Geen vermogen meer V70-T5-2001, help!!

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
T5Fred
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
Locatie: Hillegom

Vandaag terug gekomen uit Duitsland. Op de terugweg was de top niet meer dan ongeveer 230km/uur en dat werdt steeds minder. Ben maar iets rustiger gaan rijden maar in Nederland voelde het alsof de turbo helemaal niet meer mee deed. De "trap in de rug" bij 80km/uur in de derde versnelling was helemaal weg, hij reedt als een normale V70 zonder turbo. Op een parkeer plaats even de minpool van de accu losgegooit. Na 5 minuten weer vastgezet en weer verder gereden, het is in ieder geval weer een stuk beter maar wat kan er gebeurt zijn? Ik heb het gevoel dat niet alle 250 paarden aanwezig zijn :( .
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
Gebruikersavatar
EV
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 09.02.2006 - 21:12

Laat de auto even uitlezen, als er iets mis is in het motormanagement of met de turbodrukregeling dan komt dat vanzelf naar voren, dan kun je ook beter naar een oplossing gaan zoeken.

succes!

EV
Gebruikersavatar
Alex
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 18.04.2005 - 15:53

Zit er geen gat in de turboslang? Hoor je een blazend geluid tijdens het rijden? Of andere vreemde geluiden?
2012 Volvo V40 T4 Summum
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
Gebruikersavatar
T5Fred
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
Locatie: Hillegom

Alex schreef:Zit er geen gat in de turboslang? Hoor je een blazend geluid tijdens het rijden? Of andere vreemde geluiden?
Nee geen gat, daar heb ik al naar gekeken. Hij loopt vreslijk slecht stationair en het vermogen is echt een stuk minder. De motor valt uit als je op het rempedaal trapt!?!. Zal wel even langs de dealer rijden.....
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
Laptom
2nd Gear member
Berichten: 191
Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52

Waarschijnlijk ergens een vacuumlek, kapotte inlaatpakking, lekker slang of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

En, al nieuws wat het geweest is? Met mijn V70-T5 al eens een defekt aan het gasklephuis gehad. Storingsmelding was 'minder vermogen' en 'storing motormanagment' 'service spoed'. Verschijnselen lijken verdacht veel op wat ik had. Is een defect dat vaker voorkomt bij de eerste series V70 in het nieuwe model.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
T5Fred
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
Locatie: Hillegom

Rogier64 schreef:En, al nieuws wat het geweest is?
Geen nieuws, computer is uitgelezen (diverse storingen ECM?) gereset en hij rijdt weer. Ik heb echter niet het gevoel dat hij helemaal 100% loopt. Het gasklephuis was het in ieder geval niet. Wordt (wellicht) vervolgt.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Bij onze V70 2.4T (2000) is het gasklephuis ook al een keer vervangen zo rond de 120dkm

Symtomen waren ook slecht stationair lopen en minder vermogen. Is dat dan valse lucht? Waardoor je carburateur niet genoeg mengsel aanzuigt? Bij ons was het gasklephuis volgens mij gebroken dat is wat de Volvodealer zij.
OMD
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06.06.2006 - 10:05

Alex schreef:Zit er geen gat in de turboslang? Hoor je een blazend geluid tijdens het rijden? Of andere vreemde geluiden?
Even klein topic schopje. Dit heb ik dus wel.
Ik rijd een T-5R automaat en hoor als ik steady gas geef, hoor ik dus de turbo al afblazen, dat is normaal? :?:
v40jlt4
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00

[quote="OMD"][quote="Alex"]Zit er geen gat in de turboslang? Hoor je een blazend geluid tijdens het rijden? Of andere vreemde geluiden?[/quote]

Even klein topic schopje. Dit heb ik dus wel.
Ik rijd een T-5R automaat en hoor als ik steady gas geef, hoor ik dus de turbo al afblazen, dat is normaal? :?:[/quote]

Volgens mij niet idd. Ik hoorde ook een blazend geluid en idd was de slang naar de wastegate kapot. Met als gevolg dat de wastegate nooit openging en ik heeeeeeel veel turbodruk had. Het blok heeft het gelukkig overleefd. De turbo had een paar scheurtjes. Ik zou de slangen eens even nalopen, je weet maar nooit.

@bart:
"carburateur" ?? Ik geloof niet dat er veel V70's bestaan met een carburateur.

@T5Fred:
Is de Turbo Controll Valve al gechecked? dat kreng gaat in S/V40's T4's nog wel eens kapot, met als gevolg dat ie te vroeg opengaat, de wastegate te vroeg openzet en je gewoon veel minder druk opbouwt.
T'is maar een idee.

Wat waren de storingmeldingen btw?
Gebruikersavatar
T5Fred
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
Locatie: Hillegom

Inmiddels bij weer bij de dealer geweest. De melding is nu een kapotte turbodrukregelklep. Die wordt nu besteld en is morgen binnen. Wordt vervolgt.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
Gebruikersavatar
T5Fred
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
Locatie: Hillegom

Nieuwe turbodruktregelklep er op en hij rijdt weer als een speer. Alle 250peekaas zijn weer paraat. Totale kosten EUR 275,- :(
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

kost een zo'n klepje 275 euri's??!
Gebruikersavatar
T5Fred
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
Locatie: Hillegom

NOS schreef:kost een zo'n klepje 275 euri's??!
Nee das het mooie: De klep kost EUR 35,- en de rest is arbeidsloon, uitlezen en resetten computer en opnieuw laden van het programma???

Nou hij rijdt weer goed dus laten we maar niet te lang over de kosten nadenken........
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

op die manier.
en dat terwijl ze bij die software op nieuw laden niks hoeven te doen
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

NOS schreef:op die manier.
en dat terwijl ze bij die software op nieuw laden niks hoeven te doen
Klopt ze maken alleen gebruiken van een uitlees apperaat.
En die moet natuurlijk wel worden terug verdien. dus kassa voor de klant iedere keer als ze hem gebruiken.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
enzoman
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29.12.2006 - 00:41
Locatie: Enschede

Die klepjes gaan wel vaker stuk, Door cartedampen gaan de rubbertjes in de klep stuk.

Een beetje volvo dealer zou dit toch moeten weten en de klep direct vervangen ipv zoeken naar en uitlezen blabla...

Het vervangen is ong 10 min als je de koffie mee telt anders 5 minuten!
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

Dus voor een nieuwe klep moet de computer opnieuw worden gereset/ geprogrammeerd...e.d....gaat nergens over vind ik...

Alsof er wat veranderd....
Gebruikersavatar
T5Fred
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
Locatie: Hillegom

wimwerf schreef:Dus voor een nieuwe klep moet de computer opnieuw worden gereset/ geprogrammeerd...e.d....gaat nergens over vind ik...

Alsof er wat veranderd....
Voor de klep hoefde er inderdaad niets veranderd te worden, maar de onderzoeken die er aan vooraf gingen waren het duurst (helaas).
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

bart schreef:Bij onze V70 2.4T (2000) is het gasklephuis ook al een keer vervangen zo rond de 120dkm

Symtomen waren ook slecht stationair lopen en minder vermogen. Is dat dan valse lucht? Waardoor je carburateur niet genoeg mengsel aanzuigt? Bij ons was het gasklephuis volgens mij gebroken dat is wat de Volvodealer zij.

Carburateur!!????!!
Groeten van Frans.
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”