Dat zal ze leren die Amerikanenpaulh schreef:Ik zag vandaag het omgekeerde: mijn volvo-dealer heeft een Ford in de etalage staan ...

Dat zal ze leren die Amerikanenpaulh schreef:Ik zag vandaag het omgekeerde: mijn volvo-dealer heeft een Ford in de etalage staan ...
Nou ja, het zal mij niet verbazen als de Amerikaanse regering niet zo happig is op het overdoen van westerse technologie en kennis aan Chinezen. Die Chinezen worden niet gehinderd door enig fatsoen. Neem in aanmerking de berichten in de pers over bedrijfspionage, microfoontjes in hotelkamers waar captains of industry verblijven, hackers die Internet servers aanvallen etc. Nou wil ik niet zeggen dat die Amerikanen zulke heilige boontjes zijn, in tegendeel. Wat ik wil zeggen is dat het goed kan zijn dat de Amerikaanse overheid een stok tussen de spaken steekt en Ford terugfluit. Iets dergelijks is bij GM gebeurd de eerste keer toen ze in onderhandeling waren met Spyker over de overname van Saab. Daar is ook de FBI etc. bij betrokken geweest en het eerste bod werd afgewezen omdat Antonov een te grote vinger in de pap had bij Spyker en banden zou hebben met Russische maffia etc. Niets is onmogelijk.Barry (Grillmeister) schreef:Want? Inverband met die geheime volvo wapens...Lange Bas schreef:Ben benieuwd of die rel tussen de VS en China ivm wapenleveranties aan Taiwan nog de verkoop aan Geely gaat dwarsbomen.
Je vergeet een ding...GM heeft een ontzettend bulk overheidsgeld gekregen van de Amerikaanse overheid en FORD niet....dus de invloed op het beleid van Ford zal stukken minder zijn....Iets dergelijks is bij GM gebeurd de eerste keer toen ze in onderhandeling waren met Spyker over de overname van Saab. Daar is ook de FBI etc. bij betrokken geweest en het eerste bod werd afgewezen omdat Antonov een te grote vinger in de pap had bij Spyker en banden zou hebben met Russische maffia etc. Niets is onmogelijk.
s80d503 schreef:wat een armoede als die overgang plaats gaat vinden... overweeg sterk over te stappen naar een ander merk als 't doorgaat.
je wilt toch niet in een auto rijden die dit op de markt heeft gebracht;
Dat bedoel ik :thumbright:bart simpson schreef:Jaguar heeft nog niet eerder zo lekker gedraait als nu het een zusje van de Tata Nano is, vind die aandeelhouder van een gelijk caliber en het doet Jaguar geen kwaad
Volvo krijgt pas krediet als nieuwe eigenaar bekend is
-
Volvo moet wachten op een KBC-krediet van 198 miljoen tot het merk een nieuwe eigenaar heeft.
Het krediet is bestemd voor de Gentse vestiging van het Zweedse automerk. Volvo wil er in de eerste plaats de productie mee financieren van het nieuwe S60-model, een wagen uit de hogere middenklasse. Die productie gaat midden mei van start.
Volgens directeur Anders Kärrberg, die verantwoordelijk is voor Government Affairs, is de kans echter klein dat de Vlaamse bank KBC met het geld over de brug komt voor bekend is wie de nieuwe eigenaar wordt van het Zweedse merk. Moedermaatschappij Ford onderhandelt al een tijdje met het Chinese Zhejiang Geely. Insiders verwachten dat nog deze maand een akkoord uit de bus komt.
Volvo bereikte vorig jaar al een principeakkoord met KBC voor een lening die tot eind 2012 de productie in Gent moet financieren. De lening wordt voor 90procent gegarandeerd door de Vlaamse regering. Maar zowel KBC als de regering willen eerst duidelijkheid over wie de nieuwe eigenaar wordt.
‘Ik denk dat een akkoord tussen Ford en Geely voor beide partijen zal volstaan om het licht op groen te zetten', zegt Kärrberg, ‘maar helemaal zeker ben ik niet.'
KBC bevestigt dat de onderhandelingen bezig zijn, maar geeft geen details.
‘Als we de lening niet krijgen', waarschuwt Kärrberg, ‘bestaat de kans dat we vertraging oplopen of niet alles kunnen doen wat we gepland hebben.' Woordvoerder Mark De Mey van de Gentse Volvo-fabriek zegt dat de lancering van de S60 alleszins gewoon doorgaat volgens plan.