Kosten vervangen distributieriem V50 2.0D 2004
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 18:15
Over ca. 10.000km moet ik er een nieuwe distributieriem op onze V50 2.0D uit 2004. Wie kan me een indicatie geven van de kosten, en van het aantal uren dat er voor nodig is? Ik ben niet van plan het bij de dealer te laten doen, ik vrees dat me dat iets te duur wordt.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij de dealer is de 240.000 beurt (waarbij de distributie dus wordt vervangen) geloof iets van 950 euro
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 18:15
Heeft iemand enig idee hoeveel werk het is, en wat de materiaalkosten zijn? Ik vindt de dealer erg duur, en heb een garage waar ik al jaren naar toe ga. Ik wil het daar laten uitvoeren, maar ik ben benieuwd naar het aantal uren dat er voor nodig is, en wat de materiaalkosten ongeveer zullen zijn. Kan iemand dier een schatting van geven?
- ICEFOX
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 10:46
- Locatie: Wijhe
Kreeg van de week nog de winterbrochure van de dealer. Een 240K beurt voor een 2.0D zonder roetfilter kost 950 euro en met roetfilter 1650 euro. Behoorlijk aan de prijs dus.
Gezien dat de "elke-40K-beurten" 395 euro zijn, wordt er 550 euro voor het vervangen van de riem gerekend en eventueel 700 euro voor het roetfilter.
Wat betreft de onderdelen is het vervangen van een riem niet zo duur, +/- 150 euro, maar er gaat nogal wat werk inzitten. Roetfilter 600 euro. En de normale beurt is ons allen wel bekend.
Gezien dat de "elke-40K-beurten" 395 euro zijn, wordt er 550 euro voor het vervangen van de riem gerekend en eventueel 700 euro voor het roetfilter.
Wat betreft de onderdelen is het vervangen van een riem niet zo duur, +/- 150 euro, maar er gaat nogal wat werk inzitten. Roetfilter 600 euro. En de normale beurt is ons allen wel bekend.
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
XC90 2.5T MT Momentum 2005
- Delta
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
- Locatie: N.H.
Tja..........dan denk ik dat ik dat ik niet verder kom dan 239.999km.
Met zo'n rekening wordt inruil wel erg aanlokkelijk, gelukkig kan ik nog ruim 2 jaar vooruit
klok staat nu op 165.000km.
Pieter
Met zo'n rekening wordt inruil wel erg aanlokkelijk, gelukkig kan ik nog ruim 2 jaar vooruit

Pieter
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 18:15
Inmiddels heb ik de riem laten vervangen door mijn eigen (universele) garage. De kosten vielen mee; 230 euro excl. beurt, incl BTW. Ben wel benieuwd wat de dealer voor die 320 euro meer dan doet....
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Voor dat geld is vast alleen de riem vervangen, waar je ook om vroeg. De spanners, poelies en rollen zijn vermoedelijk "her-gebruikt". Ook zal de waterpomp niet zijn mee-vervangen. Tja, dan wordt het al snel goedkoper.John_lammers schreef:Inmiddels heb ik de riem laten vervangen door mijn eigen (universele) garage. De kosten vielen mee; 230 euro excl. beurt, incl BTW. Ben wel benieuwd wat de dealer voor die 320 euro meer dan doet....
Door dit soort "besparende maatregelen" koop ik dus nooit een auto bij/van iemand die zijn auto bij de garage om de hoek heeft laten "onderhouden". Het is dus maar de vraag of deze besparing je op de lange duur ook nog geld oplevert.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 12.02.2010 - 09:23
@Oceanracer
Inderdaad; ik was ook uitgegaan van spanners/rollers en de waterpomp (standaard Volvo policy om dat allemaal te vervangen samen met de riem).
Vandaar dat ik dat een goede prijs vond. Ben benieuwd wat John kan vertellen over die beurt!
Inderdaad; ik was ook uitgegaan van spanners/rollers en de waterpomp (standaard Volvo policy om dat allemaal te vervangen samen met de riem).
Vandaar dat ik dat een goede prijs vond. Ben benieuwd wat John kan vertellen over die beurt!
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
Voor die prijs zal idd enkel de distributieriem zijn vervangen.
Mijn 2.0D gaat volgende week dinsdag voor de 240dkm beurt naar Volvo specialist Ruud Mulder in Wijk bij Duurstede. Dan wordt ook de distributieriem vervangen, inclusief spanners/rollers, waterpomp e.d.
Qua kosten hoop ik wel iets goedkoper uit te zijn dan bij de dealer. We shall see.
Mijn 2.0D gaat volgende week dinsdag voor de 240dkm beurt naar Volvo specialist Ruud Mulder in Wijk bij Duurstede. Dan wordt ook de distributieriem vervangen, inclusief spanners/rollers, waterpomp e.d.
Qua kosten hoop ik wel iets goedkoper uit te zijn dan bij de dealer. We shall see.
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 18:15
Nee hoor, dat is ook allemaal vervangen. Enkel de waterpomp is niet vervangen, omdat de verkeerde is geleverd. Aangezien de arbeidskosten slechts € 80,- zijn, neem ik het risico deze later nog eens te maken. Als ik op de waterpomp had moeten wachten, was ik de auto langer kwijt geweest. Bovendien was er verder geen reden om de pomp te vervangen.Voor dat geld is vast alleen de riem vervangen, waar je ook om vroeg. De spanners, poelies en rollen zijn vermoedelijk "her-gebruikt". Ook zal de waterpomp niet zijn mee-vervangen. Tja, dan wordt het al snel goedkoper.
Door dit soort "besparende maatregelen" koop ik dus nooit een auto bij/van iemand die zijn auto bij de garage om de hoek heeft laten "onderhouden". Het is dus maar de vraag of deze besparing je op de lange duur ook nog geld oplevert.
Belangrijk verschil is dat mijn garage gemiddeld 25% korting op de bruto materiaalkosten geeft. Daarnaast rekenen ze met een uurloon van ca 25 euro, incl btw. Wat ik dan wel moet missen t.o.v. de dealer is een hele mooie showroom en mannen in pakken....
Mijn garage weet te waarderen dat ze naast onze Volvo ook onze Leon in onderhoud hebben. Daarnaast heeft mijn schoonfamilie er o.a. een Audi A3 en Nissan 350Z naar tevredenheid bij deze firma in onderhoud, en dat wordt door mijn garage gewaardeerd.
Zodra mijn Volvo een storing geeft die mijn garage niet kan vinden, dan laat hij de auto uitlezen door een Volvo-specialist. Vervolgens voert hij de reparatie zelf uit.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dus welgeteld € 150,00 voor een riem, een spanner, een (of twee) poelie(s) en een paar rollen? :roll: Dat ze het er nog voor kunnen maken...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 18:15
Da's helemaal niet moeilijk. Het probleem zit er in dat bedrijven er teveel marge op maken. Met de wetenschap dat op een nieuwe auto vrij weining verdient is, kun je al raden dat de winst uit de werkplaats moet komen. En da's geen probleem, zolang je meer dan €60,- per uur vraagt, ex btw. Omgerekend ben je dan al gauw €10,- kwijt om je banden top te laten pompen, €30,- om je olie te verversen, €15,- om een lampje te laten wisselen... En ik geloof niet dat de specialistische kennis van een delaer nodig is om vloeistoffen te vervangen, remmen te monteren, banden te wisselen etc.Dus welgeteld € 150,00 voor een riem, een spanner, een (of twee) poelie(s) en een paar rollen? Dat ze het er nog voor kunnen maken...
Er zijn heel veel handelingen bij het onderhoud van een auto, die geen specialistische kennis vragen. Deze worden vervolgens door dealers wel tegen een "specialisten" tarief berekend.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21498
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Heren (dames wellicht ook), de prijzen die de dealer rekent, zijn toch vaste prijzen? U vraagt en hij roept. Als de klus langer duurt dan gewenst, heeft de dealer pech. En andersom heeft hij een mazzeltje.
Vergeet niet dat een dealer doorgaans een pand heeft dat naar Volvo-maatstaven ingericht moet worden. De universele garage heeft dat niet. En tevens denk ik dat de dealer via de organisatie ongeveer 80 euro per uur meerekent in die vaste prijzen.
Dat pand moet ook betaald worden ...
Vergeet niet dat een dealer doorgaans een pand heeft dat naar Volvo-maatstaven ingericht moet worden. De universele garage heeft dat niet. En tevens denk ik dat de dealer via de organisatie ongeveer 80 euro per uur meerekent in die vaste prijzen.
Dat pand moet ook betaald worden ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 18:15
Oh ja, dat is Garage Mennen in Budel (NB), tel. 0495-492807. Ik weet alleen niet of hij er nog klanten bij neemt.
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Een garage die er geen klanten meer bij neemt?
moet dan wel heel goed lopen zeker?

Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...