V70 met voorliefde rechts

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
toppertje
6th Gear member

Heemskerk schreef:Heb gisteren mijn V70 2004 laten uitlijnen.
Ook die van mijn had een voorliefde voor rechts.
Bij mijn waren de klachten,
Met sterk optrekken en met afremmen naar rechts trekken.
Stuur stond iets scheef.
Omdat ik de auto nog niet zolang heb en hij getuned is naar 198 pk
dacht ik dat zal wel daardoor komen.
Na het uitlijnen waren de klachten nog groter kon haast niet meer rijden.
Ben terug gegaan en we zijn gaan zoeken.
Bij mijn was het probleem de fusekogel aan het einde van de draagarm.
Gelukkig voor mijn was het alleen goed vast zetten met een paar slagen en was hij niet versleten.(zat geen speling meer op na het vast zetten)
Hij rijd nu super strak ook als ik vol gas optrek.

Mischien voor andere een tip om daar eens aandacht aan te geven welicht helpt het.
wel een lekker uitlijnadres zeg!
normaliter kontroleer je eerst de fussee en draagarmen voordat
je gaat uitlijnen.
geen glans zonder wrijving
Heemskerk
2nd Gear member

Tja wat zal ik zeggen je kan er zonder afspraak naar toe je bent kwik aan de beurt en je gaat er weer fit naar buiten :D :D
Maar goed ze hebben het probleem wel opgelost en mag terug komen als ik me zomerbanden er weer opzet. Dan lijnen ze hem nog een keer voor me uit. :)
toppertje schreef:
Heemskerk schreef:Heb gisteren mijn V70 2004 laten uitlijnen.
Ook die van mijn had een voorliefde voor rechts.
Bij mijn waren de klachten,
Met sterk optrekken en met afremmen naar rechts trekken.
Stuur stond iets scheef.
Omdat ik de auto nog niet zolang heb en hij getuned is naar 198 pk
dacht ik dat zal wel daardoor komen.
Na het uitlijnen waren de klachten nog groter kon haast niet meer rijden.
Ben terug gegaan en we zijn gaan zoeken.
Bij mijn was het probleem de fusekogel aan het einde van de draagarm.
Gelukkig voor mijn was het alleen goed vast zetten met een paar slagen en was hij niet versleten.(zat geen speling meer op na het vast zetten)
Hij rijd nu super strak ook als ik vol gas optrek.

Mischien voor andere een tip om daar eens aandacht aan te geven welicht helpt het.
wel een lekker uitlijnadres zeg!
normaliter kontroleer je eerst de fussee en draagarmen voordat
je gaat uitlijnen.
740 (515.000 op teller)
850 glt 170 pk 1992 (507.000 op teller)
S80 2.4 170 pk 1999 (340.000 op teller)
V70 D5 198 pk 2004(getuned)
obrasp
2nd Gear member

Heemskerk schreef:Tja wat zal ik zeggen je kan er zonder afspraak naar toe je bent kwik aan de beurt en je gaat er weer fit naar buiten :D :D
Oh... die club... Hebben mijn Citroën XM ooit eens bijkans van de brug (scheelde echt niets) laten vallen doordat ze er een stempel onder weg trokken zonder zich te realiseren dat er geen druk meer op de hydraulische vering zat. Bij een andere hydraulische Citroën wilde ze een schokbreker (!) vervangen en mijn naafkappen werden met een koevoet verwijderd.
Mijn laatste ervaring was de vervanging van een handremkabel. Kwam er vervolgens in Zuid-Italië achter dat ze de kabel maar aan één kant hadden vastgemaakt...
Dit alles bij verschillende vestigingen in Utrecht. Sindsdien mijd ik ze als de pest.
Bizar genoeg zijn ze enige tijd geleden 'goed getest' door de consumentenbond... Er zal best af en toe een aardige vestiging tussen zitten, maar ik hoor er te veel horrorverhalen over.
Heemskerk
2nd Gear member

obrasp schreef:
Heemskerk schreef:Tja wat zal ik zeggen je kan er zonder afspraak naar toe je bent kwik aan de beurt en je gaat er weer fit naar buiten :D :D
Oh... die club... Hebben mijn Citroën XM ooit eens bijkans van de brug (scheelde echt niets) laten vallen doordat ze er een stempel onder weg trokken zonder zich te realiseren dat er geen druk meer op de hydraulische vering zat. Bij een andere hydraulische Citroën wilde ze een schokbreker (!) vervangen en mijn naafkappen werden met een koevoet verwijderd.
Mijn laatste ervaring was de vervanging van een handremkabel. Kwam er vervolgens in Zuid-Italië achter dat ze de kabel maar aan één kant hadden vastgemaakt...
Dit alles bij verschillende vestigingen in Utrecht. Sindsdien mijd ik ze als de pest.
Bizar genoeg zijn ze enige tijd geleden 'goed getest' door de consumentenbond... Er zal best af en toe een aardige vestiging tussen zitten, maar ik hoor er te veel horrorverhalen over.
Ik ga ook alleen voor de kleine dingen naar ze toe.
Het is wel makkelijk dat je er altijd zo naar toe kunt en niet twee tot drie weken moet wachten.
Heb verder niet veel klachten over ze altijd wel goed geholpen.
Groot onderhoud doe ik altijd bij me eigen garage.
740 (515.000 op teller)
850 glt 170 pk 1992 (507.000 op teller)
S80 2.4 170 pk 1999 (340.000 op teller)
V70 D5 198 pk 2004(getuned)
Hans s60
2nd Gear member

V-enominaal-70 schreef:Ik herkende dit probleem bij mijn vorige auto.
Na verschillende uitlijn en garagebedrijven te hebben gereden: alle met verschillende verklaringen, van slijtage schokbrekers, "de aandrijfas is aan de eene zijde langer zodat er meer tordering onstaat"(hoe verzin je het) of de banden waren ongelijkmatig afgesleten(ach de jongens willen graag ook een extra centje verdienen).
Nadat ik met mijn prive monteur heb lopen zoeken (hij wist het ook niet :oops: ) . Vervolgens op elke wiel een houten balk geklemd en vervolgens gekeken of er ergens geen speling was. Het probleem was dat er aan een kant de draagarmrubbers soepeler waren dan aan de andere zijde (de stijvere draagarm aan de andere zijde was recentelijk vervangen).
Het probleem openbaart zich als volgt; bij gas geven trekt de auto naar één kant en als je normaal tot sterk afremt, naar de andere kant (laat de auto rijden zonder het sturen te corrigeren, bijvoorbaat op een vlak terrein).
Als dit het geval is dan ligt voor 75% aan de ophangrubbers. Advies vervang de ophangrubbers of draagarmerubbers aan beide kanten van dezelfde kwaliteit in één keer.
Bij mijn vorige auto was het probleem keurig verholpen (zo recht als een kaars) en niks geen schokbrekers, banden of torderende aandrijfas.

Het is maar een wilde gok, maar ik spreek uit eigen gefrustreerde ervaring :-x en willicht een oplossing van je probleem.

Onze V70 uit 2001, 170.000 km heeft hetzelfde probleem: gasgeven trekt hij naar rechts, remmen trekt hij naar links. De draagarmen zijn vervangen, nieuwe spoorstangen en stuurkogels, fusees geen speling, stuurhuis geen speling en 4 kant uitgelijnd. Mijn garage denkt nu dat het in een defecte veerpootlager kan zitten. Weet iemand raad?
Hans s60
2nd Gear member

Probleem opgelost: De nieuwe draagarmen (2000km mee gereden) zijn vervangen. Garantiegevalletje dus. Waarschijnlijk een produktiefout, rubbers waren veel te slap.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”