een Parrot CK3100, andere modellen hebben mogelijk een andere kabel nodig voor het scherm aan te sluiten. En sommige types hebben een dubbele microfoon, daar heb je ook een speciale kabel voor nodig.
Als je nog vragen hebt: shoot

Jij ook prettige feesten

MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
-
- 1st Gear member
he frederik, ik heb inmiddels de kabels allemaal gekocht en heb vanavond eens de volvo open gemaakt en de versterker / radio opgezocht. Nu blijkt dat er een "opti mount music mute art nr 94500" is ingebouwd. Ik heb eens de 2 orginele kabels ( grote groene en kleinere grijze ) in de versterker gedaan (1 is de voeding volgens mij) maar dan gaat de radio wel aan maar doet niets ook niet de cd. Zouden ze er iets tussen gezet hebben of aan de orginele bekabeling geknoeid hebben?? kun je me hier mee helpen en helpt het als ik specifieke fotos maak?
bedankt Joep.
bedankt Joep.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Als ik het goed herinner is de dikke kabel met grijze aansluiting inderdaad de voeding. De groene kabelbundel zijn de kabels die naar de boxen lopen.
Heb je alles al aangesloten of gewoon even de kabel ertussen gehangen?
Als ik het goed begrijp kan je de radio inschakelen, maar komt er geen geluid uit je speakers (je ziet de zender of cd track op het scherm verschijnen, maar hoort niks)?
Kan weinig anders zijn dan dat je ergens iets bent vergeten doorlussen. Als alles aangesloten is, heb je op je adapterkabels geen losse stekkers meer over.
Heb je alles al aangesloten of gewoon even de kabel ertussen gehangen?
Als ik het goed begrijp kan je de radio inschakelen, maar komt er geen geluid uit je speakers (je ziet de zender of cd track op het scherm verschijnen, maar hoort niks)?
Kan weinig anders zijn dan dat je ergens iets bent vergeten doorlussen. Als alles aangesloten is, heb je op je adapterkabels geen losse stekkers meer over.
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
-
- 1st Gear member
ik heb de kabels orgineel er weer in gestoken, 1x een groene en 1x een grijze. dan zit er nog 1 in de radio (ik ga ervan uit dat deze de power is met grijze isolatie tape eromheen helemaal links als de zwart ribbel kant naar je toe wijst) dit zou volgens mij de orginele opstelling moeten zijn. Dan kan ik op de radio aan knop drukken en gebeurt er niets en kan ook geen display gegevens zien. dan nog een keer drukken en de radio schakelt uit. ik zal eens proberen de parrot er zo tussen te zetten maar ik denk dat ze met de optimount installatie ergens voeding of mute kabel tussen hebben gezet.
gr joep
gr joep
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
de 2 zware kabels met grijze connector zorgen voor de voeding, de groene connector is uitgang naar de speakers. De kabel die zo enorm geïsoleerd is (die nog in de radio zit op je foto's) is de glasvezel kabel, deze zorgt voor communicatie tussen de versterker en de rest van de auto. Goed opletten met deze dat je die niet plooit, want deze is vrij kwetsbaar.
Als de radio absoluut niks doet: even de zekeringen controleren. Toen ik mijn parrot erin gezet had ben ik er op een of andere manier in geslaagd de zekering van de radio te laten springen. Zekeringen zitten onder het dashboardkastje, maar ik weet niet meer direct welke zekering het precies is.
De iso2car kabel die je gekocht hebt heeft normaalgezien een connector die identiek is aan de grijze en aan de groene, en ook een aansluiting waar je de grijze en groene in kan prikken. Wijst redelijk zichzelf uit denk ik wat je moet doen
If not: vraag maar
Als de radio absoluut niks doet: even de zekeringen controleren. Toen ik mijn parrot erin gezet had ben ik er op een of andere manier in geslaagd de zekering van de radio te laten springen. Zekeringen zitten onder het dashboardkastje, maar ik weet niet meer direct welke zekering het precies is.
De iso2car kabel die je gekocht hebt heeft normaalgezien een connector die identiek is aan de grijze en aan de groene, en ook een aansluiting waar je de grijze en groene in kan prikken. Wijst redelijk zichzelf uit denk ik wat je moet doen

If not: vraag maar

MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
-
- 1st Gear member
thanks ik heb net eens niet verder na gedacht en de parrot met de iso kabel tussen de huidige opstelling gezet en wat denk je hij doet (deed ) het. ik heb een gesprek kunnen voeren. Nu heb ik volgens mij een ander probleem. De bedieningsunit van de parrot 3000 evo het kleine blokje met rode en groene knop en draaiknop geeft geen leven meer. Toch werkt de parrot nog en kan ik een gesprek voeren. Ik denk dat ik maar weer eens deze ga opsturen naar pdashop voor de 3e keer. Of zou het iets met voeding - constante voeding kunnen zijn? bedankt voor je snelle reacties.
gr joep
gr joep
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Oja: als je het contact uitzet duurt het een minuutje voordat de auto ook werkelijk de geschakelde 12V uitzet. Je parrot blijft dus nog een minuutje aan als je het contact uitzet. Daarna zegt ie "Tot ziens" 
Als ie na 2 minuten nog niet uit is, en het ding steeds z'n instellingen kwijtraakt: even de contact 12V en constante 12V omwisselen zoals in de handleiding van de Parrot staat.

Als ie na 2 minuten nog niet uit is, en het ding steeds z'n instellingen kwijtraakt: even de contact 12V en constante 12V omwisselen zoals in de handleiding van de Parrot staat.
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
-
- 1st Gear member
ik heb een high performance audio uitvoering (dus de versterker in de linker achterkant) en heb vanuit de kofferbak een kabel getrokken naar de bestuurdersstoel, daar heb ik nu even de bedieningsunit liggen die moet ik nog verder weg werken. De microfoon was super makkelijk. aan de linkerkant (aan de kant van de licht schakelaar) heb ik de microfoon geplaatst en de draad in de deur rubber naar achtern (lees bestuurders stoel gebracht. ik heb alleen nog steeds een probleem dat de carkit wel uit gaat als de sleutel er uit is maar hij nog wel ergens stroom krijgt omdat de lampjes blijven branden. Ik heb de carkit al gechakeld aan de lampen achter omdat die aan gaan bij het omdraaien van de sleutel maar toch krijgt hij ergens constante stroom.
Waar wil je fotos van hebben, de aansluiting, plaatsing achterin of van de microfoon en bediening voor? dan maak ik er even voor je. gr joep
Waar wil je fotos van hebben, de aansluiting, plaatsing achterin of van de microfoon en bediening voor? dan maak ik er even voor je. gr joep
- Exeres
- 6th Gear member
Ik zat er zelf aan te denken de carcit te plaatsen aan de 12V aansluiting vooraan. Heb een MY07 en daar staan toch geen knopjes o.i.d. meer. Maar kan ik daar geraken met de (verleng)kabels? Of heb jij hem ergens anders staan? Mss dus daar een foto van?
Aansluiting moet normaal wel lukken met alle uitleg hier. Moet er wel nog eerst een andere carkit uithalen van een of andere Nokia die er inzat toe ik hem kocht. Dit is echter een carkit met aparte luidspreker dus denk dat dit normaalgezien geen probleem moet geven.
Aansluiting moet normaal wel lukken met alle uitleg hier. Moet er wel nog eerst een andere carkit uithalen van een of andere Nokia die er inzat toe ik hem kocht. Dit is echter een carkit met aparte luidspreker dus denk dat dit normaalgezien geen probleem moet geven.