Vieze lucht in auto

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Perdido
Starter

Mijn Volvo S40 krijgt de laatste tijd te maken met een vieze stinklucht in het interieur.
Nadat ik een eind gereden heb en ik na een kwartier weer verder rij komt uit de ventilatie/ verwarming een vieze lucht. :?
De eerste keer stonk het naar vis, en de laatste paar keren rook het naar konijnekeutels of urinelucht, een soort ammoniakgeur.
Nooit eerder last van gehad, heb al onder de motorkap gekeken of daar soms een oorzaak te vinden was van een dood dier of vogel, maar niks.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt ?
Zou het te maken kunnen hebben met het interieurfilter ?
(Auto is van eind 2006, 55000 km op teller, interieurfilter nog nooit vervangen.)
945i
8th Gear member

Airco (laten) reinigen en interieurfilter (laten) vervangen.

En eventueel de dooie rat onder de achterbank verwijderen.. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Grootje
3rd Gear member

Je kunt de auto een Ozon behandeling laten geven. Of via onze forum sponsor de auto laten reinigen en de dingen die hier boven genoemd staan laten doen. Heb je niet iets aangereden?
Elveka
2nd Gear member

Niet om te lachen, bij mij heeft ooit een kater in de ventilatieopening geplast ... ! Bakken water heb er doorheen gesproeid om de laatste restjes weg te spoelen en nog heeft het wekenlang gestonken ;-( In een vroegere auto had één van de kids op een onbewaakt ogenblik melk gemorst. Die is onder het vasttapijt gelopen en is na enkele dagen beginnen gisten zoals echte stinkende Brusselse kaas. Vóór ik dat gevonden had .... !

Wynn's heeft een zeer efficient reinigingsprocédé om airco en verluchting te reinigen. Het product wordt verneveld door alle luchtkanalen gestuurd. Uit ervaring kan ik melden de interventie van mijn dealer prima resultaat geeft. Kijk eens op http://www.wynns.be/product.aspx?nav=2& ... 68470&l=EN

Succes
Luc

V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Hier stinkt die ook af en toe. Naar poep. Gaat dat zo snel? Auto komt uit 08-08.
asta
5th Gear member

rsnhakan schreef:Hier stinkt die ook af en toe. Naar poep. Gaat dat zo snel? Auto komt uit 08-08.
Ahaa, het was dus jullie auto :wink:
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
M@estro
2nd Gear member

Waarschijnlijk je airco. Als je maar korte ritjes maakt, of de airco met de hand uitzet, kan het gebeuren dat je wat vocht in de kanalen houdt. Deze zorgen voor het nare geurtje.

Er zijn diverse mogelijkheden dit te (laten) reinigen. Wynn's is inderdaad een beproefde methode zoals Elveka, aangeeft.
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic RIP
'03 Rover 45IDTi Sterling Saloon
'00 Rover 400IDT Saloon

";Assumption is mother of all f*ckups";
rooky
1st Gear member

[quote="Perdido"]Mijn Volvo S40 krijgt de laatste tijd te maken met een vieze stinklucht in het interieur.
Nadat ik een eind gereden heb en ik na een kwartier weer verder rij komt uit de ventilatie/ verwarming een vieze lucht. :?
De eerste keer stonk het naar vis, en de laatste paar keren rook het naar konijnekeutels of urinelucht, een soort ammoniakgeur.
Nooit eerder last van gehad, heb al onder de motorkap gekeken of daar soms een oorzaak te vinden was van een dood dier of vogel, maar niks.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt ?
Zou het te maken kunnen hebben met het interieurfilter ?
(Auto is van eind 2006, 55000 km op teller, interieurfilter nog nooit vervangen.)[/quote

Hoi,

Dit heb ik ook meegemaakt. Had een V40 2.0T MY2003 had weinig gelopen. Airco prof. laten reinigen, werkte maar heel even. Filters vervangen. Werkte allemaal niet echt. Stonk ook als de airco niet aan was geweest. Ook de airco op tijd afgezet en snel droge lucht over de koeler laten gaan. Ook bij een auto-onderdelenzaak een aircoreiniger met slangetje gekocht ( € 13,- ) filter uit de auto halen ( onder het dashboard ) slang er in steken en vol blazen met schuim. Dit werkte wel een tijdje. Auto maar ingeruild tegen een nieuwe V50 2.4I MY 2009. De lucht is weg !!
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

De lucht is ook bij ons weg. Ze hadden er volgens mij zo'n WYNNN's airoreiniger in gedaan.
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”