Hi,
Mijn 2004 V50 heeft nog de originele grill met de verticale spijlen. Ik vind een S40 blokjesgrill erg mooi, maar stiekem vind ik de originele grill ook wel wat hebben. Ik twijfel echter aan de chroomkleur van de spijlen. Heeft iemand ervaring met het zwart spuiten van de chrome spijlen in de originele 2004 V50 grill? Gaat dit er een beetje uitzien? Zijn er foto's van? Het gaat mij enkel om het zwart spuiten van de spijlen. De rand en het embleem blijven chroomkleur.
Alvast bedankt.
Deels zwart spuiten V50 grill
- kawaman
- 5th Gear member
Ik heb dat vorig jaar gedaan, want ik had dezelfde gedachte als jij nu hebt.
Blokjesgrill heeft toch iedereen al.Ik heb een 2e hands waterval grill gekocht op marktplaats (allemaal blokjesgrill plaatsers
) en deze zwart gemaakt, zou ik altijd weer terug kunnen naar origineel.
Ik heb wel een zwarte V50 waarbij ik ook het grijze kunstof in de koplampen en mistlampen zwart heb gemaakt.
Zie foto en oordeel zelf.
Blokjesgrill heeft toch iedereen al.Ik heb een 2e hands waterval grill gekocht op marktplaats (allemaal blokjesgrill plaatsers

Ik heb wel een zwarte V50 waarbij ik ook het grijze kunstof in de koplampen en mistlampen zwart heb gemaakt.
Zie foto en oordeel zelf.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
-
- 1st Gear member
Bedankt Erik! Dat ziet er eigenlijk wel heel fraai uit zeg. Mijn V50 heeft kleur Titanium Grey, dus een zwarte grill zal zeker goed staan.
Mag ik vragen hoe je het kleuren gedaan hebt (schilderen/spuiten)? Is het bewerkelijk? Heb je nog "speciale" spullen nodig of is het gewoon plastic spuiten en klaar ermee...?
Bedankt.
Hoi,
Gerrit
Mag ik vragen hoe je het kleuren gedaan hebt (schilderen/spuiten)? Is het bewerkelijk? Heb je nog "speciale" spullen nodig of is het gewoon plastic spuiten en klaar ermee...?
Bedankt.
Hoi,
Gerrit
Volvo V50 2.4
Volvo V40 1.6
Volvo 440 1.8
Volvo V40 1.6
Volvo 440 1.8
- kawaman
- 5th Gear member
Bedankt voor de complimenten,
Ik had eerst ook voor de blokjesgrill willen gaan, maar zag een keer op marktplaats een geheel zwarte watervalgrill te koop staan voor een Volvo 850(meen ik).
En toen was het idee geboren.
Blokjesgrill vind ik eigenlijk te 'open'
De grill is gespoten met een spuitbus in de kleur van de auto (wel goede primer gebruiken).
Het meeste werk is de spijltjes schuren en de rest afplakken, de schuine baan met het Volvologo kan je er af klikken.
Ik had eerst ook voor de blokjesgrill willen gaan, maar zag een keer op marktplaats een geheel zwarte watervalgrill te koop staan voor een Volvo 850(meen ik).
En toen was het idee geboren.
Blokjesgrill vind ik eigenlijk te 'open'
De grill is gespoten met een spuitbus in de kleur van de auto (wel goede primer gebruiken).
Het meeste werk is de spijltjes schuren en de rest afplakken, de schuine baan met het Volvologo kan je er af klikken.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- EdwinR
- 2nd Gear member
Dit is de oplossing, projectje voor de zomer.
Is het chroom op de grille metaal, of chromelak op kunststof? Met wat zurige zaken zou het ook te ont-chromen (goed Nederlands?) moeten zijn.
Voor de hechting wellicht beter.
Is het chroom op de grille metaal, of chromelak op kunststof? Met wat zurige zaken zou het ook te ont-chromen (goed Nederlands?) moeten zijn.
Voor de hechting wellicht beter.
Groeten van Edwin
Volvo V50 1.6D Kinetic Passion Red 2006
Volvo V50 1.6D Kinetic Passion Red 2006
- kawaman
- 5th Gear member
Had ik nou maar patent aangevraagd
@ EdwinR: volgens mij is het chroom op kunstof, Ik zal morgen even kijken bij de "originele" grill.
Als het kunstof is, zou ik wel voorzichtig zijn met zurige zaken, straks heb je geen spijltjes meer

@ EdwinR: volgens mij is het chroom op kunstof, Ik zal morgen even kijken bij de "originele" grill.
Als het kunstof is, zou ik wel voorzichtig zijn met zurige zaken, straks heb je geen spijltjes meer

Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
-
- 2nd Gear member
Het is inderdaad gewoon chroomlak op kunstof. Heb hier inmiddels een extra grille liggen. De schuine streep met het logo zit op vier punten vastgeklikt, dus die is makkelijk te verwijderen. Zie de onderstaande foto voor de bevestigingsclips.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Vind u het erg als ik het resultaat wel mooi vind maar niet het idee om grillen te spuiten?
Dat chroom heeft in mijn ogen juist iets aparts, tegen het sjieke aan. Vandaar liever niet zwart.
Dat chroom heeft in mijn ogen juist iets aparts, tegen het sjieke aan. Vandaar liever niet zwart.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- kawaman
- 5th Gear member
@V50_2.0D: je bent me net voor!
Ik moest plotseling werken afgelopen weekend, daardoor was ik er niet aan toe gekomen om te kijken.
Je zegt chroomlak, maar is het geen echt chroom of kan dat niet op kunstof?
Kunstof is het inderdaad, dacht eerst even aan aluminium, maar het is ABS.
Leuk dat je het ook gaat doen, moet je wel ff je onderschrift uitbreiden en een foto van het resultaat laten zien.
Ik moest plotseling werken afgelopen weekend, daardoor was ik er niet aan toe gekomen om te kijken.
Je zegt chroomlak, maar is het geen echt chroom of kan dat niet op kunstof?
Kunstof is het inderdaad, dacht eerst even aan aluminium, maar het is ABS.
Leuk dat je het ook gaat doen, moet je wel ff je onderschrift uitbreiden en een foto van het resultaat laten zien.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
-
- 2nd Gear member
Het moet eigenlijk ook wel chroomlak zijn, want volgens mij kun je iets wat geen stroom kan geleiden ook niet verchromen. Bij steenslag kun je de lak er ook zo afpellen.
Onderschrift moet denk ik wel verder uitgebreid worden, heb wel meer plannen. Maar ook net een huis gekocht, dus voorlopig niet echt tijd voor de grotere projecten.
Onderschrift moet denk ik wel verder uitgebreid worden, heb wel meer plannen. Maar ook net een huis gekocht, dus voorlopig niet echt tijd voor de grotere projecten.
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
T's inderdaad een handige oplossing.
Ik vind het resultaat ook niet slecht om te zien, alleen persoonlijk hoef ik die zilveren omlijsting niet op mijn verder compleet zwarte auto.
Dat was de reden dat ik de 'kale' grill gekozen heb, op een andere kleur auto had ik waarschijnlijk ook voor deze oplossing gekozen.
Ik vind het resultaat ook niet slecht om te zien, alleen persoonlijk hoef ik die zilveren omlijsting niet op mijn verder compleet zwarte auto.
Dat was de reden dat ik de 'kale' grill gekozen heb, op een andere kleur auto had ik waarschijnlijk ook voor deze oplossing gekozen.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Heb de gril van de V70 ook gewoon gespoten.
Edit: foto gemaakt met telefoon. Excuus voor slechte kwaliteit.
Edit: foto gemaakt met telefoon. Excuus voor slechte kwaliteit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 2nd Gear member
@Maurits: De geheel kale grill vind ik persoonlijk iets minder, maar dat komt puur door het gebrek aan een logo o.i.d. De keuze voor volledig zwart snap ik zeker!
@Wolfs: ziet er erg netjes uit. Persoonlijk vind ik de neus gewoon beter uitkomen dan met de volledig chromen grille.
@Wolfs: ziet er erg netjes uit. Persoonlijk vind ik de neus gewoon beter uitkomen dan met de volledig chromen grille.
- kawaman
- 5th Gear member
Ik heb er juist voor gekozen om de chromen omlijsting intact te laten omdat ik het een mooi contrast vindt met de rest van de auto, en het blijft een Volvo, wat bij geheel zwarte en/of logo-loze grill niet altijd even duidelijk is.(geldt niet alleen voor Volvo)
@Wolfs; Rij je er al lang mee?
Misschien over een tijdje een "gedeeltelijk zwarte-grill" meeting?
@Wolfs; Rij je er al lang mee?
Misschien over een tijdje een "gedeeltelijk zwarte-grill" meeting?

Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design