Standkachel Volvo V70 2006

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
toon.timp
Starter

Ben sinds 1 november gelukkige bezitter van een Volvo V70 (import Duistland) voorzien van standkachel, welke nog niet was geactiveerd.
Inmiddels is de software geinstalleerd en zou de standkachel moeten werken!
Echter bij het aanzetten met de directstart hoor ik een ventilator of iets wat daar op lijkt 2-3 seconden werken en vervolgens springt de indicatie op het dashboord op uit.
Bij mijn garage zei men dat door jarenlang niet gebruikt te zijn een en ander vervuild zou kunnen zijn en dat dit bij veelvuldig opstarten wel zou verbranden. In het Forum lees ik echter dat bij 10 keer opstarten en niet juist functioneren dit een foutmelding tot gevolg kan hebben en dat er gereset moet worden.
Vraag is wie mij aan de juiste info kan helpen wat hier aan de hand kan zijn en of ik nog kan gaan beschikken over een werkende standkachel.

met vriendelijke groeten
Toon
Peterd54
2nd Gear member

Is na het laden van de software niet direct geprobeerd de standkachel te starten?
Ik heb dit vorig jaar aan het eind van de winter ook gehad. De enige remedie was toen om de standkachel softwarematig uit te laten lezen. Je kan dan zien wat de boosdoener is. Vervolgens heb ik dit in het voorjaar laten repareren. Dat was helaas niet echt goedkoop, maar dat heb ik gelukkig deze winter wel weer 'terugverdiend' .

Wellicht dat je het aparaat ook zelf volledig 'preventief' kan reviseren. volgens mij is hier op dit forum wel het e.e.a over geschreven. je kan dat met de zoekfunctie vinden.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
toon.timp
Starter

Peterd54 schreef:Is na het laden van de software niet direct geprobeerd de standkachel te starten?
Ik heb dit vorig jaar aan het eind van de winter ook gehad. De enige remedie was toen om de standkachel softwarematig uit te laten lezen. Je kan dan zien wat de boosdoener is. Vervolgens heb ik dit in het voorjaar laten repareren. Dat was helaas niet echt goedkoop, maar dat heb ik gelukkig deze winter wel weer 'terugverdiend' .

Wellicht dat je het aparaat ook zelf volledig 'preventief' kan reviseren. volgens mij is hier op dit forum wel het e.e.a over geschreven. je kan dat met de zoekfunctie vinden.
met vriendelijke groet
Toon Timp
common rail
Starter
Contacteer:

Ik bezit en V70 2.4 D van 2005 afkomstig uit Duitslans en voorzien van de eerder genoemde standkachel. Een Volvo dealer uit Harderwijk biedt de software aan incl installatie voor euro 309, incl BTW. 1)installatie software standkachel 2)installeren Ned. taal Is dit een faire prijs of zijn er betere alternatieven. Jeroen50
cornelis
2nd Gear member

common rail schreef:Ik bezit en V70 2.4 D van 2005 afkomstig uit Duitslans en voorzien van de eerder genoemde standkachel. Een Volvo dealer uit Harderwijk biedt de software aan incl installatie voor euro 309, incl BTW. 1)installatie software standkachel 2)installeren Ned. taal Is dit een faire prijs of zijn er betere alternatieven. Jeroen50
Bij de Lange in Middelie (Purmerend) ca 100 euro.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”