vervanging diesel injectoren na 170dkm normaal?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 10.02.2007 - 20:45
- Locatie: nh
265.000 km met eerste verstuivers
1971/1973 volvo 142 , 1973/1978 opel kadett gsi1980/1983 buggie classic 1600 1983/1988 citoen ds 1989/1999 bmw 325ia 2000/2006 audi a6 2006/20011 volvo s60 d5 2011/heden c70 d5
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Dat is inderdaad het duidelijkst merkbaar qua starten. Bij een VAG TDI moet hij eigenlijk altijd écht direct aanslaan, terwijl je een D5 een ronde hoort maken, een halve seconde of zo. Verschilt dus per motortype. Dit heeft volgens mij te maken met het soort startmotor en de overbrenging van de startmotor naar de motor zelf, m.a.w. hoeveel slagen heeft de startmotor nodig.Oceanracer schreef:Van die paar keer dat ik in een D5 heb gereden, vond ik persoonlijk dat ik wat langer moest starten dan bij mijn VW TDI.
Volvo S60 D5 Edition MY2004
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Mij is door een ander forumlid verteld dat de nieuwe motoren vanaf MY06 iets langer nodig hebben om aan te slaan, dit ervaar ik met de mijne ook.
Heb nu amper 67000km, starten met de afgelopen koude duurde ongeveer 2, max 3 sec, hiermee bedoel ik het starten, niet het voorgloeien.
Heb nu amper 67000km, starten met de afgelopen koude duurde ongeveer 2, max 3 sec, hiermee bedoel ik het starten, niet het voorgloeien.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Mijn 2.4D uit dec 2004 (MY2005 184dkm)heeft ongeveer drie slagen nodig, maar ik vind wel dat de startmotor traag "opstart"
Dit is niet typerend voor mijn auto, maar dat hadden alle V70 en S60 modellen waarin ik heb proefgereden voor ik deze kocht.
Soms slaat hij direct weer af, maar dan gloei ik even opnieuw (1 sec)en dan start hij dan soepel.
Dit is niet typerend voor mijn auto, maar dat hadden alle V70 en S60 modellen waarin ik heb proefgereden voor ik deze kocht.
Soms slaat hij direct weer af, maar dan gloei ik even opnieuw (1 sec)en dan start hij dan soepel.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 10.02.2007 - 20:45
- Locatie: nh
de verstuivers zijn vervangen 2 waren er stuk en starten dus heel slecht en de laatste natuurlijk helemaal niet .Ik heb ze meteen allemaal laten vervangen en dus in een keer goed kosten 1936,00 euri bij kuyk volvo dealer.Over het starten er is een verschil tussen tdi en de installatie van de volvo ,de volvo moet eerst druk opbouwen alvoorns hij kan starten vandaar de het aantal wentelingen van de krukas .Is een van de verstuivers of leiding lek dan word er geen druk opgebouwd dus ook niet gestart de druk kamers lopen in ongeveer 12 uur leeg vandaar dat dit euvel altijd na lang stil staan gebeurd .tdi heeft een ander systeem en hoeft geen druk op te bouwen of in iedergeval minder .De verstuivers heb ik allemaal laten vervangen omdat als men er toch mee bezig is dan maar goed en de s60 rijd zo lekker dat weg doen geen optie is .op naar de 5 ton
1971/1973 volvo 142 , 1973/1978 opel kadett gsi1980/1983 buggie classic 1600 1983/1988 citoen ds 1989/1999 bmw 325ia 2000/2006 audi a6 2006/20011 volvo s60 d5 2011/heden c70 d5
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 16.09.2007 - 22:21
- Locatie: Oegstgeest
Berichtje uit de samenleving: D5 nov. 2003, km 198432, 3 nieuwe (revisie) verstuivers a E 220,15, nieuwe intercooler, testen, werkloon etc. E 1.542,= incl BTW bij Diesel Büchli in Harderwijk. Starten was nooit een probleem. Hij loopt nu verder wel weer heel lekker...................
Hou doe,
Derk
Hou doe,
Derk
(eerst 2 x Saab 96 tweetakt......, was wel heeeeeel leuk) 144S, 740 Est., 940 Est., 940 Est. LPT LPi (2x), nu V70 D5 + 940 Est LPT LPi
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Hoe zit het met de verstuivers in de 185 pk D5? Zijn die ook nog steeds zo slecht of is daar intussen iets aan gedaan door Volvo?
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Correct! Ik heb nog niet gehoord dat deze injectoren defect waren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 29.07.2009 - 01:06
- Locatie: Antwerpen
Bij mijn 2.4D MY2004 (nog net voor de facelift dus), ik heb zelfs de indruk dat hij bij koudstart erg snel aanslaat, bij warme motor gaat het precies net iets trager (nog altijd niet zo lang hoor), wel gebeurt het af en toe (niet zo heel veel, tot nu toe ongeveer 1 keer op 2 weken ofzo) dat de motor net niet aanslaat bij warme start (toeren komen precies net niet hoog genoeg), de 2e keer lukte het dan tot hiertoe wel perfect. Kan dit iets met injectoren te maken hebben?
- V8 Oyster
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 21.01.2010 - 22:18
- Locatie: Betuwe
Weet iemand hoe ik bij mijn auto de staat van de injectoren kan (laten) controleren voor hij uit de garantie loopt? MY '05, 163pk D5 heeft 140K gelopen.
V90 3.0 24v MY 1997, automaat, blackberry vine pearl, oak leder, 16" mercurius
V40 D4 summum MY '15 misty blue, blond/blond vasa leder, winter 17" Mannan, zomer 18" Taranis
Voorheen:
Duett 1963
V70 T6 AWD summum MY '10 geartronic, titanium grey, sovereign hide soft beige, winter 18" Venator, zomer 18" Odysseus
C70 T5 cabriolet MY '04 (2014-2016)
XC90 V8 AWD Summum MY ‘08 (2012-2014)
S80 V8 AWD Summum MY '07 (2012-2013)
V70 D5 AWD Summum MY '05 (2010-2012) - total loss
V40 D4 summum MY '15 misty blue, blond/blond vasa leder, winter 17" Mannan, zomer 18" Taranis
Voorheen:
Duett 1963
V70 T6 AWD summum MY '10 geartronic, titanium grey, sovereign hide soft beige, winter 18" Venator, zomer 18" Odysseus
C70 T5 cabriolet MY '04 (2014-2016)
XC90 V8 AWD Summum MY ‘08 (2012-2014)
S80 V8 AWD Summum MY '07 (2012-2013)
V70 D5 AWD Summum MY '05 (2010-2012) - total loss
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
Retourdruk laten meten bij de garage. Kunnen ze zo voor je doen. Als de auto normaal start is er niets aan de hand volgend mij.
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder