Hallo,
Ik heb een 740 van 1985 met een B230K blok en een Pierburg carburateur.
Op het linker binnenscherm zit een solenoide met 2 vacuum aansluitingen.
1 komt van de zwarte pot tegen het schutbord en 1 aansluiting gaat naar een vacuumklep op de rechterkant van de carb.
Slangetje eraf dan loopt de motor staionair maar neemt hij niet goed over, slangetje erop dan loopt de motor niet stationair maar neemt de motor wel goed over.
Wie weet waar deze constuctie voor dient en wat er kapot is. Er loopt een voedingsdraad naar de solenoide waar geen spanning op komt??
gr Rob
Stationair lopen 740 B230K
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Hé Rob!
Het zal misschien iets te maken hebben met uitlaatgasemissie?
Van de 740 heb ik niet zoveel verstand, maar op het forum van de 700 vereniging zit een hoop kennis. Vraag het daar ook eens?
http://www.volvo700vereniging.nl/forum
Succes!
Het zal misschien iets te maken hebben met uitlaatgasemissie?
Van de 740 heb ik niet zoveel verstand, maar op het forum van de 700 vereniging zit een hoop kennis. Vraag het daar ook eens?
http://www.volvo700vereniging.nl/forum
Succes!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
Dat is onderdeel van het bezinedamp opvangsysteem.
Bij stilstand wordt de benzinedamp uit de tank opgevangen in een tankje met aktief koolstof. Zodra de motor op bedrijfstemperatuur is wordt de benzinedamp uit het tankje gezogen aan de inlaatlucht toegevoerd. Het klepje gaat dan pulserend open. Als het klepje defect is blijft het open staan en krijg je dus teveel lucht bij stationair. Kan ook zijn dat er een scheurtje zit in een van de slangetjes.
Bij stilstand wordt de benzinedamp uit de tank opgevangen in een tankje met aktief koolstof. Zodra de motor op bedrijfstemperatuur is wordt de benzinedamp uit het tankje gezogen aan de inlaatlucht toegevoerd. Het klepje gaat dan pulserend open. Als het klepje defect is blijft het open staan en krijg je dus teveel lucht bij stationair. Kan ook zijn dat er een scheurtje zit in een van de slangetjes.
- Rob91168
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02.01.2010 - 22:35
- Locatie: Opeinde
Hallo piet22,
Dit is geen onderdeel van de brandstof toevoer. Dit onderdeel heeft te maken met het nadieselen. De motor loopt nu ook goed zonder deze onderdelen.
gr rob
Dit is geen onderdeel van de brandstof toevoer. Dit onderdeel heeft te maken met het nadieselen. De motor loopt nu ook goed zonder deze onderdelen.
gr rob
Amazone b18 GT '68
244 B23A '79
245 B230F '93
245 B21A '79
1800ES '72
V70 TDI classic '97
V70 D5 '03
244 B23A '79
245 B230F '93
245 B21A '79
1800ES '72
V70 TDI classic '97
V70 D5 '03