Officieel: De Nieuwe S60!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

jippen schreef:de D3 zal tussen de 139 en 134 co2 uitstoot hebben.
Kan nog verlagen....maar ik vrees er voor.
Het laatste dat we gehoord hebben van zweden is dat de teller op 134 stond.

Die vierkante is de T6 versie (heeft ook die body kit)

Denk dat de D3 maar 1 pijp zal krijgen.

edit: nog even gevraagd, de certificiering is nog niet gebeurd.
Wat er te lezen valt in de persberichten is een voorlopig cijfer.
En het laatst gekende is 134.

Ps: toch slecht als je ziet dat de concurrentie rond de 125 gram zit voor 163 pk.
Dankje!

Maar weet je zeker dat die 2 vierkante uitlaten voor een T6 zijn? Waarom zouden ze niet op een D3/5 kunnen?

Is dit je al opgevallen?:

Normale versie met 2 ronde uitlaten:

Afbeelding

Luxe/sport versie met 2 vierkante uitlaten:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2215
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Johan schreef:Ander kritiekpunt is dat het jammer is dat men niet gekozen heeft voor het Audi systeem van keyless entry.
Ipv de sleutel in je zak houden moet je hem toch weer in een houder steken.
Dat is niet juist, want de sleutel kan je gewoon in je broekzak houden, is hetzelfde als nu bij de V70/S80/XC60 het geval is...
jippen schreef:Ps: toch slecht als je ziet dat de concurrentie rond de 125 gram zit voor 163 pk.
Nou, BMW doet 't met de 320D Efficient Dynamics zelfs nog een heel stuk beter: 109 gram voor 163 pk :-). Ik had daar stiekem op gehoopt voor de D3....

rsnhakan schreef:Maar weet je zeker dat die 2 vierkante uitlaten voor een T6 zijn? Waarom zouden ze niet op een D3/5 kunnen?
Die vierkante horen bij de exterieur kit, welke bestaat uit de alu skirts op de zijkant, voorkant en dus de achterkant. Die zijn dus optioneel :wink: .
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Poolrev schreef:
rsnhakan schreef:Maar weet je zeker dat die 2 vierkante uitlaten voor een T6 zijn? Waarom zouden ze niet op een D3/5 kunnen?
Die vierkante horen bij de exterieur kit, welke bestaat uit de alu skirts op de zijkant, voorkant en dus de achterkant. Die zijn dus optioneel :wink: .
Dit wou ik horen, bedankt :) Tot slot: denk je dat de D3 ook 2 uitlaten zal krijgen? :oops:

Jullie zullen wel denken, wat maken die uitlaten nou uit :D
Gebruikersavatar
Henriëtte
7th Gear member
Berichten: 5697
Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57

Nou Hakan, heel veel, vindt ik ook hoor !
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Poolrev schreef:
Johan schreef:Ander kritiekpunt is dat het jammer is dat men niet gekozen heeft voor het Audi systeem van keyless entry.
Ipv de sleutel in je zak houden moet je hem toch weer in een houder steken.
Dat is niet juist, want de sleutel kan je gewoon in je broekzak houden, is hetzelfde als nu bij de V70/S80/XC60 het geval is...
Ik ging daarvan uit omdat er een sleuf zit onder de start/stop knop.
Bij Audi heb je dat dus niet en vraag mij af waarom Volvo, als je hem in je zak kunt houden, zo'n sleuf heeft?

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

jippen
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 14.04.2008 - 16:05

Dit is toch een optie , keyless drive !!!
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik heb af en toe een XC60 mee met Keyless Drive.

De "sleutel" kan in je broekzak blijven. Je kan zelfs buiten de auto de auto laten rijden door een ander persoon (binnen een bepaalde afstand).
Maar, de "sleutel"kan ook gewoon in de sleuf onder de startknop gestopt worden.
Overigens heeft Renault exact hetzelfde met zijn "keycard".
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
MauritsvdT
5th Gear member
Berichten: 1612
Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Yep, Renault heeft dat al een hele tijd.
Handig als je die card in je zak hebt en je stapt uit en je vrouw moet verder rijden en dan bij een brug de motor moeten afzetten en er dan bij het wegrijden achter komt dat ....... :oops:
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Zo, je gaat even een weekje skieen en dan kom je terug en is er opeens 4 pagina's nieuws, foto's, filmpjes en discussie!
Ik vind het een prachtige auto geworden.
Ja, het interieur is anders, maar wel herkenbaar Volvo in mijn idee. En zeg nu zelf, als het op een willekeurig ander dashboard had geleken was het ook niet goed... Wat mij betreft wil ik 'm in het echt zien en rijden. Dan kan het zo maar de volgende Volvo worden! :thumbup:
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
johanVC
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 22.03.2008 - 22:25

Volvo motoren waren omstreeks 95 volledig modulair gebouwd
1.6 4 cil (S40), 2.0 5 cil (850) , 2.5 6 cil (960)
2.0 4 cil (S40), 2.5 5 cil (850), 3.0 6 cil (960, later S80)
Door deze modulaire bouw zijn er veel gemeenschappelijke onderdelen mogelijk (zuigers, drijfstangen, segmenten....)

Mechanische basis is in grote lijnen nog dezelfde. De nieuwe S60 D3 kan dus gereduceerd worden tot een viercilinder van 1.6 liter.

Ik hoop dat Volvo in de nieuwe S60 verrast met een eigen drivE versie van 1.6 liter
volvo
3rd Gear member
Berichten: 490
Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51

Ik ben geen motordeskundige. Maar waarom geen 5-cylinder benzinemotoren meer in de nieuwe S60?
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dat is hier eigenlijk al heel uitvoerig besproken.

Simpelste: Deze motoren zijn niet dermate "schoon" te krijgen dat ze een gunstig milieulabel kunnen krijgen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

V480-S60 schreef:Dat is hier eigenlijk al heel uitvoerig besproken.

Simpelste: Deze motoren zijn niet dermate "schoon" te krijgen dat ze een gunstig milieulabel kunnen krijgen.
Dat lijkt me een nogal stellige opmerking.

Alle motoren zijn 'schoon' te krijgen. Kwestie van investeren in een andere koeling, motormanagement en een direct inspuitsysteem.

De veel hogere drukken die bij directe inspuiting hoort moet geen probleem zijn voor het blok. Het blok (waar indertijd ook 4- en 6-cilindervarianten van waren) zijn immers ook in turbo-uitvoering en als direct ingespoten diesel gemaakt.

Ten opzichte van een viercilinder met gelijk vermogen en koppel is een vijfcilinder in het nadeel omdat deze zwaarder, complexer, duurder is en iets meer verbruikt.

Daarom ligt het meer voor de hand om een vijfcilinder met directe inspuiting altijd te combineren met een turbo. Reken dan echter op vermogens tussen de 250 - 350 pk. Dus dat is meer een optie voor de grotere en snellere modellen. Ipv de huidige zescilinders of V8 dan maar?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24662
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

laten we dan hopen op een 2.0T waar een vijfde cilinder aangeknutseld is, net zoals dat de huidige vijfcilinder eigenlijk een 6-/-1 is.

Maar ik denk dat het voorlopig teveel geld kost om een nieuwe motorenlijn te ontwikkelen. want de huidige vijfcilinders (en dat bedoelt Theo waarschijnlijk ook) zijn niet schoongenoeg te krijgen. Het is een motorontwerp dat in 1989 (zescilinder) gepresenteerd is, terwijl er in ik geloof 1984 al proefauto's rondreden met de vijfcilinder.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Bedankt Walter 8)
Dat bedoel ik inderdaad. En volgens mij weet Maurice dat ook wel.

Misschien had ik het woordje voorlopig toe kunnen voegen tussen 'zijn' en 'niet'

Dus dan had er gestaan.
Deze motoren zijn voorlopig niet dermate "schoon" te krijgen dat ze een gunstig milieulabel kunnen krijgen.

Maar ach laat maar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
volvo
3rd Gear member
Berichten: 490
Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51

Heren deskundigen bedankt. Jullie antwoord is me nu volledig duidelijk. Die echte roffel bij het acceleren zal ik wel missen bij de nieuwe S60.
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7759
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Zo zien de Duitsers de nieuwe S60:
http://www.autobild.de/autobild-tv/?clip_id=1813
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
volvo
3rd Gear member
Berichten: 490
Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51

Voor dit commentaar uit het land waar de beste auto's ter wereld worden gemaakt, hoeft Volvo zich dus niet te schamen!
majortom
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 22.12.2009 - 12:29
Locatie: Nederland

Voor dit commentaar uit het land waar de beste auto's ter wereld worden gemaakt, hoeft Volvo zich dus niet te schamen!
Ik kan dit statement niet echt beamen....mijn huidige audi is een groot drama....
Volgens mij is dit vooral wat de Duitsers zelf (willen doen) geloven....
V60 D6 PIH Onyx Black
jippen
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 14.04.2008 - 16:05

De D3 komt met een enkele pijp achteraan. (spijtig genoeg...)
T6, D5 en de 2.0T kijgen dubbele uitlaat pijpen.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”