Ik vraag me eigenlijk af of Volvo er wel goed aandoet om te wachten met een S60 DrivE... Ik zie nu al dat de DrivE het bij de huidige modellen enorm goed doet (de lease markt staat te trappelen om hun vloot te vervangen door DrivE's)
Wat betreft de verkopen algemeen: In België is Volvo het enige merk dat in 2009 een verhoging in verkoop heeft kunnen realiseren, terwijl alle andere merken achteruit gingen.
Een prijs van rond de 30.000 EUR zou van de S60 wel een verkoopmonster maken denk ik.
Toch een nieuwe S60R?
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
Ja, maar 30.000 euro is in Nederland wel erg aan de lage kant voor een nieuwe S60. Je krijgt bij Volvo immers toch een hogere kwaliteit dan bij veel andere merken in die prijsklasse, en ze moeten er ook wat aan verdienen.
En het (niet) direct introduceren van een drivE-model: tja, niet ieder land heeft zo'n raar bijtellingstelsel als Nederland. Die 20%-modellen zullen het inderdaad goed doen, maar Volvo wil nu natuurlijk eerst de modellen waar hogere marges op zitten verkopen, zodat kopers die nu per se meteen een nieuwe S60 hebben ook wat opleveren. BMW en Audi doen hetzelfde door van nieuwe modellen eerst alleen met de meest zware motoren te leveren (bij de 5-serie GT zat je aan minimaal 230 pk geloof ik). Dat is vast niet zonder reden
Maargoed, het is al 1 maart, en "morgen" wordt het allemaal bekend
En het (niet) direct introduceren van een drivE-model: tja, niet ieder land heeft zo'n raar bijtellingstelsel als Nederland. Die 20%-modellen zullen het inderdaad goed doen, maar Volvo wil nu natuurlijk eerst de modellen waar hogere marges op zitten verkopen, zodat kopers die nu per se meteen een nieuwe S60 hebben ook wat opleveren. BMW en Audi doen hetzelfde door van nieuwe modellen eerst alleen met de meest zware motoren te leveren (bij de 5-serie GT zat je aan minimaal 230 pk geloof ik). Dat is vast niet zonder reden

Maargoed, het is al 1 maart, en "morgen" wordt het allemaal bekend

S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Waarom? de vorige S60 starte op € 32.500,-- en de huidige S80 start op € 36.995,--
Volvo for life
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20838
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
MODS BREAK
Ik denk dat ik hier maar een punt achter zet. Het gaat te veel naar de "standaard" S60.
Laten we daar gewoon verder gaan. OOK over de mogelijk nieuwe S60R
Ik denk dat ik hier maar een punt achter zet. Het gaat te veel naar de "standaard" S60.
Laten we daar gewoon verder gaan. OOK over de mogelijk nieuwe S60R
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)