Bij mijn volvo 1.6 D uit 2005, km stand 200000 zijn de brandplaatjes onder de injectoren vervangen. De brandstofleidingen zijn niet vervangen. Bij reparatie door de volvodealer worden deze wel vervangen. Bij de dealer kost de reparatie bijna 600 euro. Bij het bedrijf waar ik het heb laten doen nog niet de helft.
Zouden de leidingen later nog kunnen gaan lekken omdat ze niet vervangen zijn?
lekkende injector
- koos
- 2nd Gear member
Bij mijn vorig 1.6D zijn vanaf de 130000 KM in drie reparaties alle plaatjes onder de verstuivers vervangen.
Eerst lekte er één, die zorgde voor diesellucht in de auto, 10000 KM later lekte er weer twee en de laatste is vervangen bij ± 180000. Wat mij betreft had mijn Volvodealer dat ook in één keer mogen doen, want ze gaan hoe dan ook lekken...
Ik denk dat de brandstofleidingen preventief vervangen worden als de injectoren verwijderd worden (voor bijv. die plaatjes). Zijn stevige hogedrukleidingen, maar veel buigen zouden ze niet fijn vinden en aangezien het verwijderen van injectoren vaak met veel gevloek gepaard gaat...
Eerst lekte er één, die zorgde voor diesellucht in de auto, 10000 KM later lekte er weer twee en de laatste is vervangen bij ± 180000. Wat mij betreft had mijn Volvodealer dat ook in één keer mogen doen, want ze gaan hoe dan ook lekken...
Ik denk dat de brandstofleidingen preventief vervangen worden als de injectoren verwijderd worden (voor bijv. die plaatjes). Zijn stevige hogedrukleidingen, maar veel buigen zouden ze niet fijn vinden en aangezien het verwijderen van injectoren vaak met veel gevloek gepaard gaat...
-
- Starter
vreemd dat de plaatjes niet allemaal in 1 x vervangen zijn
ik heb bij 3 bedrijven een offerte gevraagd en bij allemaal deden ze alle 4 de brandplaatjes vervangen
zelf durfde ik de reparatie niet aan omdat ik bang was de injectoren te beschadigen
ik heb op een ander forum gelezen dat de injectoren verwijderen een fluitje van een cent is
ik heb gelezen dat de kostprijs van een brandplaatje €0,45 is
ik heb bij 3 bedrijven een offerte gevraagd en bij allemaal deden ze alle 4 de brandplaatjes vervangen
zelf durfde ik de reparatie niet aan omdat ik bang was de injectoren te beschadigen
ik heb op een ander forum gelezen dat de injectoren verwijderen een fluitje van een cent is
ik heb gelezen dat de kostprijs van een brandplaatje €0,45 is
- koos
- 2nd Gear member
Ik weet ook niet waarom ze dat niet hebben gedaan, maar ik weet wel dat de dealer over de eerste reparatie twee dagen heeft gedaan omdat de injector niet los wilde komen.
Dit heb ik van meer mensen gehoord, komt bij verschillende merken voor, bij common-rail diesels.
Ik ben blij dat ik het zelf niet heb geprobeerd...
Dit heb ik van meer mensen gehoord, komt bij verschillende merken voor, bij common-rail diesels.
Ik ben blij dat ik het zelf niet heb geprobeerd...