Aanschaf auto, maar welke ???

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
VineVinyl
1st Gear member

Beste Volvoforumers,

Binnenkort ga ik werken bij een nieuwe werkgever. Een Volvo Truckdealer welteverstaan. Echter er is een "probleem". Vervoer van huis naar werk. Ik ga ongeveer 14-16 duizend km per jaar rijden. Tijdens het rond autodealers (wat een straf als autoliefhebber, auhm) liep ik opeens tegen twee S40's aan. Daar wij meer Volvo's in de familie hebben op zich geen verkeerde keuze, een Volvo. Eerlijk is eerlijk, ik had nooit bij een Volvo stilgestaan (een F*rd Esc*rt lag meer in mijn gedachten)
Echter, met de S40 zijn wij totaal niet bekend. Graag ontvang ik wat meer info van de kenners & freaks hier.
Zoals: Wat zijn de zwakke(re) punten van dit model en, heel belangrijk, waar moet ik op letten bij de aanschaf???
Voor aanschaf laat is sowieso de auto's ANWB/DEKRA keuren.

Het gaat dus om twee auto's.

Volvo S40
1.8 Europa
december 1997
148.000 (NAP)

16 klepper, ABS, airbag dubbel+zijkant, airco, alarm met a.b. APK, Buitenspiegels verwarmd en elek. verst. Bumpers in kleur, Elek ramen voor, getint glas, half leer, in hoogte verst. stuur & stoelen (2x),
LMV 15", metallic lak, middenarmsteun, onderhoudsboekjes aanwezig-->alle beurten (om de 15.000) bij Volvo dealer gehad, distributiesnaar bij 120.000km vervangen.
Radio voorbereiding, stuurbekr.
http://www.kolenbrander-automobielen.nl

Volvo S40
2.0 lux/sport
September 1997
121.000 km (D-snaar weet ik van!)
ABS, Airbag bestuurder, Airconditioning, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Deelbare achterbank (ongelijke delen), Elektrisch bedienbare ramen, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Mistlampen voor, Startonderbreker, Stoelverwarming voor, Stuurbekrachtiging, In hoogte verstelbaar stuur
http://www.lvs-autogroep.nl/index.php?p ... asions.php

Punt waar ik vooral klem zit:
Is zwart (ondanks airco) niet bloedwarm??? Eer dat de auto koud is van binnen ben ik na 15 km alweer thuis van het werk, zonde van de airco of niet???
Het verschil in kilmeterstand van 30.000km (dat is voor mij 2 jaar rijden!) Hoe zit het met de onderhoudskosten???
De groene is zoals ik het zo zie een stuk luxer maar heeft meer kilomters en een 1.8 ipv een 2.0. Maar is het verschil in motoren echt groot?

Uiteraard zal ik (zeker nu ik bij Volvo ga werken en mijn studie achtergrond) deze site in de gaten houden en proberen om mijn adviezen en hulp op andere vragen te geven.

U kunt (indien het nu lukt) de poll invullen. Daarbuiten heb ik ook zeer graag reacties.
(mooi stukje werk trouwens zo'n poll moderators. Nog niet eerder gezien bij andere club-sites (en ik heb er redelijk wat gehad).

Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor uw moeite en tijd.

Met vriendelijke groet,

VineVinyl
2 Hot 2 Handle
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
menjo
7th Gear member

Wat betreft die kleur, volgens mij maakt donker groen of zwart dan niet zo veel uit. Een groter verschil maakt het denk ik of je een licht of donker interieur hebt. En die airco heeft echt ruim binnen 15km je auto wel afgekoeld (binnen een paar minuutjes ook wel).
Timmert
2nd Gear member

Verschil qua motoren is aanwezig, maar ik weet niet of je dat gaat merken. Ik heb zelf een S40 1.8 van '98, en die voldoet ruimschoots. Km-stand is van ondergeschikt belang bij zo'n auto. Als ie goed onderhoud heeft gehad kan ie makkelijk 350.000km mee hoor :)

Mijn S40 is trouwens ook te koop *hint hint* :P
S40 Phase I 1.8 16v Europa
davidoff
2nd Gear member

als ik naar die zwarte kijk, lijkt het wel of hij goed laag ligt, ook een puntje om rekening meet te houden lijkt mij. of je veel drempels in je buurt hebt enzo. in ieder geval heel veel succes met je keuze en veel fijne kilometers toegewenst.
Toch een mooi stukje Zweedse degelijkheid van Hollandse bodem.
exhonda
3rd Gear member

Ik zou persoonlijk voor de 2.0 liter S40 gaan .Maar het belangrijkste is dat de auto goed is onderhouden ,HEEL belangrijk bij deze autos :!: .Kijk rustig de boekjes na, informeer bij de dealer waar hij in onderhoud is geweest.
Zwart is wel heel mooi :P . SUCCES, EEN V40 IS OOK MOOI :wink:
Marinus
4th Gear member

2 liter, zwart. Die 2.0 rijdt echt veel lekkerder dan de 1.8. Zwart is mooiere kleur. Inderdaad zal hij in een warme zomer warmer zijn qua interieur, maar binnen enkele minuten heeft de airco dat voor je gefikst.

Ik rij elke dag 10 km heen en 10 km terug net een zwart metallic V40, dus ik kan het weten....:D

Heb ook beiden motoren gereden en als je de keuze hebt, dan zou ik absoluut voor de 2.0 gaan.
BS
2nd Gear member

Wat goed helpt bij iedere airco: eerst de ramen open doen zodat de ergste warmte kan ontsnappen, dan pas de airco aan. Binnen no-time is zo het interieur koel.

De 2.0 is wat luxer, en dat is altijd prettig. Zo mis ik bijvoorbeeld in mijn Europa uitvoering de electrische ramen achter, wat aansluit bij wat ik hierboven schreef: ik zal komende zomer geregeld eventjes in de tocht moeten zitten omdat ik de ramen van de achterportieren niet kan bedienen :(
v40jlt4
2nd Gear member

Marinus schreef:2 liter, zwart. Die 2.0 rijdt echt veel lekkerder dan de 1.8. Zwart is mooiere kleur. Inderdaad zal hij in een warme zomer warmer zijn qua interieur, maar binnen enkele minuten heeft de airco dat voor je gefikst.

Ik rij elke dag 10 km heen en 10 km terug net een zwart metallic V40, dus ik kan het weten....:D

Heb ook beiden motoren gereden en als je de keuze hebt, dan zou ik absoluut voor de 2.0 gaan.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Ook de mijne is zwart, ook ik rijd vaak maar 10KM heen en 10KM terug. Ook in mijn geval doet de airco het perfect. Effe de ergste hitte via deuren/ramen eruit laten blazen en binnen 1 a 2 minuten is het prima uit te houden.
dimple
1st Gear member

Ik zou voor de 2.0i gaan ook gezien dit een Opel Garage is met Bovag en dus altijd 6 maanden garantie.

Want een bedrijf dat 100 occ. heeft staan en geen bovag heeft vindt ik twijfelachtig.

NAP zegt niet zoveel tenzij de boekjes erbij zitten.

Mvg,
Dimple
VineVinyl
1st Gear member

Meer info:
Beide garages zijn BOVAG-lid.
Beide auto´s zijn compleet met boekjes (heb de garages waar ze in onderhoud waren gebeld).
2 Hot 2 Handle
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”