Afgelopen weekend een injector vervangen (motor liep maar op 3 cilinders). Dit geen vrij probleemloos gegaan en voor mij gevoel heb ik alles weer aangesloten (inlaatspruitstuk is er ook afgegaan).
Maar nu loop de auto absoluut niet meer stationair. Koppeling in en de auto slaat meteen af. De auto rijdt nu wel weer netjes op 4 cilinders en voor mij gevoel ook goed. De stappenmotor heb ik nieuw gekocht ongeveer een jaar geleden.
Wat kan het zijn? Ik heb alles 4 keer nagekeken, maar alle draden en vacuumslangen zitten voor mij gevoel goed. Iemand een idee?
Geen stationair 440 Turbo
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
er zijn twee types stappe motoren met allebij een ander type werking. Ik heb wel eens gehoord dat de vacuum regeling wel eens slecht of niet werk als hij lekt.
Dus vertel even hoe het er uit ziet met liefst een foto.
Dus vertel even hoe het er uit ziet met liefst een foto.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Daarnaast kan het zijn dat je bypass langs de gasklep verstopt zit. Hierdoor krijgt de motor heel slecht lucht als hij stationair loopt waarbij de gasklep dicht zit...
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52
Ik heb een 1990 440. Dus een oude type. Maar ik geloof niet dat dit aan de stappenmotor ligt.
Voordat ik aan de injector begon te knutselen liep hij wel stationair (welliswaar op 3 cilinders). Ik heb het inlaatspruitstuk losgehaald en weggekanteld richting de gasklep. Daarna de injectoren losgehaald en eentje vervangen.
Ik ga vanavond nog eens kijken naar de vacuumslangen. Mijn gevoel zegt dat het daar ergens fout moet zitten, maar ik zal iedere hint ook nagaan! Dus kom maar op met de ideeen!
Voordat ik aan de injector begon te knutselen liep hij wel stationair (welliswaar op 3 cilinders). Ik heb het inlaatspruitstuk losgehaald en weggekanteld richting de gasklep. Daarna de injectoren losgehaald en eentje vervangen.
Ik ga vanavond nog eens kijken naar de vacuumslangen. Mijn gevoel zegt dat het daar ergens fout moet zitten, maar ik zal iedere hint ook nagaan! Dus kom maar op met de ideeen!