Ik heb dus sinds begin januari een Webasto standkachel in laten bouwen in mijn XC60 (my10). De grootste die er in paste zodat het snel lekker warm zou zijn. NU dus voor de tweede keer al weer terug via de dealer naar AutoRas groep (nieuwegein, gouda).
Wel balen hoor.
Maarrrrr......
De dealer (Henk Scholten Culemborg) pakt het wederom super goed op en geeft me als vervangende auto (voor 6 dagen!) een XC60 T6 mee! Ja die pk's voel je wel ja! Dus nu maar hopen dat die webasto het nog een tijdje niet doet, zeg maar
Hij werd niet warm Er zit een afstandsbediening met een timer bij en dan doet ie het soms gewoon niet. Ja, en dat soms is echt een nadeel dus daarom ben ik de wagen nu een dag of zes kwijt.
Ik heb ook een dergelijk probleem. Bij mij wordt de auto wel een beetje warm, maar nooit echt warm. Als ik op de timer een tijd instel, dan is de kachel altijd al uit voordat de eindtijd is bereikt. Echt balen, want het heeft me een hoop geld gekost.
Dinsdag gaat de auto weer naar de dealer voor een test, maar het probleem is dat zij van mening zijn dat de kachel goed werkt omdat hij rond de 35 graden afslaat en dat klopt gewoon niet.
Al met al heb ik wel een beetje spijt gekregen van de investering Ik heb ook al een nieuwe en zwaardere accu gekocht en vorige week een nieuwe thermostaat. Allemaal preventief, maar zonder resultaat.
Ik hoor graag wat bij jou het probleem was.
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Wat voor verwachtingen hebben jullie van een standkachel? Auto binnen 22 graden, motor 90 graden en alles ontdooit? Of de ramen ijsvrij en motor vast voor verwarmt om beter te starten?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Na een half uur branden: motor een graad of 70-80 en interieur een graad of 20 (afhankelijk van de buitentemperatuur). De ramen zijn dan helemaal ijsvrij.
Dat is althans wat ik verwacht.
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Wat voor verwachtingen hebben jullie van een standkachel? Auto binnen 22 graden, motor 90 graden en alles ontdooit? Of de ramen ijsvrij en motor vast voor verwarmt om beter te starten?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Het eerste doet mijn standkachel, bij -9gr op een open parkeerplek is het na minder dan 1 uur meer als 20gr en de temp. meter staat in het midden. :mrgreen: :mrgreen:
Dus een compleet ontdooide auto die op de olie na geheel op bedrijfs temp. is.
Het betreft een originele kachel af fabriek met afstandbediening.
Tempmeter van het koelwater in het midden, alle ruiten schoon, interrieur lekker warm incl deurpanelen en stoelen. Dat is de ervaring na 2 jaar met de affabriek standkachel.
Interrieur koelt wel snel af als de auto 30-45 na het opwarmen nog niet gestart is, maar het koelwater is dan nog wel voldoende op temperatuur om een aangename warme lucht uit de ventilator te laten komen.
bijna!: V90 T8 Ultra Executive Edition, Denim Blue/Amber, Polestar Engineered Optimalisatie, Heico sportuitlaat 12-2019 - 08-2025: Tesla Model S 12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel 07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
Precies! Dat bedoel ik! Zo wil ik het ook hebben. Zou het achteraf in laten bouwen een zwakkere prestatie verklaren? Ik denk zelf van niet. Zeker niet als ik er een zwaarder type in heb laten zetten. Afwachten maar.
Zo, een XC60 T6, da's een mooi vervangwagentje! Als ik de lotto zou winnen...
Hoeveel kostte die standkachel? (incl inbouw) Ben ik wel eens naar benieuwd.
Hopelijk komt het goed met de standkachel, intussen kan je nog wat asfalt uit de weg trekken met de T6 (hoewel die nieuwe D5 daar ook niet zo heel hard voor moet onderdoen denk ik)
Mijn verwachtingen zijn niet dat het binnen al 22 graden is hoor. Gewoon motor lichtjes voorverwarmd en ramen ijsvrij is genoeg (alsof je er al een ritje hebt op zitten van een 5-tal kilometer)
Ik verwacht niet dat ik bij -10° buiten gewoon m'n jas in de koffer kan leggen en in een subtropisch verwarmde auto kan stappen, maar gewoon dat je kan instappen, starten en wegrijden, terwijl de collega's op het werk allemaal staan krabben of aan het knoeien zijn met hun zogezegde wonder-ontdooi-spray.
Ik verwacht niet dat ik bij -10° buiten gewoon m'n jas in de koffer kan leggen en in een subtropisch verwarmde auto kan stappen
Volgens mijn is dat wel de bedoeling van een standkachel en gelukkig doet dat ook.
Precies! Dat bedoel ik! Zo wil ik het ook hebben. Zou het achteraf in laten bouwen een zwakkere prestatie verklaren? Ik denk zelf van niet. Zeker niet als ik er een zwaarder type in heb laten zetten. Afwachten maar.
Wat ik niet begrijp waarom bestel je het niet van af fabriek.
is ook nog goedkoper en dat geknoei in een auto achteraf vindt ik niks.
En hoe hebben ze ingegrepen in de kachel besturing?
Bij mijn auto gaat hij automatisch op de vooruit en op max verwarmen.
Alleen als je hem gebruikt bij stil staan op een parkeerplaats krijg je wel een zeer warme kop.
Heb m'n eigen wagen terug! En alles werkt nu naar behoren. Timerfunctie en handmatig activatie. Wordt ook echt warm binnen.
Nu maar hopen dat het zo blijft. Ga vrijdag naar Zwitserland voor een weekje dus gelijk een goede test.