rembooster van amazon 69 of volvo 140

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Grietje
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 02.10.2008 - 20:55

Nog een vraagje ivm met de rembooster die in amazon 69 en volvo 140 gebruikt werden met het dubbele remsysteem.
Kunnen deze gereviseerd worden want nergens zie ik er revisiesetjes voor. Deze boosters zijn natuurlijk ook niet makkelijk te openen vandaar misschien. Het probleem is, ik heb zo'n booster maar hij staat al enkele jaren in mijn sloopauto achter in de tuin en ik weet niet of het membraam er tegen kan en dus nog goed is en een nieuwe kost zo'n 400 euro dus...
Misschien hem eerst toch maar es proberen.
Nog een vraagje. Er worden veel revisiesetjes verkocht voor rempompjes maar ik heb ooit een remcilinder opengedaan voor revisie van een wagen die ook jaren stilstond en de remolie had het binnenwerk zodanig ingevreten dat revisie weinig effect had en dus nutteloze kosten waren.
Wat doen jullie ermee ?
Joey04
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.02.2010 - 19:03

Meestal wordt geadviseerd je cilinders altijd te bewaren in de remolie om tegen uitdrogen te beschermen.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Zelf reviseren van deze rembekrachtigers is niet aan te raden. Kan zelfs echt gevaarlijk uitpakken, niet doen dus. De rembekrachtigers kunnen bij remmen volledig blokkeren. Voor de Girling bekrachtiger zijn er overigens wel revisie setjes te krijgen voor rond de €70, maar ik zou er niet aan beginnen.
Remcylinders kan je reviseren met nwe rubbertjes. Maar als de cylinder wanden roest pitjes hebben heeft het weinig zin, binnen de kortste keren lekken ze weer.
Nwe remcylinders kosten rond de €35.

http://volvoklassiekeronderdelen.nl/sho ... f2a8bce8c3
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”