Prachtige wagen, mooi interieur. Inderdaad een beetje vreemd dat middenrooster. Ben wel benieuwd naar het Premium audio gebeuren.
(en wat de leaseprijs gaat worden)
Officieel: De Nieuwe S60!
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 19:48
Tja de crashtest gaat over het effect van de impact bij een bepaalde snelheid, als je dan gaat remmen is het natuurlijk niet echt vergelijkbaar.Nik0la schreef:Ja maar hier rijdt de s60 toch tegen het blok aan dus dan zou die wel moeten remmen? Als het andersom is maakt het idd geen verschil. Zou een mooie stap zijnVraag me af hoeveel beter het resultaat zou zijn mét remmen.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
\:D/
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik vind die D3 voor België zonder meer de interessantste motor, beste verhouding verbruik/koppel/fiscale regelgeving. Het koppel is maar 20 Nm lager dan de D5...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Nik0la
- 3rd Gear member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 03.03.2009 - 12:54
- Locatie: Barendrecht
(misschien raken we wat offtopic maar) Ik begrijp dat het om een bepaalde snelheid gaat. Echter, als een bmw3 crasht met 60km/h heeft deze een bepaalde schade. Als een s60 crasht met 60km/h zal hij voor de crash vanzelf enige km's afremmen waardoor de impact kleiner zal zijn, ervanuitgaande dat het systeem altijd werkt. Daardoor zal de volvo in zelfde omstandigheden waarschijnlijk minder schade hebben. Toch? of begrijp ik het verkeerd.daf46 schreef:Tja de crashtest gaat over het effect van de impact bij een bepaalde snelheid, als je dan gaat remmen is het natuurlijk niet echt vergelijkbaar.Nik0la schreef:Ja maar hier rijdt de s60 toch tegen het blok aan dus dan zou die wel moeten remmen? Als het andersom is maakt het idd geen verschil. Zou een mooie stap zijnVraag me af hoeveel beter het resultaat zou zijn mét remmen.
2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
ziet er wel erg goed uit... jammer dat de 5-cilinders er uit gaan inderdaad... maar zat er wel een beetje aan te komen. RTI nu dus toch in het dashboard, en niet meer erbovenop... dat vind ik jammer... verder toch wel heel gaaf.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
2x een 5 cilinder diesel ....drowel schreef:ziet er wel erg goed uit... jammer dat de 5-cilinders er uit gaan inderdaad... maar zat er wel een beetje aan te komen. RTI nu dus toch in het dashboard, en niet meer erbovenop... dat vind ik jammer... verder toch wel heel gaaf.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Die D3 ziet er best interessant uit. CO2 is 18g minder dan in de v50 2.0d. En 160pk lijkt me goed. Krachtiger mag, maar dan moet de d5 ook evenredig krachtiger worden.
Het scherm van de GPS had van mij best ook een inch of 2 groter mogen zijn. Het dashboard is een pak hoekiger en minder symmetrisch, maar ik zou ermee kunnen leven.
Het scherm van de GPS had van mij best ook een inch of 2 groter mogen zijn. Het dashboard is een pak hoekiger en minder symmetrisch, maar ik zou ermee kunnen leven.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik vind koppel eigenlijk belangrijker dan PK's, en als dat koppel hoog is in een zo breed mogelijk toerentalbereik dan heb je een fijne motor.
In die zin denk ik dat de 400 Nm van de D3 heel aardig zijn, of je die 20 extra Nm van de D5 nodig hebt durf ik betwijfelen.
Ik maak nog even voorbehoud voor het toerentalgebied waarbinnen de D3 z'n maximum koppel vrijgeet en het uiteindelijke gewicht van de auto. Als je die elementen ook kan gaan vergelijken kan je een gefundeerde keuze maken. Maar er gaat niets boven proefrijden natuurlijk.
En mocht het toch tegenvallen, das is er nog altijd BSR hé
In die zin denk ik dat de 400 Nm van de D3 heel aardig zijn, of je die 20 extra Nm van de D5 nodig hebt durf ik betwijfelen.
Ik maak nog even voorbehoud voor het toerentalgebied waarbinnen de D3 z'n maximum koppel vrijgeet en het uiteindelijke gewicht van de auto. Als je die elementen ook kan gaan vergelijken kan je een gefundeerde keuze maken. Maar er gaat niets boven proefrijden natuurlijk.
En mocht het toch tegenvallen, das is er nog altijd BSR hé

V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Uit het persbericht kan ik niet opmaken of de automaat op de D3 een geupdate Geartronic is, dan wel een Powershift. ik denk het eerste, heb immers elders gelezen dat de Powershift enkel wordt gekoppeld aan viercylinders (post van Bart Simpson als ik me niet vergis).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
In de persinformatie kom ik deze tegen:


Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Vooralsnog begrijp ik uit diverse bronnen dat het motorprogramma voor de S60 er als volgt uit zal gaan zien:
S60 T3 met 150 pk (4 cil 1.6GDTi)
S60 T4 met 180 pk (4 cil 1.6 GDTi)
S60 2.0T met 203 pk en 300 Nm (4 cil 2.0 GDTi)
S60 T5 met 240 pk (4 cil 2.0GDTi)
S60 T6 met 304 pk en 440 Nm (6 cil 3.0T)
S60 DRIVe met 115 pk en 270 Nm (4 cil 1.6D)
S60 D3 met 160 pk en 400 Nm (5 cil 2.0D)
S60 D5 met 205 pk en 420 Nm (5 cil 2.4D)
Tikje vreemd staat daar nog '2.0T' tussen het rijtje. Dat doet vermoeden dat er ooit (misschien niet in de S60) nog ruimte is voor een '1.6T' die dan de 130 pk versie van 1.6 Ecoboost, pardon 1.6 GDTi, krijgt. Voor een 'D4' met zo'n 180 pk is dan ook nog plek...
De modellen waarvan het koppel nog niet zijn vrijgegeven komen pas later op de markt.
Dan lijkt het ook heel waarschijnlijk dat alle ander Volvo-modellen op termijn bovenstaande motoren krijgen. Einde voor de benzine 5-pitter?
S60 T3 met 150 pk (4 cil 1.6GDTi)
S60 T4 met 180 pk (4 cil 1.6 GDTi)
S60 2.0T met 203 pk en 300 Nm (4 cil 2.0 GDTi)
S60 T5 met 240 pk (4 cil 2.0GDTi)
S60 T6 met 304 pk en 440 Nm (6 cil 3.0T)
S60 DRIVe met 115 pk en 270 Nm (4 cil 1.6D)
S60 D3 met 160 pk en 400 Nm (5 cil 2.0D)
S60 D5 met 205 pk en 420 Nm (5 cil 2.4D)
Tikje vreemd staat daar nog '2.0T' tussen het rijtje. Dat doet vermoeden dat er ooit (misschien niet in de S60) nog ruimte is voor een '1.6T' die dan de 130 pk versie van 1.6 Ecoboost, pardon 1.6 GDTi, krijgt. Voor een 'D4' met zo'n 180 pk is dan ook nog plek...
De modellen waarvan het koppel nog niet zijn vrijgegeven komen pas later op de markt.
Dan lijkt het ook heel waarschijnlijk dat alle ander Volvo-modellen op termijn bovenstaande motoren krijgen. Einde voor de benzine 5-pitter?
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Uit diverse bronnen? Volvo heeft het motorenoverzicht toch zelf in een persbericht naar buiten gebracht?
ook opvallend:
ook opvallend:
Volvocars NL schreef:De prijs van zowel de diesel- als de benzineversies ligt in Nederland onder de 36.000 euro.
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Ja, ongetwijfeld voor de basis modellen. Zodra je een kinetic pakket op wil kom je waarschijnlijk al snel bij de KEUR 40 uit.
Ik vraag me ook af of de S80 met zijn prijsniveaus niet teveel in het vaarwater zit van de S60.
Ik vraag me ook af of de S80 met zijn prijsniveaus niet teveel in het vaarwater zit van de S60.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
In het persbericht van Volvo staat dat zowel bij de D3 als D5 de acceleratiecijfers voor handbak gelijk zijn aan die van de automaatversie.Fulaks schreef:Uit het persbericht kan ik niet opmaken of de automaat op de D3 een geupdate Geartronic is, dan wel een Powershift. ik denk het eerste, heb immers elders gelezen dat de Powershift enkel wordt gekoppeld aan viercylinders (post van Bart Simpson als ik me niet vergis).
Dit doet vermoeden dat deze diesels met Powershift kunnen worden geleverd.
- Chemzy
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 08.03.2009 - 14:28
Buitenkant: bwa ja, nie slecht, maar is dit wel een Volvo?
Interieur: veel te veel chroom naar m'n smaak, dat ze die mode maar snel afschaffen! En het zwarte gedeelte van het dashboard doet me net iets teveel denken aan een geverfd stuk beton, veel massiever kan het mijns inziens niet.
Interieur: veel te veel chroom naar m'n smaak, dat ze die mode maar snel afschaffen! En het zwarte gedeelte van het dashboard doet me net iets teveel denken aan een geverfd stuk beton, veel massiever kan het mijns inziens niet.
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
\:D/ "A very attractive step for the customer and a giant leap for automotive."
Vrij naar Neil Armstrongs "That's one small step for man, one giant leap for mankind." (20 juli 1969).
Vrij naar Neil Armstrongs "That's one small step for man, one giant leap for mankind." (20 juli 1969).
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51
Uhhhh, net andersom Ben. Gelijknamige polen stoten elkaar af, tegengestelde polen trekken elkaar juist aan, en dat zal ook de bedoeling niet zijn :oops:Ben schreef:Nee, lijkt me dat autobreak is uitgeschakeld.Nik0la schreef:Laatste filmpje van de crash test. Bij die tests he? daar "autobrakes" de auto niet toch? Inprincipe hoorttie t dan beter te doen dan we hier eigenlijk zien?
het is nog niet zo dat als een andere auto op je af komt, dat de S60 die dan ook afstoot. Dat zou een volgende stap moeten zijn. Zoiets als tegenpolen van een magneet
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12901
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Eerste filmpje heeft een heerlijk bombastisch muziekje eronder, fantastische auto om zo te zien rijden, interieur is anders, maar toch ook Volvo.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Mooie filmpjes, alleen jammer dat ze niet in een iets betere kwaliteit zijn...... 720p o.i.d. 
Moet ook zeggend at ik de oplossing met de ventilatieroosters niet heel mooi vind in een verder geslaagd interieur. Zou denk ik toch gepoogd hebben de twee roosters te plaatsen onder het scherm, en het rooster ernaast weg te laten. Maar het zal wel met de draaiing van de centerconsole te maken hebben.

Moet ook zeggend at ik de oplossing met de ventilatieroosters niet heel mooi vind in een verder geslaagd interieur. Zou denk ik toch gepoogd hebben de twee roosters te plaatsen onder het scherm, en het rooster ernaast weg te laten. Maar het zal wel met de draaiing van de centerconsole te maken hebben.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)