Mijn Volvo 460 wil niet in de R-stand trekken, met heel veel gas komt er een beetje beweging in.
De auto heeft minder dan 80.000 gelopen.
Vooruit rijden geeft geen problemen.
Wie weet wat het is en heeft een oplossing?
bvd
jeroen
Volvo 460 automaat (CVT)
-
- Starter
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
oliepeil versnellingsbak al gecontroleerd?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Zit er olie in een CVT-bak? Dat is toch alleen een duwband van kettingschakels? Of ben ik in de war met de Dafjes uit grootmoeders tijd?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Sterker nog die dingen zijn heel kieskeurig met hun olie!
Gooi er automaat (atf) olie in en het gaat een tijdje goed maar hij zal langzaam aan verbranden en dan ben je aan een bakrevisie toe. Aan topicstarter dus de vraag oliepeil te controleren en de vraag of de olie wel met enige regelmaat is ververst en dan wel met de speciale Volvo CVT-olie.
Gooi er automaat (atf) olie in en het gaat een tijdje goed maar hij zal langzaam aan verbranden en dan ben je aan een bakrevisie toe. Aan topicstarter dus de vraag oliepeil te controleren en de vraag of de olie wel met enige regelmaat is ververst en dan wel met de speciale Volvo CVT-olie.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Iroll
- 6th Gear member
De Dafjes hebben riem(en) oftewel jarretels. Die doen hun werk droog. De CVT heeft een duwband gemaakt van schakels. En die loopt in speciale cvt olie. CVT is de moderne versie van Dafs jarretel aandrijving. Maar echt betrouwbaar is het systeem niet in de 400 serie, nog niet voldoende uitontwikkeld. Zo rond de 80dkm krijg je er meestal problemen mee blijkt in de praktijk. Of eerder als er verkeerde olie gebruikt wordt, wat vaak gebeurt helaas.Zit er olie in een CVT-bak? Dat is toch alleen een duwband van kettingschakels? Of ben ik in de war met de Dafjes uit grootmoeders tijd?
- Henielma
- 2nd Gear member
Twee auto's terug had ik een 440 met CVT. Ik vond die automaat geweldig rijden.
Ik heb er heel wat kilometers mee gemaakt op LPG. Volgens mij iets van 280 kkm op de teller en er was toen nog niets mis met die CVT. Dus het kan ook meevallen met de kilometers zonder problemen met zo'n CVT.
Ik heb er heel wat kilometers mee gemaakt op LPG. Volgens mij iets van 280 kkm op de teller en er was toen nog niets mis met die CVT. Dus het kan ook meevallen met de kilometers zonder problemen met zo'n CVT.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km