Nieuwe voorruit V50

Geleverd vanaf 2003
PieterK
1st Gear member

Goedendag beste mensen,
Vorige week heb ik de voorruit van mijn v50 my06 laten vervangen bij autototaalglas. Nu valt mij het volgende op. Het beeld aan de onderkant van het raam (tot +/- 1 a 1.5 cm) vervormt. Als je rechtuit kijkt is er niets aan de hand, maar hoe schuiner weg je kijkt, hoe erger het wordt. Herkend iemand dit? Is het een slecht raam, misschien slecht geplaatst, of is het normaal met 'nieuwe' ruiten.

Bedankt voor jullie reacties,
Pieter
Paul
Geartronic member

Denk dat het geen originele ruit is. Rij even langs je dealer en ga daar even in een V50 zitten en kijk of het hetzelfde is ....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gast

ga er maar gerust van uit dat het geen originele raam is (met alle gevolgen van dien).
Ik kon ook een raam laten vervangen bij Carglass. Was volgens hun geen probleem, ze konden een originele raam leveren. Niet dus.
Vervolgens naar een Volvo dealer. Maakte voor de verzekering niets uit, voor mij wel.
Bij mijn weten levert Volvo alleen maar aan Volvo-dealers originele ramen, niet aan "autoruitboeren".
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Ik heb nog geen tijd gehad om even snel achter het stuur te kruipen, ik laat het wel weten, maar ik ga ervan uit dat het niet origineel is (of in ieder geval niet iets wat hoort, of dat aan een bepaald merk van de ruit ligt weet ik niet).

Maar als het voor je verzekering niet uitmaakt, waarom ga je dan niet naar de dealer, dan ben je toch alleen maar het Eigen Risico kwijt?
Of heeft het te maken met terugval in je no-claim korting?
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Walter
Geartronic member
Contacteer:

en over dat eigen risico is vaak te praten hoor...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Ik heb mijn voorruit tot tweemaal toe laten vervangen door Carglass. Een zelfs op locatie (op het werk). Van enige vervorming heb ik niets gemerkt. Hoewel ik zelden door de onderste 1,5 cm kijk zal er straks op letten.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Net er even op gelet, maar er zit wel degelijk zo'n 'vertekende' rand onderaan (1 cm).
Misschien dat het opviel omdat je er nu speciaal op lette, maar het valt mij niet op normaal.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
blue nautic
3rd Gear member

Net er even op gelet, maar er zit wel degelijk zo'n 'vertekende' rand onderaan (1 cm).
Misschien dat het opviel omdat je er nu speciaal op lette, maar het valt mij niet op normaal.

en nu gaat het irriteren.
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
sequence
5th Gear member

dbosker schreef:ga er maar gerust van uit dat het geen originele raam is (met alle gevolgen van dien).
Ik kon ook een raam laten vervangen bij Carglass. Was volgens hun geen probleem, ze konden een originele raam leveren. Niet dus.
Vervolgens naar een Volvo dealer. Maakte voor de verzekering niets uit, voor mij wel.
Bij mijn weten levert Volvo alleen maar aan Volvo-dealers originele ramen, niet aan "autoruitboeren".
Geen enkele autofabrikant maakt zelf de ruiten, er zijn maar een paar fabrikanten. En Carglass krijgt daar ook de ruiten van, dus de specificaties zijn exact gelijk. Alleen laat Volvo op de af-fabriek ruiten door de fabrikant het Volvo logo drukken.
V40 T2 Nordic+
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

De ruiten van Volvo en Carglass zijn absoluut niet gelijk, ze zijn iig dunner
Volvo for life
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

blue nautic schreef:
en nu gaat het irriteren.
Hahaha !!!
Dat had ik dus ook toen ik naar huis reed. :lol:
Morgenochtend maar niet aan denken.....
360Degreez
5th Gear member

Te laat..... ;-)

Maar ik heb het bij mijn raam ook gezien, Ik denk dat het raam daar iets dikker is en naar beneden loopt om meer stevigheid te geven.
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:De ruiten van Volvo en Carglass zijn absoluut niet gelijk, ze zijn iig dunner
Hey nieuwe avatar!
En ik snel zoeken naar het vertrouwde plaatje ........
;)

Maar Bart,
Plaatst Carglass dan in het algemeen altijd minder dikke ruiten als standaard?
En als je besluit om het bij hun te laten doen i.p.v. de dealer gewoon op basis van prijs, maar je vraagt naar een originele Volvo ruit (dus dikte), kunnen ze die dan gewoon niet leveren of zetten ze er simpelweg een dunnere in omdat dat goedkoper is?

Ik heb ooit ook wel eens een ruit bij een ramenboer laten vervangen omdat die goedkoper was dan de dealer en het mijn eigen schuld was en het een auto was die er bijna uit ging, maar ik ging er gewoon van uit dat het wel dezelfde soort zo zijn.
Hoe erg verschilt zo'n ruit qua stevigheid/veiligheid op een originele ruit dan?
Dat weet je als leek dus eigenlijk niet.
Gast

Uit ervaring weet ik dat Carglass geen originele ramen kan leveren. De ruiten die zij leveren zijn "originele kwaliteit". Daar kun je dus alle kanten mee op.
Het feit dat zij, ondanks hun aanvankelijke toezegging, geen originele Volvo-ruit konden leveren heeft mij er toe doen besluiten om dit bij een Volvo dealer te laten doen.
Achteraf bekeken maakte dit ook niets uit voor mijn eigen risico. In beide gevallen 0 euro.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Met een carglass ruit er treden soms rare resonaties op, b.v. je spiegel past niet meer zo strak, wij mogen er achteraf nog wel eens eentje vervangen, met b.v. autotaalglas zijn dit soort problemen me onbekend
Volvo for life
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Peter schreef:Ik heb mijn voorruit tot tweemaal toe laten vervangen door Carglass. Een zelfs op locatie (op het werk). Van enige vervorming heb ik niets gemerkt. Hoewel ik zelden door de onderste 1,5 cm kijk zal er straks op letten.
Ik zie niets. Is er misschien wel. Maar geen irritatie.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Peter schreef:
Peter schreef:Ik heb mijn voorruit tot tweemaal toe laten vervangen door Carglass. Een zelfs op locatie (op het werk). Van enige vervorming heb ik niets gemerkt. Hoewel ik zelden door de onderste 1,5 cm kijk zal er straks op letten.
Ik zie niets. Is er misschien wel. Maar geen irritatie.
Het zal er waarschijnlijk wel zitten, bij mij zit het ook en de originele ruit zit er nog steeds in.

Maar vanochtend niet aan gedacht en het is ook niet opgevallen, je merkt het ook eigenlijk niet.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Een bepaalde oogafwijking is ook bepalend voor het wel of niet zien, iemand die verziend is kan het heel anders ervaren dan iemand die bijziend is of geen bril draagt
Volvo for life
Peter
7th Gear member
Contacteer:

En als je er te lang naar kijkt, krijg je last van strabismus.
 Mijn Flickr foto's
leonboersma
3rd Gear member

Ik was laatst ook aan het kijken voor een nieuwe voorruit, en de dealer vertelde mij dat deze ook deel uit maakt van de veiligheidsconstructie.
En dat het vooral daarom niet verstandig is een autotaalglas of carrglas ruit te laten plaatsen, en dat de dikte van de ruit ook bepalend is voor het geluid dat er doorheen komt dunnere ruit = meer windgeruis.

maar waarom laat iedereen het niet gewoon bij de dealer doen ? dit maakt voor de verzekering helemaal niet uit. of accepteren sommige verzekeringen dit niet?
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”