hallo
ik heb een s40 model 1998. geraak niet door de autokeuring omdat mijn linker koplamp een vaag beeld geeft. zal dus de reflectoren van de koplampen moeten vervangen en zou dit graag zelf doen. maar naar verluidt moet de voorste bumper dan naar voren geschoven worden.
vraag:is dit juist ? en hoe krijg ik de bumper los( waar zitten de bevestigingspunten.
bedankt op voorhand voor de eventuele raad
koplampen volvo s40
-
- 4th Gear member
De bumper zal idd aan een zijde los moeten. Eerst de richtingaanwijzer die eraan vast met twee slagen lossen dan kan je unit naar voren trekken en dan de twee bumperbevestigingsbouten van de langsliggers aan de zijkant van de koplamp ( onderlangs de auto) dan een gedeelte van het spatscherm en de onderste bouten van de wielkastkap. Dan eventueel wisserarmen verwijderen en de vier bevestigingsmoeren van de koplamp Trek daarna de bumper een 2 a 3 cm naar voren en dan kan je lamp unit verwijderen met een draaibeweging. Als je wil kan ik je een handleiding wel ff mailen. Heb je enkele of dubbele koplampen? stuur me even een PB met je mail adres.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
-
- Starter
hoi bedankt voor de snelle reactie. die handleiding interessert mij uiteraard. mijn mailadres is : acs4@telenet.be. ondertussen nog enkele problemen bijgekomen. ben naar de keuring geweest ( was de laatste dag en inderdaad afgekeurd voor de lichten . maar verder ook voor stuurgewricht links en ophanhingsgewrichten links en rechts; de rechtse was nb twee jaar geleden( ca 20000 km) al eens vervangen. Dit is nu het vierde jaar na mekaar dat hij voor een of ander afgekeurd werd. heb dat met mijn vorige volvo's( 144, 242, 340 en 740) nooit meegemaakt. Maar goed volgende week wordt het nog eens gerepareerd.
groetjes en nog eens bedankt
groetjes en nog eens bedankt