v70 voor s60 d5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
riny
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 10.02.2007 - 20:45
Locatie: nh

Fans ,

Wie kan mij een goed advies geven over het inruilen van een d5 S60 voor een V70 .
Mijn twijfel gaat hier om .
Het moet zoiezo een diesel worden maar welke diesel .
Een d5 of de wat zwakkere 2400d .
Ik rij heel rustig en spreek het aantal pks bijna nooit aan , ga wel twee keer naar spanje en merk dan bij het klimmen dat de d5 trekt als een lier en laat menig auto achter zich .
Het rijd gewoon heel ontspannen , heel relaxt met veel vermogen onder de rechter voet .
Ik ben bang dat de 2400d te weinig is voor zon zware auto , wie geeft mij het goede advies .
Ik heb inmiddels 240dkm gereden en ben dan ook zeer tevreden over deze auto/motor
Gebruikersavatar
volvov70r
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
Locatie: Tussen Leiden en Haarlem

Let op dat de vorige D5 net zoveel pk-s had als de huidige 2.4d

Verder valt mij op dat de prijzen voor S60 tweedehands een stuk lager liggen dan vergelijkbare V70. Kennelijk meer vraag naar V70 dan S60. Bereid je dus voor op flink bijbetalen, denk ik.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
riny
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 10.02.2007 - 20:45
Locatie: nh

Bedankt voor de reactie , van het motorvermogen wist ik .
Ik weet enkel niet van af wanneer de 163pk in de 2400 gelepeld is .
Het gaat dus om de wat zwakkere broeder zeg maar tot ongeveer bjr 2005 .
Zal bij een waarschijnlijke aankoop een forse rit moeten maken maar ben erg nieuwsgierig over de bevindingen van de andere forum leden .En natuurlijk zal de spaarpot op zijn kant moeten , een auto is nou eenmaal de slechtste investering die je kan doen , maar wil en blijf genieten van de volvo s.
1971/1973 volvo 142 , 1973/1978 opel kadett gsi1980/1983 buggie classic 1600 1983/1988 citoen ds 1989/1999 bmw 325ia 2000/2006 audi a6 2006/20011 volvo s60 d5 2011/heden c70 d5
Hapee
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 10.10.2008 - 20:54

Ik rij sinds een maand of vier een V70 2.4D (130 pk;280 Nm). Ik denk dat jij deze motor bedoelt als je zegt "de wat zwakkere 2400d". Ik mis geen vermogen of koppel, maar ik heb geen ervaring met een D5 (163 pk/360 Nm). Normaal gesproken, je bent immers gewend aan die 163 pk, denk ik dat je teleurgesteld zult zijn. Zeker tijdens bergritten. Het koppel van een D5 is fors groter en bij een vrij zware auto als een V70 zul je dat zeker merken. Blijft alleen de financiële kant. Ik heb gemerkt dat de 2.4D iets goedkoper is dan de D5. Je zult je dus moeten afvragen of het (mogelijke) prijsverschil het waard is om vier keer per jaar (2x heen en terug :D ) een berg op te stuiven.

Sterkte met de keus, Hans
PS. En laat weten wat het geworden is
V70 2.4D BJ. 07-2002 een hele andere auto
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Laat je door het vermogen van de "oude" 2.4D(130pk) of de oude D5(163pk)
niet leiden.
De 130pk laat zich perfect chippen naar ruwweg 180pk, de techniek is hetzelfde.
Een 130pk is een gedowtunde 163pk.
Rij zelf met een Rica chip rond (2.4D nu 198pk) en dat bevalt goed.
Rica is niet de goedkoopste chipper maar heeft wel de naam, zelfs volgens mijn Volvodealer.
Zoek gewoon een aantrekkelijke V70 en laat eventueel je 130 oppeppen.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
riny
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 10.02.2007 - 20:45
Locatie: nh

oke ,

Allereerst bedankt voor de respons , we hebben de tijd en moeten niet inruilen.
We gaan eerst shoppen en bieden en afwegen ik heb wel al gekeken bij de doorschuif dealers maar vind ik onbetrouwbaar , sommige geven zelfs geen garantie bij een bedrag van plus minus 20.000 euris .
dus gewoon bij de dealer informeren en handje klap gaan spelen .
Word vervolgd .
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5303
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Het is nu zeker het moment om te kunnen handelen met de dealer ! Heb vorig jaar mijn 2001 S60 met 270 dkm verkocht aan een handelaar die exporteerde naar Rusland en Polen om zelf vrij een V70 in te kunnen kopen.

Je kan een 130 pk prima wat laten kietelen. Er blijven echter wel mechanische verschillen tussen de 130 en 163 pk (oa type turb, diameter remschijven e.d.)

succes !
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8531
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Hoi Riny,

Heb zelf in oktober een V70 24D gekocht (163PK versie MY2006) en had dezelfde dag ook een 130PK versie proef gereden.

Wat mij toen opviel is dat de 130PK gemoedelijker rijdt, waar de 163PH versie soms wat brutaler inkomt als je gas geeft, ik zou met die 130PK versie perfect kunnen leven hebben, maar ben uiteindelijk voor de 163PK gezwicht omdat die auto in betere staat was, minder KM gelopen had en ja hoor een mooiere kleur had binnen en buiten.

Zoals door anderen ook al vermeld, de motor is bij mijn weten identiek, dus zal je een 130PK makkelijk kunnen chippen naar 163PK of zelfs meer.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
riny
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 10.02.2007 - 20:45
Locatie: nh

Oke mannenbroeders ,
Allereerst hartelijk dank voor alle respons , daar er mankementen aan de verneveling van de brandstof voorkwamen zijn we genoodzaakt om twee jaar langer (tot 320dkm) in de s60 d5 te blijven sturen (geen straf) er moesten 5 nieuwe verstuivers in en een nieuw uitlaatstuk waar de flexibele stuk bijeen zit vervangen .Een dure reparatie dus , gaan we dus nog niet inruilen en nog een jaar of twee 50dkm sturen , nogmaals is geen straf .
1971/1973 volvo 142 , 1973/1978 opel kadett gsi1980/1983 buggie classic 1600 1983/1988 citoen ds 1989/1999 bmw 325ia 2000/2006 audi a6 2006/20011 volvo s60 d5 2011/heden c70 d5
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Dat is balen zeg. Niet zozeer dat je nog twee jaar met je S60 moet rijden maar dat je plots zo'n investering moest doen.

Waren alle 5 de verstuivers plotseling kapot of had je al langere tijd last van slecht lopen etc en uit voorzorg ook de niet defecte verstuivers vervangen?
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”