Hallo een klein probleempje ondervonden met de 440.
Deze loopt stationair niet helemaal lekker.
maar als met wegrijden het gaspedaal ingedrukt wordt loopt de auto wel goed. behalve bij constante snelheden voel je af en toe de auto en beetje (hikken) ..
Wat zal dit zijn?
Misschien dat rechtsonder bij het spatbordt daar waar zo'n klep/filter zit?? het probleem voortbrengt??
Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag.
volvo 440 pruttelt
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
-
Volvovanlex
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 25.12.2009 - 19:06
- Locatie: Vlissingen
Zou de stappenmotor kunnen zijn. Zit idd aan de bijrijderskant. Als je gas geeft zou je hem moeten zien bewegen.
340 DL MY 1987
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
het gaat om een 1.8 monopoint trouwens
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
-
wpee
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik heb begin deze week de bougies, verdelerkap, rotor vervangen.
Doet wonderen...... Vooral de bougies zaten er veel te lang al in. De verdelerkap was aan de binnenkant weggevonkt... wonder dat hij nog liep dacht ik nog.
Ik had overiges ook stationair een niet heel lekker lopende motor, maar goed ik ben wellicht te precies. Ieder ander had het niet gemerkt, mijn carpoolers hoorden en voelden niks vreemds, maar aan de uitlaat kon ik goed horen dat hij niet lekker liep op 1 cilinder (te weinig vonk denk ik)
Doet wonderen...... Vooral de bougies zaten er veel te lang al in. De verdelerkap was aan de binnenkant weggevonkt... wonder dat hij nog liep dacht ik nog.
Ik had overiges ook stationair een niet heel lekker lopende motor, maar goed ik ben wellicht te precies. Ieder ander had het niet gemerkt, mijn carpoolers hoorden en voelden niks vreemds, maar aan de uitlaat kon ik goed horen dat hij niet lekker liep op 1 cilinder (te weinig vonk denk ik)
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Ik denk zelf misschien ook de verdelerkap
De bougies zijn niet zo lang geleden vervangen maar die zal ik dan ook maar eens checken.
De bougieskabels zijn wel goed in iedergeval als je deze natspuit zie je geen vonk overspringen.
De bougies zijn niet zo lang geleden vervangen maar die zal ik dan ook maar eens checken.
De bougieskabels zijn wel goed in iedergeval als je deze natspuit zie je geen vonk overspringen.
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
-
wpee
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Binnenkant van verdeelkap was enkel nog wat kool te zien, geen contacten meer. Verdeelkap + rotor is ongeveer 25 euro. Ook makkelijk te monteren.
Contacten moeten in ieder geval schoon zijn (en aanwezig natuurlijk), als er witte bloemkolen opzitten even opschuren met klein staalborsteltje met zachte "haren". Rotor moet ook een beetje netjes zijn. Je ziet het wel als je het open maakt. Oja, olie lekkage van de keerring van de nokkenas kan ook vervuiling veroorzaken, anders gelijk een nieuwe keerring monteren.
Contacten moeten in ieder geval schoon zijn (en aanwezig natuurlijk), als er witte bloemkolen opzitten even opschuren met klein staalborsteltje met zachte "haren". Rotor moet ook een beetje netjes zijn. Je ziet het wel als je het open maakt. Oja, olie lekkage van de keerring van de nokkenas kan ook vervuiling veroorzaken, anders gelijk een nieuwe keerring monteren.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
nou mijn vriendin bij de volvo-garage geweest wat blijkt de andere garage heeft de uitlaatpakking vervangen maar de inlaatpakking niet.
Alleen is mijn vraag is deze pakking niet een geheel???
Alleen is mijn vraag is deze pakking niet een geheel???
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
-
wpee
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ja inderdaad, dat is 1 pakking.
Welke garage heeft het nu bij het goede eind???????
1.8 monopoint kan wel de pakking van injectorhuis op spruitstuk bedoeld worden maar dat is dan wel raar.
Loopt hij nu goed?
Welke garage heeft het nu bij het goede eind???????
1.8 monopoint kan wel de pakking van injectorhuis op spruitstuk bedoeld worden maar dat is dan wel raar.
Loopt hij nu goed?
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Dat het 1 pakking is dacht ik ook dan is deze blijkbaar niet goed gemonteert want volvo garage zegt dat de inlaat lek is misschien zit deze er niet helemaal goed op
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Bedoelde de garage misschien de uitlaatpakking tussen spruitstuk en downpijp? Anders had de garage wel spruitstukpakking gezegd lijkt me. Die vervangen kost een stuk meer daarom hebben ze ws gewacht met vervangen.
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Afgelopen zaterdag id dus de inlaat/pruitstukpakking vervangen dit is 1 geheel naar verluidt??
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
-
wpee
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ja dat is 1 geheel en wordt "vastgehouden " door zowat 8 bouten, dus scheef monteren is onzin. Daarvoor moet je dan wel heel erg lomp bezig gaan.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Tja en toch is de inlaat lek vreemd of zal er dan een andere pakking lek zijn??
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
-
wpee
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Er zijn wel testjes:
Test 1:
met plantenspuit water sproeien op de bepaalde plakken of met wd40 in de buurt spuiten (geeft wat meer troep).
Zuigt hij het water naar binnen en gaat slechter lopen -> lek gevonden
Zuigt hij de WD40 naar binnen en gaat hij in toeren om hoog -> lek gevonden
Kies maar, je kan het lek opzoeken zou ik zeggen.
Test 2
Trek 1 voor 1 de bougeis los met lopende motor (aan rubber vasthouden). Gaat hijslechter lopen met losse bougie dan deed deze cilnder netjes mee. Hoor je bij een bepaalde bougie geen (of weinig) verschil met vast en los dan weet je dat het bij deze cilinder lag (hij deed niet mee en doet niet mee). Dan weet je in ieder geval bij welke cilinder de pakking lek moet zijn. Deze 2e test is goed te doon bij monopoint of carb, bij multipoint meot je even oppassen om dat ook het injectie systeem verdacht kan zijn, immers bij monopoint of carb lopen rest van de cilinders wel mee dus brandstof voorziening is in orde.
Wat voor een uitlaat geluid heb je?
Is het brrrrrrrrrrrrr
of prop prop prop (1 cilinder doet niet mee)
Test 1:
met plantenspuit water sproeien op de bepaalde plakken of met wd40 in de buurt spuiten (geeft wat meer troep).
Zuigt hij het water naar binnen en gaat slechter lopen -> lek gevonden
Zuigt hij de WD40 naar binnen en gaat hij in toeren om hoog -> lek gevonden
Kies maar, je kan het lek opzoeken zou ik zeggen.
Test 2
Trek 1 voor 1 de bougeis los met lopende motor (aan rubber vasthouden). Gaat hijslechter lopen met losse bougie dan deed deze cilnder netjes mee. Hoor je bij een bepaalde bougie geen (of weinig) verschil met vast en los dan weet je dat het bij deze cilinder lag (hij deed niet mee en doet niet mee). Dan weet je in ieder geval bij welke cilinder de pakking lek moet zijn. Deze 2e test is goed te doon bij monopoint of carb, bij multipoint meot je even oppassen om dat ook het injectie systeem verdacht kan zijn, immers bij monopoint of carb lopen rest van de cilinders wel mee dus brandstof voorziening is in orde.
Wat voor een uitlaat geluid heb je?
Is het brrrrrrrrrrrrr
of prop prop prop (1 cilinder doet niet mee)
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
hallo deze zaken zijn allemaal al getest en de auto loopt bij het gasgeven wel goed dus duidt op een lek in het in/uitlaattraject.
Zou misschien het ook makkelijk zijn om dan ook de monopoint pakking te vervangen??
Zou misschien het ook makkelijk zijn om dan ook de monopoint pakking te vervangen??
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
-
wpee
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Dat is snel, Ja pakking vervangen is heel gemakkelijk dan.
1) demonteer luchtinlaat.
2) haal slangen ed los van injectorhuis, let op waar je het terug moet plaatsen, desnoods even foto's maken
3) haal injectorhuis eraf, 1e pakking te pakken
4) uitlaat losmaken
5) spruitstuk eraf
6) spruitstukpakking te pakken
Monteren in omgekeerde volgorde
1) demonteer luchtinlaat.
2) haal slangen ed los van injectorhuis, let op waar je het terug moet plaatsen, desnoods even foto's maken
3) haal injectorhuis eraf, 1e pakking te pakken
4) uitlaat losmaken
5) spruitstuk eraf
6) spruitstukpakking te pakken
Monteren in omgekeerde volgorde
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Is niet snel maar dit is al een paar dagen geleden getest hoor 
Volgens mij staat dit ook wel geschreven hierboven.
Zijn er dan 1 of 2 inlaatpakkingen van de monopoint?
Volgens mij staat dit ook wel geschreven hierboven.
Zijn er dan 1 of 2 inlaatpakkingen van de monopoint?
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Hallo allen probleem opgelost in/uitlaatpakking is goed,
nu ook de monopoint pakking is vervangen probleem opgelost
nu ook de monopoint pakking is vervangen probleem opgelost
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
-
NightFlash
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 18:35
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Het kan ook zijn dat de benzine toevoer vuil erin heeft zitten, heb ik ook gehad bij mijn vorige 440, precies dezelfde symptomen.
Nu helemaal een monster
Mijn 460 2.0i glt uit ";93... Aangepaste monopoint, en extra pk's weet niet hoe maar van 0-100 in 7,7 seconden is toch leuk...
Byte my dust you crazy gti drivers
Mijn 460 2.0i glt uit ";93... Aangepaste monopoint, en extra pk's weet niet hoe maar van 0-100 in 7,7 seconden is toch leuk...
Byte my dust you crazy gti drivers
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Nou dit was het niet hoor.
Bij de garage hebben we een (rookmachinne-test) gedaan zo kun je zien waar er valse lucht wordt aangetrokken,
Deze test heb ik ook al eens uitgevoerdt op de 480 waarvan de gasklephuis zo lek als een zeef was door de rubbertjes.
Bij de garage hebben we een (rookmachinne-test) gedaan zo kun je zien waar er valse lucht wordt aangetrokken,
Deze test heb ik ook al eens uitgevoerdt op de 480 waarvan de gasklephuis zo lek als een zeef was door de rubbertjes.
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998















