Ola!
Ik heb nu een paar weken heerlijk gereden in de 460 en hij bevalt goed! Er zijn een paar puntjes die wel verbeterd kunnen worden en hoop dat er tips voor zijn. Uiteraard heb ik de zoekfunctie gebruikt;-) maar hoop toch op meer tips..
De dakstrips. De 460 is van '96 en er zitten kunststof dakstrips op die vastzitten met kunststof 'klipjes' (origineel Volvo, heb nog reserve klipjes) Echter... ze schieten keer op keer los! Zodra ik een stuk snelweg rijd met 120-140 dan gaan ze keer op keer los.. Is de kunststof strip wel origineel voor een '96-er? Iemand die het al zat was en er een laag kit tussen heeft gespoten?
De audio. Ik heb de auto gekocht met een Pioneer radio die prima aan mijn eisen voldoet. Mijn muzieksmaak (radiosmaak) is nogal uiteenlopend. Het zal geen verrassing zijn dat ik happy ben met de audio als ik luister naar BNR of Radio 1 maar zodra ik een lekker nummer hoor op 3FM of een cdtje afspeel... brrr... niet om over naar huis te schrijven. Ik wil geen sjonniegedreun maar heldere tonen, ook op wat hoger volume. Ik denk eraan om 4 dezelfde 13cm speakers in te bouwen van rond de 60 euro de set, MTX, Alpine, Hifonics oid. Kunnen net iets meer vermogen hebben en zijn wat zuiverder dan de Halfords- en Mediamarktmerken voor een geringe meerprijs. Filter ertussen om de bass eruit te halen en dan... een aktieve subwoofer onder de stoel. Iemand zoiets al gedaan of op een andere manier mooiere audio bereikt?
Trillen... Ik woon in de stad, midden in Rotterdam en rijd daar dan ook regelmatig. Wat me opvalt is dat de motor nogal onrustig trilt tijdens het stationair draaien. Ik sta (het zal niemand verbazen) vaak voor een rood stoplicht te wachten en dan merk ik dat de auto ook in het interieur trilt. Wellicht ben ik verwend na een paar jaar steeds nieuwe leaseautos te hebben gereden maar ik vind het irritant. De laatse tankbeurten premiumbrandstof getankt en het is al een heel stuk stiller in de auto voor het stoplicht. Maargoed, is het normaal dat de 460 wat trilt bij stationair draaien of zijn er wat rubbers aan vervanging toe...
Verder ben ik erg happy met de 460! Kan er heerlijk mee cruisen en het zit zo lekker he... De zitpositie is wat hoog maar daar wen je snel aan. Verder is het een sjieke auto met zijn mooie donkergrijs-blauwe lak en canisvelgen. Voor de aanschafprijzen, het comfort en de lage wegenbelasting zou ik niet snel een beter alternatief kunnen vinden! (en stiekem vind ik de 460 gewoon een mooie wagen;-) )
Dakstrips, Audio en Trillen..
- leip11
- 5th Gear member
- Contacteer:
voor de dakstrip zou dit zover ik weet niet mogen. dan lijkt het er op dat de klipjes toch niet goed vastgezet zijn. je moet ze ook over de bevestiging heenschuiven totdat ze vast zitten.
mijn audio was ook niet wat je zegt joepie. heb nu net met me nieuwe radio geprobeerd en met de standaard boxen is dit al goed te doen. ik had in mijn vorige de sub in het reserve wiel geplaats dan is die mooi weggewerkt geen ruimte tekort. was dan wel geen actieve maar het is goed te doen.
trillen eigenlijk nooit echt gemerkt als die stat draait. rij zelf ook veel in rotjeknor en nooit echt problemen.
en inderdaad blijft de 400 serie een mooie wagen
mijn audio was ook niet wat je zegt joepie. heb nu net met me nieuwe radio geprobeerd en met de standaard boxen is dit al goed te doen. ik had in mijn vorige de sub in het reserve wiel geplaats dan is die mooi weggewerkt geen ruimte tekort. was dan wel geen actieve maar het is goed te doen.
trillen eigenlijk nooit echt gemerkt als die stat draait. rij zelf ook veel in rotjeknor en nooit echt problemen.
en inderdaad blijft de 400 serie een mooie wagen
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
* De clipjes van de dakstrips moeten goed klikken natuurlijk, maar als ik me goed herinner moet je ze ook even verschuiven om ze te vergrendelen. Eigenlijk is het heel simpel: als ze losschuiven zitten ze niet goed vast. Kan zijn dat hij dus nog vergrendeld moet worden, kan zijn dat de weerhaakjes zijn afgebroken (het plastic is dun en breekt snel!)
* Er lopen hier genoeg mensen met audio-projecten rond. Ik zelf ben wel tevreden met de standaard 13cm voor, 10cm achter en tweeters in de a-stijl.
* Trillen kan duiden op laag stationair toerental (stappenmotor)? Anders bijv. iets van de motorsteunen. Zoek even daarop, misschien helpt het je verder.
* Er lopen hier genoeg mensen met audio-projecten rond. Ik zelf ben wel tevreden met de standaard 13cm voor, 10cm achter en tweeters in de a-stijl.
* Trillen kan duiden op laag stationair toerental (stappenmotor)? Anders bijv. iets van de motorsteunen. Zoek even daarop, misschien helpt het je verder.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 1st Gear member
De dakstrip zit vast... en dan na wat snelweg kilometers weer niet. Indrukken, verschuiven, ze zitten weer vast en je hoort dus ook letterlijk Klik! Maar nee, stuk snelweg en weer los..
Audio, waarschijnlijk ben ik een zeikerd of toch een sjonnie zonder dat ik het weet:-)
Tja dat trillen... denk dan toch dat ik wat verder moet zoeken... De wagen draait netjes 900 toeren, niet meer niet minder. Trillen doet ze wel, heel duidelijk... het is nog geen massagestoel maar het voelt als een oude diesel soms..
Audio, waarschijnlijk ben ik een zeikerd of toch een sjonnie zonder dat ik het weet:-)
Tja dat trillen... denk dan toch dat ik wat verder moet zoeken... De wagen draait netjes 900 toeren, niet meer niet minder. Trillen doet ze wel, heel duidelijk... het is nog geen massagestoel maar het voelt als een oude diesel soms..