Mijn V70 start in de meeste gevallen probleemloos. Bij een warme motor gaat het altijd goed.
Echter soms bij koude motor gebeurt het dat hij even een paar seconden loopt en daarna direct weer afslaat.
Na opnieuw starten gebeurt dan weer hetzelfde en dat soms tot een keer of 5 achter elkaar.
Als hij dan uiteindelijk blijft lopen, loopt hij een seconde of 10 onregelmatig onder het uitstoten van een mooie roetwolk. Dan begint hij weer mooi rond te draaien en is er niets meer aan de hand.
Ik heb ook het idee dat hij wat trilt bij lagere toerentallen maar omdat ik hiervoor alleen 240's heb gehad heb ik geen goed vergelijkingsmateriaal.
Wie herkent mijn probleem en kan mij wat advies geven.
2.5 tdi startprobleem
- 240estate
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10
Heb ik nog niet gedaan.dbosker schreef:heb je de gloeibougies al gecontroleerd/doorgemeten?
Ik zou ook denken dat hij dan helemaal niet aanslaat maar hij loopt eerst een paar seconden wel.
Ik zal er overigens wel eens naar kijken
Vriendelijke groet,
Bareld
V70N diesel´01
Bareld
V70N diesel´01
ik zou bij de gloeibougies beginnen - relatief gemakkelijk door te meten.
Daarna zou ik naar de injectors kijken.
Daarna zou ik naar de injectors kijken.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
heeft die motor een egr klep?
goed mogelijk dat de klep door vervuiling blijft openplakken. Dan start de motor, maar na een paar seconden stikt hij in z'n eigen uitlaatgassen.
goed mogelijk dat de klep door vervuiling blijft openplakken. Dan start de motor, maar na een paar seconden stikt hij in z'n eigen uitlaatgassen.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- 240estate
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10
Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb bij mijn Land Rover Discovery die klep ook al verwijderd.ppFreddy schreef:heeft die motor een egr klep?
goed mogelijk dat de klep door vervuiling blijft openplakken. Dan start de motor, maar na een paar seconden stikt hij in z'n eigen uitlaatgassen.
Die klep zal ik eens nakijken. Kan die klep bij een tdi ook straffeloos verwijderd worden?
Vriendelijke groet,
Bareld
V70N diesel´01
Bareld
V70N diesel´01
- 240estate
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10
Inmiddels heb ik de gloeipitten doorgemeten. Geen fout in gevonden.
EGR klep lijkt me ook niet het probleem. Gaat goed open en dicht en ziet er mooi schoon uit, afgezien van een dun roetlaagje.
Hij start alleen slecht bij koude motor. Alhoewel eerst begint hij even te lopen en slaat dan weer af.
Kan het aan de TDI brandstofpomp liggen? Is er ook een mogelijkheid om daar zelf wat aan te stellen of te controleren?
EGR klep lijkt me ook niet het probleem. Gaat goed open en dicht en ziet er mooi schoon uit, afgezien van een dun roetlaagje.
Hij start alleen slecht bij koude motor. Alhoewel eerst begint hij even te lopen en slaat dan weer af.
Kan het aan de TDI brandstofpomp liggen? Is er ook een mogelijkheid om daar zelf wat aan te stellen of te controleren?
Vriendelijke groet,
Bareld
V70N diesel´01
Bareld
V70N diesel´01
- Lostcomm
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 02.10.2008 - 20:18
- Locatie: Groningen
Een aantal weken geleden had ik met mijn S80 2,5TDI hetzelfde probleem.
Bij een koude motor wilde hij bijna niet starten. Bij een warme motor geen enkel probleem.
Dacht eerst ook aan de gloeibougies.
Bij de garage bleek het te liggen aan de afstelling van de brandstofpomp.
Dit bleek nadat ze de auto aan de computer gekoppeld hadden. Hier kan je zelf niet zoveel aan vestellen denk ik.
Succes.
Bij een koude motor wilde hij bijna niet starten. Bij een warme motor geen enkel probleem.
Dacht eerst ook aan de gloeibougies.
Bij de garage bleek het te liggen aan de afstelling van de brandstofpomp.
Dit bleek nadat ze de auto aan de computer gekoppeld hadden. Hier kan je zelf niet zoveel aan vestellen denk ik.
Succes.
- 240estate
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10
Ik verdenk ook de brandstofpomp omdat hij na het starten soms ook even wat onregelmatig loopt. Ook nogal wat rook bij gasgeven op de snelweg.Lostcomm schreef:Een aantal weken geleden had ik met mijn S80 2,5TDI hetzelfde probleem.
Bij een koude motor wilde hij bijna niet starten. Bij een warme motor geen enkel probleem.
Dacht eerst ook aan de gloeibougies.
Bij de garage bleek het te liggen aan de afstelling van de brandstofpomp.
Dit bleek nadat ze de auto aan de computer gekoppeld hadden. Hier kan je zelf niet zoveel aan vestellen denk ik.
Succes.
Ben je bij een dealer geweest of kun je een Volvo specialist in de buurt van Groningen aanbevelen?
Vriendelijke groet,
Bareld
V70N diesel´01
Bareld
V70N diesel´01
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 15:23
- Locatie: Wijnjewoude
- Contacteer:
He 240estate, goede liefhebbersgarage is de Combi Garage westerbroek. Deze jongens zijn niet spotgoedkoop(ook niet zo duur als dealert) maar zijn wel echt volvo specialist, ook rekenen ze alleen echt gewerkte tijd met je af.
linkje is www.combigarage.nl
linkje is www.combigarage.nl
440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
- Lostcomm
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 02.10.2008 - 20:18
- Locatie: Groningen
Mijn S80 is in onderhoud bij auto Roelfsema in Tynaarlo.
Voorheen waren zij volvo dealer in Zuidlaren, nu noemen ze zich volvospecialist.
Tot op heden altijd prima service.
Voor het uitlezen en afstellen van de brandstofpomp was ik rond de €50,- kwijt.
Voorheen waren zij volvo dealer in Zuidlaren, nu noemen ze zich volvospecialist.
Tot op heden altijd prima service.
Voor het uitlezen en afstellen van de brandstofpomp was ik rond de €50,- kwijt.