S40 Phase II 1.9 TD 115 pk

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gesloten
joepdesign
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06.09.2007 - 01:20
Locatie: Swolgen
Contacteer:

Bij deze wil ik jullie ff mee laten genieten van 1 jaar ervaring met mijn S40.

Na een beetje rond te hebben gekeken moest het een S/V 40 worden, gezien het gewicht van de auto (belasting) een S60 was me gewoon te zwaar(i.v.m. diesel)

Uiteindelijk ben ik hem dan tegen gekomen. Een zwarte S40 Phase II met 115 pk van eind 2001. De auto zag en ziet er nog steeds geweldig uit. Vol leder van binnen, dynamic pakket erop, cyber interieurdelen, ares velgen, eigenlijk alles behalve verwarmde voorstoelen.

Natuurlijk meteen verliefd geworden op de auto en een proefrit gemaakt. Enig nadeel, de auto was van een particulier maar ja alle boekjes waren netjes afgestempeld en rekeningen waren aanwezig. Dat de auto al 260.000 km had gelopen boeide me niet zo veel, Tsja het is immers een Volvo. Dat heb ik geweten :(

Aanschaf: 28-06-2007 Km stand: 260.000

Bij Km stand: 261.450 kwam het eerste euvel;
- EGR-klep vast, Gashuisklep lekte olie, gloeispiralen werkte niet meer afdoende en maar meteen een originele mattenset erin laten leggen. Ik nam deze reparaties voor lief, zodat mijn dealer de auto meteen maar ff goed kon nakijken. Volgens mijn dealer was dit een zeer nette auto! Zoiets wil je natuurlijk graag horen.

Bij Km stand: 264.750 weer stil komen te staan;
- Kapotte turbo. Auto zou nu weer helemaal geweldig zijn aldus de dealer.

bij Km stand: 265.180 (idd ongeveer 500km later) de hoofdprijs :(
- geen drup olie meer in het blok. gevolg; alle lagers drooggelopen en een motor revisie is noodzakelijk. Na verhaal proberen te halen geen succes dus maar een nieuwe motor op helaas mijn eigen kosten laten inbouwen. heb zelf maar voor een nieuw(gereviseerd) exemplaar gekozen i.p.v. een ruil motor.
wat werdt meteen mee vernieuwd;
- nieuwe koppelingsplaten+druk groep
- waterpomp + uiteraard alle multiriemen en spanrollen en distrie
- nieuwe remolie (zat water bij volgens de dealer)
Omdat de dealer niet veel tijd had, heeft het anderhalve maand in beslag genomen. heb toen op de kosten van de dealer een C30 gereden. een pleister op de wond. Na de reparatie heeft de dealer de auto op zijn kosten professioneel laten reinigen bij een gespecialiseerd bedrijf.

dan denk je ha.. nu heb ik toch echt weer een goeie Volvo.... nee dus.
bij Km stand 266.320 constatering olie lekkage
- carterpanpakking laten vervangen i.v.m. olielekkage (garantie)
- turboaanzuigbuis laten vervangen, deze was gescheurd (garantie)

hehe eindelijk gaat het goed na 14.000km of toch niet....
bij Km stand 280.260
- gordel passagierszijde rolt niet meer op! (2 de hands van Marants)
- nieuwe remblokken achter
- APK keuring + nieuwe constatering olie lekkage (krukaskeering)

bij km stand: 282.780
- auto door vandalen aan beide zijde bekrast (van voor tot achter) :evil:
- door dezelfde vandalen ook een band lek gestoken :evil:
Auto wordt overigens in juli overgespoten op kosten van de verzekering

bij Km stand: 285.300
- voorruit gebarsten door steenslag (wordt tegelijk gerepareerd bij de schadehersteller tijdens het spuiten)

bij Km stand: 286.500
- Terug i.v.m. eerder geconstateerde olielekkage van krukaskeering. na bak van de auto te hebben gescheiden bleek het toch weer de karterpanpakking. Voor de zekerheid toch de krukaskeering en meteen de keering van de bak(deze zweet) laten vervangen (gedeeltelijk garantie)

heb de auto weer opgehaald, om vervolgens onderweg weer opgesleept te worden Km stand: 286.550;
- dual massa vliegwiel kapot. wel heel toevallig na een reparatie aan de krukaskeering. Tsja meneer, deze heeft ook al 286.000km gedraait. stom toevallig. (geen garantie dus, maar wel coulance)

Nu ben ik nog aan het wachten, krijg hem morgen terug.. vingers crossed dat het dit nu toch wel allemaal zo`n beetje was.. kan me alleen nog de bak voorstellen..al hoop ik dat dat nog wel een tijdje gaat duren.

Trouwens.. wat vreet dat ding lampjes!
- lichtschakelaar verlichting vervangen (3lampjes)
- 2X achter instrumenten paneel
- 1 side marker
- 2X remlicht
- 4X achterlicht (alle 4 om de beurt.. logisch)
- 2X2 set koplampen (eerste 2 waren goedkope lampen. heb nu philips gemonteerd.. duurkoop is mss wel beter.. ff afwachten)

Conclussie en moraal van het verhaal.. nooit meer een auto van een particulier. Stempels en onderhoudshistorie blijkt dus niet altijs iets te zeggen.

en voor de mensen onder ons.. nee ik ben geen snelle jongen!

Buiten dit alles om.. moet ik natuurlijk wel ff kwijt dat de auto wel ontzettend lekker rijd! geen rammeltjes en alles voelt geweldig degelijk aan. maar ja, of je dat moet afwegen tegen al die reparaties..

Voorlopig zal ik deze auto nog door moeten rijden, is natuurlijk geen straf, maar echt betrouwbaar is ie natuurlijk ook niet meer.. al is het maar voor het gevoel. onderhuids is ie natuurlijk als nieuw, en straks wordt ie ook nog mooi gespoten..

Tot zover mijn jaar ervaring met een S40.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
v40hoofddorp
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 09.11.2007 - 13:56

Hoi Joep,

Dit is echt pech hebben en zal een flinke domper zijn, begrijp best dat je vertrouwen in de auto weg is !

Moet wel even kwijt, een S40 diesel met 260.000 km begint wel al veel te worden.

Om inderdaad niet al teveel op de kosten in te leggen kan je beter nog even doorrijden...

Al met al, de S40/V40 blijven nou eenmaal wel erg mooie wagens en elke dag weer een feest om in te rijden !
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33124
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Wat een verhaal man! Maar wat een kilometer vreter is die auto van jou!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20780
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Joep, een heel vervelende ervaring. En ik snap dat je er wat problemen mee hebt.
Maar, nu heb je er al zoveel aan vernieuwd. Gewoon mee doorrijden. Erger kan het niet meer worden denk ik nu.

Maar ik kan je een heel ander verhaal vertellen. Weliswaar gekocht met 150.000 km, en 3 jaar oud.
Maar alleen na 1,5 jaar bij 225.000 km een nieuwe turbo gehad. Kan gebeuren. Daarna tot en met 308.000 km totaal geen problemen mee gehad. (Toen reed ik hem helaas total loss.) Anders had ik em waarschijnlijk nog steeds gehad.
Je kan dus gewoon pech of geluk hebben. Ook met een nieuwe auto. Zijn hier ook verhalen te over van.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
joepdesign
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06.09.2007 - 01:20
Locatie: Swolgen
Contacteer:

Heb zojuist mijn verhaal even aangepast.. ik had de laatste km-standen verkeerd gezet. staan nu weer goed ;)

@v40hoofddorp: achteraf heb je gelijk. 260.000 is erg veel voor een s/v40 omdat de motor van Renault is. was het de D5 van volvo zelf geweest, dan was deze veel degelijker. maarja die bestaat helaas niet voor een s/v40.

@paul: het is inderdaad een kmvreter! en dat zal ie ook nog wel ff blijven:) vooral nu met de nieuwe motor zou het dubbelen gehaald moeten worden.

trouwens wel lachen hoor; 900km met 50 liter diesel en dat voor zo`n grote auto. (gecombineerd, alleen snelweg nog zuiniger!)

Wat me ook opviel aan deze auto is ondanks de hoge km stand je het niet aan de carrosserie kunt aflezen. geen deukjes of putjes, kleine gebruikerssporen maar geen uitzonderlijke krassen of zo (nu helaas even wel dus) alleen een beetje steenslag voor. maar zoals ik al eerder vermelde wordt de auto toch gespoten. Zit ik alleen te denken dat ik de stootranden ook maar gelijk mee laat nemen. Achterzijde begint nu te langzaam te verkleuren.
martijnv40
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 12.02.2008 - 20:34

Conclussie en moraal van het verhaal.. nooit meer een auto van een particulier. Stempels en onderhoudshistorie blijkt dus niet altijs iets te zeggen.

ook deze pech kan bij een garage gebeuren hoor!

ik vindt het echt zeer k..en en hoop dat je toch betere tijden tegemoet gaat.
nukeface
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 21.03.2007 - 10:55
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Ik koop juist alleen van een particulier, want een garage weet hoe ze dingen kunnen verdoezelen. Jou auto is idd gewoon een pech geval.

Ik vind het trouwens wel raar dat de krukaskeering van een gereviceerde motor zo snel kapot is, dat kan volgens mij helemaal niet (of ze hebben die met de revisie niet vervangen wat me stug lijkt)

p.s. ik heb een S40 phase 1 1.9 TD met 481.000 op de teller, dus hij kan nog wel ff mee ;)
S40 1.9 TD 1998 511.000 KM
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33124
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

nukeface schreef:Ik koop juist alleen van een particulier, want een garage weet hoe ze dingen kunnen verdoezelen.

Ik denk dat er meer mensen die verdoezelt zijn met handeltjes via Marktplaats en dergelijke dan bij de dealer, waar er ook garantie etc bij zit.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
nukeface
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 21.03.2007 - 10:55
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Paul schreef:
nukeface schreef:Ik koop juist alleen van een particulier, want een garage weet hoe ze dingen kunnen verdoezelen.

Ik denk dat er meer mensen die verdoezelt zijn met handeltjes via Marktplaats en dergelijke dan bij de dealer, waar er ook garantie etc bij zit.
Ja oké, maar over het algemeen weten garage houders toch beter hoe ze het e.e.a. kunnen verbergen.
S40 1.9 TD 1998 511.000 KM
joepdesign
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06.09.2007 - 01:20
Locatie: Swolgen
Contacteer:

Zo nog een oudere up-date van mijn Volvo.

Afgelopen zomer eind juli de auto economisch totaallos gereden. Leuk van die beginnende bestuurders die spontaan onverwachts een noodstop voor je maken. Ik weet het afstand bewaren zeggen ze dan. Maar als je 40 door de bebouwde kom rijd, en iemand maakt een noodstop dan sta je ook zo stil!. Tsja en dan komt de reactiesnelheid van mij nog even om de hoek kijken. Dat was dus niet zo een strak plan. Voorzijde aan diggelen en volgens schadeherstel €6500 euro schade. bye bye Volvo ging het al door mijn hoofd. Maar gelukkig was er nog een ander schadeherstelbedrijf dat mij wel begreep na al die ingrepen van het afgelopen jaar dat hij voorstelde de schade zonder rekening te maken. Ook hadden zij er geen problemen mee dat ik zelf de onderdelen zou regelen. Marktplaats afgespeurd voor de kleine dingen en Autorima gebeld voor het plaatwerk. Uiteindelijk was ik klaar voor ongeveer €2500 euro. Tsja natuurlijk nog een klap geld.

Vervangen en ge-update zijn:

- Nieuwe airco-condensor (deze was voor de aanrijding toch al niet meer best, maar was nu opgevouwen)
- Ruilmotorkap
- ruilbumper
- Voorfront uitgedeukt en gesteld
- Zijscherm uitgedeukt
- Laatste type koplampen gemonteerd met chrome randjes (zaten eerst de zwarte koplampen in. 1 was kapot, maar gelijk maar 2 nieuwe geplaatst. ziet toch mooier uit)
- Nieuwe zijkniperlichten
- XC grill geplaatst
- complete voorneus gespoten (incl. zijschermen. Ben ik ook gelijk van de steenslag af)
- Voorspoiler gemonteerd en mee laten spuiten (wist er 1 op marktplaats. als je iets doet, dan maar meteen goed)
- airco opnieuw gevuld.

Net na de carnaval ingebroken. weg autoradio en hallo schade!

- zijruit ingeslagen
- dashboardkastje opengebroken
- diverse krassen op het dashboard

Ruit gelijk met mijn voorruit laten vervangen

Krijg ik hem terug van Autototaalglas met geknikte daklijsten, bekrast dak(schroevendraaier om de daklijsten los te wrikken) een deuk in het dak omdat iemand te enthousiast is geweest met het terugplaatsen van de daklijsten. a-stijl kapjes besmeurd met vieze vingers en geen enkel rubber dat meer aansloot.

Natuurlijk geen genoegen mee genomen en de auto met een verlanglijstje terug gestuurd.

Dak op de kosten van de glashersteller laten uitdeuken en compleet over laten spuiten. Weer een nieuwe voorruit laten plaatsen en deze keer wel alles mooi aan laten sluiten, en de a-stijl kapjes laten reinigen.

als het zo doorgaat heb ik dadelijk een compleet nieuwe Volvo s40 met ondertussen 310.000 km op de teller
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Je heb echt geen mazzel met je auto.....

De kilometerstand zou voor mij indien hij goed onderhouden is niet echt direct reden tot zorg zijn.

Dat je ruit zo vervangen is... je zou toch zeggend at die bedrijven het vaker maken... ;)
Gebruikersavatar
MauritsvdT
5th Gear member
Berichten: 1612
Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Wat een gedoe zeg met je auto, pffff !!

Maar goed, je bent de eerste die in een compleet nieuwe auto rijdt met al 3x het klokje rond, dat is ook iets !!
;)
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Is en blijft een Renaultmotor he :laughing6: . Nee flauwekul, erg rot voor je. Rijdt ook een 115Pk diesel. Ben er niet kapot van, maargoed, bij mij is het nog beperkt gebleven tot dit;

-Luchtmassameter vervangen
-EGR klep
-Turboslang
-Remslangen

Verder normaal onderhoud;
-Filters
-Riemen

Wat mij opvalt is dat de schijven snel krom trekken, erg vervelend.
Gebruikersavatar
Maarten
5th Gear member
Berichten: 1412
Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:16
Locatie: grunn

Bart Giesen schreef:Is en blijft een Renaultmotor he :laughing6: . Nee flauwekul, erg rot voor je. Rijdt ook een 115Pk diesel. Ben er niet kapot van, maargoed, bij mij is het nog beperkt gebleven tot dit;

-Luchtmassameter vervangen
-EGR klep
-Turboslang
-Remslangen

Verder normaal onderhoud;
-Filters
-Riemen

Wat mij opvalt is dat de schijven snel krom trekken, erg vervelend.

kan ook zonder problemen,hoor.
de mijne staat nu even over de 270.000 km,en eigenlijk alleen nog maar de krukas keerring als niet-slijtdelen stuk gehad.
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20780
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nou Joepdesign heeft zich na 19 juli 2009 niet meer laten zien. Dus dit topic gaat op slot.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gesloten

Terug naar “S40 - V40 Classic”