Ik heb gisteren onder verschillende auto's gekeken en kon geen kastje of kabels waarnemen. Ook heb ik rond alle auto's gelopen om te zien of er een snoertje ergens lag of hing, ook weer niets. Ik geloof best dat ze er zijn, maar ik kon ze niet zien.
(Ik kijk namelijk graag naar al die nieuwe Volvo's in de showroom, voel me dan net als mijn dochter van 9 jaar bij de Intertoys)
Het is er vandaag niet van gekomen om de vraag telefonisch te stellen. Ze hadden het erg druk, de telefooncentrale was bij hen uitgevallen en om half zes kreeg ik eindelijk weer verbinding. Volgende keer dat ik ze spreek, stel ik ze toch de vraag over die druppelladers. Ik zou wel eens willen weten waar ze die dan verstoppen en waar ze de 220V aansluiting hebben zitten.
Update:
Vandaag te horen gekregen dat de oude accu na het laden, tijdens de test oké werd bevonden. :-s
Op de vraag hoe hij dan leeg kon lopen hadden ze niet meteen een antwoord. De S60 is gisteren gecheckt op lekspanningen, dynamo en andere mogelijke oorzaken en er was toen niets gevonden. Er werd vandaag een voorbeeld aangehaald over een portier dat niet goed vergrendeld is geweest en daardoor de accu heeft leeggetrokken. Schijnen ze een keer eerder aan de hand te hebben gehad.
Zij en ikzelf hebben geen bewijs voor deze theorie, dus laat ik het maar in het midden.
Het alarm dat afging werd verweten aan de aparte voeding die er aanhangt. Ze konden me niet verklaren waarom hij niet uit te schakelen was. Hadden ze nooit eerder aan de hand gehad.
Daar ik de oude accu (die nu al 2 keer helemaal schoon leeg heeft gestaan) niet meer voor 100% vertrouw, heb ik de nieuwe gehouden. De oude voeren ze af. Het was de accu die er in 2002 bij aflevering in zat, 8 jaar oud dus.
Mocht de nieuwe accu ook weer leeglopen in de komende tijd, mogen ze van mij verder gaan zoeken. Ze hebben nu geen idee waar ze moeten zoeken, dus kijk ik het nu eerst even aan en ga er verder geen onnodige onkosten aan maken. Ik wacht de rekening af, zal deze week wel op de mat vallen.
@V70 T5 assen; de startkabel was er een van de hele dikke soort en met zware koperen klemmen. Niet die dunne kabeltjes met die dunne blikken krokodilleklemmen die je bij de bouwmarkt in de schappen vindt.
Ik heb die dunne dingen gehad en zo'n 3 maanden geleden geprobeerd en ik ben het met je eens dat die slecht contact maken, bij mij gingen ze vonken en de isolatie begon weg te smelten. Daar kon je in ieder geval deze S60 niet mee aan de praat krijgen. Die gingen toen ook meteen in de kliko.
PS. Nog een tip voor degenen met een lege accu, trek onder de motorkap, in de zekeringhouder, de zekeringen 17 en 18 er uit als je de startkabels hebt aangesloten. Deze zekeringen zijn van de dimlichten links en rechts. Dan heb je die twee stroomverbruikers uitgeschakeld en krijg je meer stroom beschikbaar voor het starten.
De dimlichten gaan namelijk altijd aan als het contact aan gaat.