rechter deur werkt niet met cv

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

sinds ik de auto heb werkt de rechter achterdeur niet meer met de cv. deze moet ik handmatig open en dicht doen.
ik dacht eerst zelf aan een slecht contact of kapote motor.

nu ben ik er ook achter gekomen dat er meer aan de hand is.
als ik de deur open doet gaat de binnen verlichting niet aan en ook krijg ik geen melding dat de deur open is.

dit zal waarschijnlijk in de schakelaar zitten bij de deur dus kan dit denk ik wel oplossen.

alleen nu is mijn vraag. kijkt de cv ook naar die schakelaar dus dat als de deur dicht is dat deze dan pas op het slot kan?
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Of de hele kabelboom naar die deur zit los/ geen massa.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

zou ook kunnen alleen nu zit die schakelaar niet in de deur maar aan de andere kant. ik moet hier bij komen door de bank bekleding los te halen. ik zal hier naar kijken
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

De portierschakelaar zit niet aan de portierkabelboom gekoppeld, ook niet oorzakelijk (je kunt gerust je deuren op slot doen terwijl ze open zijn - enkel bij de bestuurdersdeur lukt dit niet), dit zijn dus twee onafhankelijke storingen.
Voor de portierschakelaar moet je even het laatste kussentje loswippen en zien of de schakelaar nog wel goed aan de stekker is aangesloten (zie evt. de andere zijde) voor hoe die moet zitten.
De storing van de centrale vergrendeling zit meest waarschijnlijk in het motortje. Doet de raammotor van die kant het? Zo nee, dan is misschien de stekker van de portierkabelboom als geheel losgetrild. Even kijken achter het doorvoerrubber. Doet de raammotor het wel komt er dus 12V en massa naar de deur. De CPV-motor is in serie aangesloten op de overige twee niet-schakel portieren. Aangezien die het wel doen zit het voorbij de aftakking naar het portier. Kortom, meest waarschijnlijk moet je toch graven naar het cpv-motortje...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

thanks zark,

schakelaar weet ik te vinden heb ik in de vorige al eens losgehad.
raam doet het wel dus hij krijgt mooi voeding.

is het 1 stekker voor het raam en cpv samen of zijn het 2 aparte?
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

In de B-stijl is het 1 stekker (kabelboom ramen/spiegels/cpv is samengetapet), een ronde zwarte kokervorm voor de achterportieren. Zespolig als ik me goed herinner. Zit achter het doorvoerrubber in het chassis weggestopt.
Groen en geel zijn voor de CPV, roze en wit-bruin voor de ramen. wit-blauw is van de sperschakelaar van de bestuurder.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

ok.

maar in de deur zijn het dus ook lossen stekkers. hier kan ik wat makkelijker meten. of de signalen doorkomen. als het signaal voor de cpv motor wel doorkomt dan weet ik waar het probleem zit anders moet ik verder zoeken
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

In de deur zeker. Elk motortje heeft een aparte stekker (maar ze komen bij het chassis dus samen in 1 stekker). Mochten ze losliggen: zwart tweepolig is voor de cpv, rood tweepolig voor de ramen. Qua vorm zijn ze identiek. Als je de draadkleuren volgt weet je of je goed aangesloten bent.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

ok ga ik daar binnenkort eens naar kijken. nu balle weer dus dat schiet niet op. en ga me nieuwe radio ophalen zo. heb ik weer blauwtand in de auto
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”