Kofferbak vergrendeling

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Cookiesmonster
2nd Gear member

Hoi,

Ik heb gemerkt dat de kofferbak te openen is wanneer de auto is gestart. Wat ik graag zou willen is dat de kofferbak vergrendeld is als de motor draait en hij van binnenuit (middenconsole) te openen is.

Weet iemand of dit mogelijk is?

Groet,

Thomas
Ben
Executive Member
Contacteer:

Over welke auto heb je het?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Cookiesmonster
2nd Gear member

S60 2.5T SUMMUM uit 2005
Ik zal het in mijn onderschrift zetten.
Volvo V40 D2, Business Pack Pro, R-Design Plus Pack, Scandinavian Pack
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

er zit een afdekplaatje voor je achterklepslot boven je nummerplaat, voor zover ik weet kun je met de sleutel het slot daar echt op slot zetten, loszetten gaat dan o.a. met je a.b.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:er zit een afdekplaatje voor je achterklepslot boven je nummerplaat, voor zover ik weet kun je met de sleutel het slot daar echt op slot zetten, loszetten gaat dan o.a. met je a.b.
Bij mijn S80 kan ik via genoemd slot met de sleutel uitsluitend de kofferbak openen !

@ Cookiesmonster

Maar wellicht dat het volgende een oplossing is. Er wordt niet gesproken over het vergrendelen van de kofferbak maar omdat normaal bij het afsluiten met de afstandbediening de kofferbak óók vergrendeld wordt gebeurt dat vermoedelijk nu ook. Even navragen voor de zekerheid

FUNCTIE VOOR AUTOMATISCHE VERGRENDELING / TOEVOEGEN¹

S60, S60 R Onderdeelnr.: 8637 412-1

Geeft de mogelijkheid om later de automatische vergrendelingsfunctie in uw auto toe te voegen of te verwijderen. Deze functie houdt in dat de portieren automatisch op de normale manier (niet geblokkeerde stand) worden vergrendeld wanneer de rijsnelheid hoger is dan 7 km/u. Wanneer de portieren tijdens het rijden worden ontgrendeld met de knop van de centrale vergrendeling, blijven ze ontgrendeld totdat de sleutel uit het contactslot wordt gehaald. Als het portier vanaf de binnenzijde wordt geopend, bijvoorbeeld als u de auto wilt verlaten, dan wordt het portier opnieuw vergrendeld als de rijsnelheid boven 7km/u komt.

Een open portier wordt niet vergrendeld. De portieren worden niet automatisch ontgrendeld wanneer de snelheid onder de 7 km/u daalt.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
sjors86
2nd Gear member

Ja dit kan je idd softare-matig laten installeren, heb er laatst toevallig naar gevraagd bij de volvo dealer kost 't ongeveer 45 euro. Bij de dealer waar ik was 60e als je ook gelijk je daylight-running wil laten uitschakelen. De tweede is dan goedkoper omdat ze toch al bezig zijn met het laden van software in de auto.
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|

S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Cookiesmonster
2nd Gear member

@GSX750R
Wanneer je na het rijden weer stopt blijft de kofferbak dan gesloten net zoals de deuren? Wel een mooie feature trouwens. Hoe heb je dit gevonden?

@sjors86
Ik heb een simpele schakelaar. Licht aan of licht uit. Ik laat ze altijd aan omdat ik vind dat je beter zichtbaar bent. Wat ik wel graag zou willen is in hoogte verstelbare koplampen (automatisch of handmatig) Enig idee?
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Cookiesmonster schreef:@GSX750R
Wanneer je na het rijden weer stopt blijft de kofferbak dan gesloten net zoals de deuren? Wel een mooie feature trouwens. Hoe heb je dit gevonden?
Ik heb dit gevonden onder Accessoires op de site van Volvo Nederland.
Omdat ik dit zelf ook wilde hebben was ik er al eerder naar op zoek geweest maar helaas is voor de S80 pas vanaf MY 2001 deze optie achteraf te installeren.
V.w.b. hoe dit werkt m.b.t. de kofferbakvergrendeling weet ik niet. Zoals je kunt zien wordt daarover in de beschrijving met geen woord gerept.

Echter omdat normaal de deuren en de kofferbak 'gekoppeld' zijn als je de auto met de afstandsbediening afsluit dacht ik dat dit dan met deze optie ook wel zo zou kunnen zijn. Maar dit is slechts een veronderstelling van mij.

Zoals gezegd zul je dat toch even moeten navragen.

Tenzij .................. je iemand kunt vinden die deze optie heeft. Dan is het gewoon een kwestie van achter deze harder dan 7 km/u rijdende auto aan te rennen en het zelf te controleren ! :P :P :P

Succes
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Johan
5th Gear member

Bij de nieuwere S60 bouwjaren kan je zelf de "Amerikaanse" deurvergrendeling instellen.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

M@rcel
6th Gear member

Ik heb de optie laten installeren en, ja, de kofferbak doet gewoon mee. Dus als je stopt, blijft alles op slot alleen de deuren die je vervolgens opent (van binnenuit) worden ontgrendeld. Om in de kofferbak te komen moet je dus eerst de koffer van het slot doen door de auto te openen via de afstandsbediening of via de drukknoppen in de voorportieren.
Cookiesmonster
2nd Gear member

Cool, ik zit nu in Amerika en daar is het inderdaad ook.
Deuren gaan opslot zodra je gaat rijden en wanneer je de automaat in P zet gaan de deuren weer open.
sjors86
2nd Gear member

@Cookiesmonster
" @sjors86
Ik heb een simpele schakelaar. Licht aan of licht uit. Ik laat ze altijd aan omdat ik vind dat je beter zichtbaar bent. Wat ik wel graag zou willen is in hoogte verstelbare koplampen (automatisch of handmatig) Enig idee? "

Ik neem aan dat je de lichtschakelaar hebt die hier op de foto staat? Zo ja, en je kan je lampen uitzetten, is daylight running al uit de software gehaald. En je hebt een auto uit MY2005, bij mijn weten stellen de lampen automatisch bij of verkoop ik nu onzin? (kijkt naar anderen) :P
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|

S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Cookiesmonster schreef:Cool, ik zit nu in Amerika en daar is het inderdaad ook.
Deuren gaan opslot zodra je gaat rijden en wanneer je de automaat in P zet gaan de deuren weer open.
Ik weet dat dit systeem zo is geconfigureerd dat bijv. bij een aanrijding of te water raken, de deuren automatisch ontgrendeld worden. Uiteraard om hulpverleners toegang te verschaffen als dat nodig is.

Nu kunnen in mijn S80 de deuren van binnenuit vergrendeld worden d.m.v. een schakelaar in de beide voorportieren.

Mijn vraag: Ontgrendelen in dit geval de deuren óók bij een aanrijding o.i.d. ?

O ja, proefondervindelijk vaststellen door in de tuin goed hard tegen een boom aan te rijden en mijn vrouw te laten proberen om van buitenaf de deuren te openen is geen optie ! :P :P

Rob
Cookiesmonster
2nd Gear member

Ik heb idd een S60 uit 2005 en heb ook zo'n lichtschakelaar.
Ik kan de lampen ook volledig uitschakelen maar heb nog niet gezien dat ze automatisch stellen. Misschien toch maar eens vragen bij de dealer.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”