Goodyear Optigrip

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
obrasp
2nd Gear member

Het wordt weer lente en twee van mijn zomerbanden zijn aan vervanging toe.

Heb me wat georiënteerd en tot mijn verbazing komt de Goodyear Optigrip als zo ongeveer de beste uit de test. Passeert in ADAC test zelfs Michelin. Wat me ook opvalt dat dit een van de weinige banden is waarover alle door mij geraadpleegde sites positief zijn. Meestal zijn de mening verdeeld.

Ga ze dus maar eens proberen. Heeft iemand er al ervaring mee opgedaan?
sjoerdb
5th Gear member

bij www.kiesdenieuweband.nl komt ie in de lijst ook voor, alleen dan niet als zuinigste, stilste en veiligste maar wel goeie band.

ik ga ze ook rijden, binnenkort bestellen op www.autobandenmarkt.nl en dan eens afspraak maken voor montage.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
obrasp
2nd Gear member

sjoerdb schreef:bij www.kiesdenieuweband.nl komt ie in de lijst ook voor, alleen dan niet als zuinigste, stilste en veiligste maar wel goeie band.

ik ga ze ook rijden, binnenkort bestellen op www.autobandenmarkt.nl en dan eens afspraak maken voor montage.
Vreemd dat de scores op kiesdenieuweband.nl zo afwijken van de ADAC test.
Zo krijgt de goodyear eagle (heb ik momenteel en is idd een slijtvaste, maar overigens geen opvallend goede band) veel betere punten, terwijl de door ADAC/ANWB bejubelde optigrip niet meer dan een redelijk alternatief genoemd wordt.

Die 'G3' met een maximale score is niet te krijgen in 205/55/16. Heb ook nooit eerder van die band gehoord.

De peperdure Michelins hebben overigens in alle door mij bekeken tests veel slechtere resultaten dan je op grond van de prijs zou verwachten. Toch goed om je af en toe een te oriënteren. Als ik niet op internet had gekeken was ik blind voor Michelin gegaan omdat ze zo goed bekend staan.
Noof
2nd Gear member

groet, Olav

Volvo V70 2007 (MY2008) 2.5T Geartronic Momentum met Prins LPG-installatie
Volvo V70 2005 2.4d Geartronic Momentum
MG B roadster MkI 1964 - Britisch Racing Green
Volkswagen Golf III 1997 1.9 TDI 110pk Milestone Sport
Renault Clio 1.6
Peugeot 205 1.1 accent
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”