Sinds vanmiddag merk ik bij mijn '95 460 1.6i LPG dat deze af en toe inhoud. Lijkt op dat moment dat de auto geen gasaanvoer krijgt, valt terug in toeren,en schiet daarna weer door. Op benzine doet dit probleem zich niet voor. De gasinstallatie heb ik vorige maand opnieuw ingeleerd,en de bougies/rotor/verdelerkap zijn toen ook vervangen. Betreft een in '95 dealer ingebouwd Vialle lpg systeem.
Nu vermoed ik dat de verdamper op zijn einde zit,maar heb verder niet bijzonder veel verstand van de lpg techniek.
Iemand tips hoe ik het e.e.a. kan controleren?
460 1.6i rijdt niet meer op LPG, hulp gevraagd!
-
- 2nd Gear member
Heb vanmiddag 60km probleemloos op lpg gereden, hierna moest ik me melden op de vluchtstrook omdat de auto niet meer op lpg/benzine reed. De schakelaar van het lpg kon ik niet meer bedienen omdat deze constant rood/groen knipperde. Zekering onder de kap was defect,na vervangen geen effect. 5minuten later kon ik weer doorrijden, echter klikte de auto steeds over van benzine naar lpg,dus met horten en stoten thuis gekomen.
De middenconsole uitgebouwd zodat ik toegang heb tot de lpg computer.
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
-7.5amp zekering onder de kap vervangen,geen effect
-accu polen los ivm resetten computer,geen effect
-stekkers lpg computer losgemaakt, geen effect
-lpg proberen in te leren, dat ging niet omdat de led groen/rood bleef knipperen
Wie o wie kan me helpen!!
Update 15/02:
Heb de auto ong 100km op benzine gereden,waarna deze midden op de rotonde uitviel en niet meer aan ging. Heb ter plaatse de bdp sensor vervangen voor een reserve exemplaar, helaas geen effect.
Het lijkt dus op een ontstekingsprobleem waardoor de auto zomaar uit kan vallen. Dit verklaart echter het niet meer rijden op LPG niet.
De middenconsole uitgebouwd zodat ik toegang heb tot de lpg computer.
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
-7.5amp zekering onder de kap vervangen,geen effect
-accu polen los ivm resetten computer,geen effect
-stekkers lpg computer losgemaakt, geen effect
-lpg proberen in te leren, dat ging niet omdat de led groen/rood bleef knipperen
Wie o wie kan me helpen!!
Update 15/02:
Heb de auto ong 100km op benzine gereden,waarna deze midden op de rotonde uitviel en niet meer aan ging. Heb ter plaatse de bdp sensor vervangen voor een reserve exemplaar, helaas geen effect.
Het lijkt dus op een ontstekingsprobleem waardoor de auto zomaar uit kan vallen. Dit verklaart echter het niet meer rijden op LPG niet.