was ook maar gein! Heb ook veel liever een Ph II of een S60 maar ja dan moet je daar ook geld voor hebben, en dat geld is er wel maar niet voor zo'n auto. Dat krijg je als een huis koopt en een dure vriendin hebt........(hoop dat ze dit niet leest trouwens :oops: ).
Maare, nu gaan we echt off-topic. Ik meld me weer als ik met de klapsleutels cq universele AB weer wat verder ben (lees: aansluiten in auto).
gosh, ben ik even sporten kan gelijk 1,5 pagina verder lezen....
Misschien had ik het klapsleutel verhaal als nieuwe thread moeten openen, maar acht zo komen we er ook wel toch?
Ik weet niet zeker of deze setjes zondermeer geschikt zijn voor phase2. Maar gezien de manier waarop het straks moet gaan werken, zie ik niet direct waarom het voor een phase 2 niet zou kunnen. Als je een beetje rondsnuffelt op ebay, zie je ze ook wel voor iets minder geld (20-30eur) veelal duitse aanbieders, wat voor jou weer gunstiger is qua verzenden.
die sleutel hoort niet bij mijn auto, maar deze had ik gekocht om te proberen om ook een klapsleutel te maken, de sleutel is nu met originele baarden van de Volvo passend gemaakt op mijn auto, nu de transponder uit mijn eigen sleutels peuteren en in de klapsleutel monteren en de afstandsbediening laten programmeren bij de dealer (als dit lukt dan tenminste) vond dit mooier dan de universele setjes die te koop zijn
daanv40 schreef:je kan ook bij de dealer blanke sleutels kopen voor de klapsleutel kosten 7.70 euro ex b.t.w
misschien is dit ook te doen
... Heb bij de dealer een nwe besteld en laten inprogrameren. kosten €30,-
Daan, ik heb zojuist even een gedeelte van dit topic teruggelezen, maar kan geen prijzen vinden van jou (volvo)klapsleutel - wil je dit nog met ons delen?
Waarom zit er op een afstandsbediening een paniekknop? Kan me zo 1-2-3 niet een geschikte situatie indenken dat dat handig is
gekocht via via voor 40 euro, klapsleutel voor 7.70 ex btw, programmeren weet ik nog niet nog geen tijd gehad om langs de volvo dealer te gaan
waarom die functie? weet ik ook niet dit is wat ik me heb laten vertellen
jeepee, ik was toevallig deze topic aan het lezen, toen ik jou foto zag met die draad-knijp-door-verbind-troep-dingest kreeg ik al de kriebels! Als goed is heb jij nog niets in je auto aangesloten, mijn advies als elektricien is, die dingen niet gebruiken!
Ik zal ook even mij ervaring met die troep schrijven, ik heb in 99 een nieuwe scooter gekocht voor woon-werk verkeer en ik heb gelijk een alarm met startonderbreking inlaten bouwen door de dealer. Na 2 jaar rond rijden kreeg ik in eens allerlei problemen met de scooter en ben tig keer terug gegaan naar de dealer probleem was niet terug te vinden als mijn scooter daar was, na 2 maanden kwamen ze achter dat bij twee van die troep verbindingen de draden door waren.
Ik kon het ze zelf wel vertellen als ik wist dat ze dat gebruikt hadden, maar ja ik ga niet als 16 jarige voor mijn huis aan een scooter sleutelen… Toen ik hoor dat ze van die verbindingen gebruikt hadden, heb ik ze verplicht alles opnieuw aan laten sluiten met hoop kabaal en ik heb mijn geld terug geëist van al die zogenaamd reparaties.
Kortom door die dingen gaan de draden na een tijdje stuk omdat de draad een zwakke plek krijgt en door trillingen gaat de draad door. Een scooter heeft meer trillingen maar alsnog in een auto zijn die dingen gewoon pruts werk niet meer of minder.
Voor mensen die later bij de topic ingesprongen zijn:
Die dingen met rood cirkel omheen moet je vermijden in je auto!
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Nee Blackwolf ik heb het nog niet aangesloten. Heb eerst een elektrische antenne (origineel) en een nieuwe radio met mp3 gekocht en ingebouwd.
Niet doen dus met die knijpdingetjes? Dus maar gewoon solderen dan en tape eroverheen? Of heb je andere tips als elektricien? Maar bedankt voor de tip om die knijpers niet te gebruiken, klinkt logisch!
Beste is inderdaad solderen en tape, maar als je draden toch door knipt kan je ook krimpkous overheen trekken, dat is netter en laat niet los zoals tape als het een beetje warm word in de auto.
Ik heb een Weller gas soldeerbout en het is perfect om in auto te solderen, je moet wel even opletten dat je het niet ergens oplegt terwijl het heet is
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Heb zelf een auto met paniekfunctie gehad. Gaat in combinatie met een alarm. Dus als je een alarm heb met paniekfunctie kan als je in "paniek"bent op de knop drukken en dan ...veel lawaai waar meestal niemand oop reageert. Dus voor mij een onzinfunctie en alleen maar irritant als je in het donder op het verkeerde knopje drukt.