Beste Stefmen,
Jouw configuratie klopt! heb het ff opgezocht.
Ging ervan uit dat oorspronkelijk alle schakelaars op de middentunnel hoorde te zitten, maar dat heb ik zelf mis.
Het is inderdaad zo dat bestuurder op de deur heeft, en achterpassagiers.
Voor de rest zitten de schakelaars op de middentunnel.
Dit is in 2000 wel veranderd met de Phase II. Toen is alles naar de bestuurderszijde verhuisd. De enigste juiste plek natuurlijk. Vanaf dat moment heeft natuurlijk ook de bijrijder een schakelaar op de deurpaneel.
Wat bevalt wel/niet aan je S/V 40?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 06.09.2007 - 01:20
- Locatie: Swolgen
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 01.12.2008 - 20:48
Sinds gister een S40 van '96 in bezit.
Het klapperen van de ophanging viel mij meteen op, ik dacht meteen al aan versleten stuurkogels... het "knotsen" is duidelijk te herkennen.
Maar waar ik me nu al kapot aan erger is die brandstofmeter... op lpg reageert hij een minuut of 5 na de bocht door te dalen...
Hij komt heeeeeeel langzaam weer op, dan heb ik het over een 10 minuten.
Verder een fijne auto, hopelijk maakt hij zijn betrouwbaarheid waar!
Het klapperen van de ophanging viel mij meteen op, ik dacht meteen al aan versleten stuurkogels... het "knotsen" is duidelijk te herkennen.
Maar waar ik me nu al kapot aan erger is die brandstofmeter... op lpg reageert hij een minuut of 5 na de bocht door te dalen...
Hij komt heeeeeeel langzaam weer op, dan heb ik het over een 10 minuten.
Verder een fijne auto, hopelijk maakt hij zijn betrouwbaarheid waar!
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Ja klopt: die benzinemeter is niet de beste feature van de S/V40... De mijne blijf de eerste 200 km na een tankbeurt op '60L' staan, zonder ook maar een milimeter te dalen. Vervolgens zakt ie binnen 50km naar '40L'.
Als ik hem helemaal leeg gereden heb, en ik tank exact 20 liter, dan staat er 30L op de meter...
Als ik hem helemaal leeg gereden heb, en ik tank exact 20 liter, dan staat er 30L op de meter...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Kerel480
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29.11.2006 - 18:32
- Locatie: Schiedam Groenoord
josas schreef:@Menjo:
Dat van die laadruimte is het euvel van elke sedan. Stoelen en grote dozen zijn taboe! :evil:
Tijd voor een V70 misschien ???? haha
V70 classic 2,5T 20V 1997 met 140.000km Regent/Turbo Red Pearl (418)
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
heb inmiddels een S60, maar een V70 staat nog op t verlanglijstje!Kerel480 schreef:josas schreef:@Menjo:
Dat van die laadruimte is het euvel van elke sedan. Stoelen en grote dozen zijn taboe! :evil:
Tijd voor een V70 misschien ???? haha
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- herbie5251
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 01:35
- Locatie: borculo
dat je op t dashbord niet kunt zienin welke versnelling de automaat staat,en verlichting rond de contact sleutel,dat hadden de 440 ers wel volgens mij,die hadden ook op iedere stoel een aparte gordelverklikker
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Tja, bezuinigingen...
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
-Armsteun fase 2 is echt een stom ding!
-Ontwaseming is ruk!
-Ontwaseming is ruk!
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Ontwaseming is volgens mij een keer een terugroepactie/modificatie geweest.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
als de schapen uit de schuur zijn en het weer weer warmer is dan ga ik het dashboard van mijn v40 bouwjaar 2004 loshalen. ik ga zelf wel uitzoeken wat er mis is, toen ik de auto eind 2008 kocht was het dashboard al stuk. na 4 jaar al stuk, een dashboard.... dat zou toch niet mogen zijn? ik heb ze aangesproken op dit mankement maar kreeg geen goed bericht terug.Bart Giesen schreef:-Armsteun fase 2 is echt een stom ding!
-Ontwaseming is ruk!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2330
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Waarschijnlijk de plaknaad (of naden) van het kanaal parallel onderlangs de voorruit los. En als het tegen zit ook de aansluiting/koppeling tussen kanalen aan onderkant dash en kanaal vanaf de kachel los/lek.ik ga zelf wel uitzoeken wat er mis is
Het is inderdaad geen garantie of coulance regeling. Ene dealer adviseert vervangen van gehele dash (reken op 1200-1400 euro) andere dealer adviseert plakken, volgens dealer "zgan", van de naad (naden) en vervangen dichting van de koppeling (reken op 425-475 euro).
Ik was het ook beu en heb m laten plakken, duurt '24 uur' (nachtje binnen ivm goed drogen kit). Kosten voor reparatie ong. 450 euro, dat is dus vooral uurloon, de kit en dichtingsband kosten natuurlijk niet veel, in en uitbouwen dash kost wel de nodige uren.
Ben er erg tevreden mee. Al komt er in de stand 'voorruit ontwaseming' nog wel wat lucht uit de andere dashboard openingen.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
ik ga het lekker zelf doen, sinds van de winter hebben we nieuwe schuur staan(10,5 bij 6 meter) ruimte genoeg dus. daar kan ik mooi rustig beginnen met lossleutelen en ik kan van te voren wel band halen om erop te plakken. de buis zelf zal ik pas terplekke kunnen zien en behandelen. doordat ik het zelf doe blijven de kosten erg binnen de perken. ik neem er gewoon een paar dagen vrij voor. alles bij elkaar zal het ongeveer 50 a 70 euro kosten aan materiaal.
het blijft wel jammer dat het zo snel los laat en stuk is.
het blijft wel jammer dat het zo snel los laat en stuk is.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26.07.2007 - 12:44
Ik ben zelf ook van plan om deze zomer is te kijken of het een beetje te doen is om mn dashboard los te halen. Ik volg de topics over de slechte ontwaseming op de voet en ben erg benieuwd hoeveel werk het is.sjoerdb schreef:ik ga het lekker zelf doen, sinds van de winter hebben we nieuwe schuur staan(10,5 bij 6 meter) ruimte genoeg dus. daar kan ik mooi rustig beginnen met lossleutelen en ik kan van te voren wel band halen om erop te plakken. de buis zelf zal ik pas terplekke kunnen zien en behandelen. doordat ik het zelf doe blijven de kosten erg binnen de perken. ik neem er gewoon een paar dagen vrij voor. alles bij elkaar zal het ongeveer 50 a 70 euro kosten aan materiaal.
het blijft wel jammer dat het zo snel los laat en stuk is.
Misschien een idee om er een fotoreportage van te maken?
V40 Europa Nordic 1.9D 115 pk 2003
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07.02.2007 - 22:40
Ik rijd zelf ook een V40 MY03 115pk en heb helemaal geen last beslagen voorruiten. Ik werd er door de garage wel opgewezen dat je bij iedere beurt (20k) de interieurfilter moet vervangen en niet uit zuinigheid moet laten zitten of zelf reinigen. Dit zou namelijk tot beslagen voorruiten leiden.eouwehand schreef:Ik ben zelf ook van plan om deze zomer is te kijken of het een beetje te doen is om mn dashboard los te halen. Ik volg de topics over de slechte ontwaseming op de voet en ben erg benieuwd hoeveel werk het is.sjoerdb schreef:ik ga het lekker zelf doen, sinds van de winter hebben we nieuwe schuur staan(10,5 bij 6 meter) ruimte genoeg dus. daar kan ik mooi rustig beginnen met lossleutelen en ik kan van te voren wel band halen om erop te plakken. de buis zelf zal ik pas terplekke kunnen zien en behandelen. doordat ik het zelf doe blijven de kosten erg binnen de perken. ik neem er gewoon een paar dagen vrij voor. alles bij elkaar zal het ongeveer 50 a 70 euro kosten aan materiaal.
het blijft wel jammer dat het zo snel los laat en stuk is.
Misschien een idee om er een fotoreportage van te maken?
Volvo V60 T4 Summum, MY 2014
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Mad maniac schreef :Ik werd er door de garage wel opgewezen dat je bij iedere beurt (20k) de interieurfilter moet vervangen en niet uit zuinigheid moet laten zitten of zelf reinigen. Dit zou namelijk tot beslagen voorruiten leiden.
Hele juiste opmerking want geloof me dat is het enige dat echt helpt. Ik heb er 2 versleten (V40) en de laatste weggedaan met meer dan 640.000KM op de klok en nooit last van beslagen ruiten gehad.
Hele juiste opmerking want geloof me dat is het enige dat echt helpt. Ik heb er 2 versleten (V40) en de laatste weggedaan met meer dan 640.000KM op de klok en nooit last van beslagen ruiten gehad.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
het interieur filter wordt netjes iedere 20000 km vervangen, beslagen voorramen die slecht willen ontwasemen duiden direct op lijm van kanaal wat losgelaten heeft, phase 2 hebben we het over he.
@RVL, van welke bouwjaren waren jouw vorige 2 v40's? mijnes is van oktober 2004 en heeft duidelijk last van lijmlaag van onwasemingskanaal die niet meer vast zit.
@RVL, van welke bouwjaren waren jouw vorige 2 v40's? mijnes is van oktober 2004 en heeft duidelijk last van lijmlaag van onwasemingskanaal die niet meer vast zit.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26.07.2007 - 12:44
Hier wordt toch echt het interieurfilter netjes ieder jaar vervangen. En dat is echt niet het enige dat helpt. Was het maar zo makkelijk, als ik met een natgeregende jas in de auto ga zitten duurt het echt een minuut of 10 voordat de voorruit enigszins ontwasemt.RVL schreef:Mad maniac schreef :Ik werd er door de garage wel opgewezen dat je bij iedere beurt (20k) de interieurfilter moet vervangen en niet uit zuinigheid moet laten zitten of zelf reinigen. Dit zou namelijk tot beslagen voorruiten leiden.
Hele juiste opmerking want geloof me dat is het enige dat echt helpt. Ik heb er 2 versleten (V40) en de laatste weggedaan met meer dan 640.000KM op de klok en nooit last van beslagen ruiten gehad.
@RVL: Waarschijnlijk zijn jouw twee versleten V40's van voor 2002 geweest.
V40 Europa Nordic 1.9D 115 pk 2003
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Nog maar een luttele 2000km ervaring met onze S40 dus onze meningen zijn nog erg maagdelijk.
Los van het (bekende ?) 'inhoud-probleem' nauwelijks zaken die het vermelden waard zijn.
Wat ons minder bevalt:
1. de plaatsing van de schakelaars voor de elektr. raambediening.
2. de automatische airco. Hij werkt op zich perfect maar is hier met temperaturen van 35+, ik mag wel zeggen volkomen onbruikbaar. Om het gewenste effect te bereiken moet je alles zelf instellen en is er dus geen sprake meer van automatisch !. Let wel: dit geldt dus voor ónze omstandigheden en wensen !
3. het toch wel hoge brandstofverbruik voor een 1.6 motor.
4. tja en dan nog de leren bekleding. Erg mooi maar ..... juist ........ ook wel erg heet !
Overigens rijdt mijn vrouw het meest met deze auto.
Rob
Los van het (bekende ?) 'inhoud-probleem' nauwelijks zaken die het vermelden waard zijn.
Wat ons minder bevalt:
1. de plaatsing van de schakelaars voor de elektr. raambediening.
2. de automatische airco. Hij werkt op zich perfect maar is hier met temperaturen van 35+, ik mag wel zeggen volkomen onbruikbaar. Om het gewenste effect te bereiken moet je alles zelf instellen en is er dus geen sprake meer van automatisch !. Let wel: dit geldt dus voor ónze omstandigheden en wensen !
3. het toch wel hoge brandstofverbruik voor een 1.6 motor.
4. tja en dan nog de leren bekleding. Erg mooi maar ..... juist ........ ook wel erg heet !

Overigens rijdt mijn vrouw het meest met deze auto.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Brandstofverbruik is misschien te verklaren door het gebruik van de airco en geaccidenteerd terrein. Best veel allemaal voor dat arme 1.6 je 
Als de auto veel in de zon staat, zou ik de ramen (laten) beplakken met folie, scheelt enorm in temperatuur binnen.

Als de auto veel in de zon staat, zou ik de ramen (laten) beplakken met folie, scheelt enorm in temperatuur binnen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Het gebruik van de airco en het heuvelachtig landschap speelt zeker een rol.945i schreef:Brandstofverbruik is misschien te verklaren door het gebruik van de airco en geaccidenteerd terrein. Best veel allemaal voor dat arme 1.6 je
Als de auto veel in de zon staat, zou ik de ramen (laten) beplakken met folie, scheelt enorm in temperatuur binnen.
Maar ik meen ergens in een test gelezen te hebben dat de Volvo 1.6 niet zo zuinig is als menige 1.6 van een ander merk.
En vermoedelijk speelt óók het probleem met het inhouden een rol. Maar daar ben ik, samen met de dealer én het forum, nog mee bezig.
Folie ben ik eerlijk gezegd niet zo'n liefhebber van. Maar wie weet want die mogelijkheid was nog niet eens in me opgekomen

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.