balen,balen,balen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gast

Uit voorzorg vervangen is onzin.
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

AlexV70 schreef:Uit voorzorg vervangen is onzin.
Mee eens kun je netzo goed hele auto uit voorzorg vervangen...

Een klep is een klep goed of niet goed .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Ik zou eerder uit voorzorg eens goed naar de flashlube installatie laten kijken. Vertel eens wat over je rijstijl. Ben je een "op z'n gemakje" rijder, of jaag je 'm regelmatig even goed in de toeren?
Misschien dat het mengsel te arm staat waardoor het spul allemaal te heet wordt?

Ik heb overigens zelf ook al heel wat kosten aan de T5 gehad (en er staat nog een versnellingsbak revisie op stapel... :( ). Maar juist door die kosten wil ik 'm niet meer weg doen, want dan verlies je helemaal gigantisch veel geld. Ik hoop eigenlijk dat er nu al zoveel vervangen is dat ik de komende tijd zorgeloos kan rijden.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

ben een rustige rijder die af en toe , zoals nu naar Oostenrijk doorrijdt. Harder dan 170 ben ik niet gegaan. Zal zeker alles overwegen. Ga direct naar garage en laat tweede en derde offerte bij andere bedrijven vragen
degids schreef:Ik zou eerder uit voorzorg eens goed naar de flashlube installatie laten kijken. Vertel eens wat over je rijstijl. Ben je een "op z'n gemakje" rijder, of jaag je 'm regelmatig even goed in de toeren?
Misschien dat het mengsel te arm staat waardoor het spul allemaal te heet wordt?

Ik heb overigens zelf ook al heel wat kosten aan de T5 gehad (en er staat nog een versnellingsbak revisie op stapel... :( ). Maar juist door die kosten wil ik 'm niet meer weg doen, want dan verlies je helemaal gigantisch veel geld. Ik hoop eigenlijk dat er nu al zoveel vervangen is dat ik de komende tijd zorgeloos kan rijden.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
Emielskey
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29.06.2009 - 14:32
Locatie: Utrecht

Misschien dat het mengsel te arm staat waardoor het spul allemaal te heet wordt?
is het niet zo dat motoren met LPI installatie niet meer heter worden dan normale benzine? dit omdat het direct ingespoten wordt?

flashlube smeert natuurlijk wel. ik dacht dat het juist daarvoor was, en niet de temperatuur.
V70 MY06 2.4 T5 (260pk) FourC Geartronic HU-850 LPG/Prins
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Ben zelf ook lpi-rijder en hoop dat ik al deze ellende van Dik niet hoef mee te maken. Er staat nu bijna 300000 op de teller, en de lpi-inst. is er bij 12000 ingezet.
Sterkte met deze toestand Dik!
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

He Dik,

Lullig man, maar ik zou hem zeker laten maken. Heb je wellicht al revisiebedrijven gebeld en een prijsaanvraag gedaan voor een revisie of een ruilkop?
Dan weet je waar je aan toe bent!
even googelen en er komen er zo een paar naar voren. Bellen en je weet het!
Succes
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Blijft, prijstechnisch en qua eenvoud, een sloopblok niet de beste optie? Op MP staat een 170 pk blok met 165.000 km voor een kleine 1000 euro. En dan heb je daarna 2 opties: helemaal oprijden of zsm inruilen voor een diesel.
Ik hoef het (gelukkig) niet te betalen maar het is hoe dan ook balen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

ga morgen naar een andere kop kijken hier in de buurt. Voor 300 euro zou deze goed zijn.

Bedankt voor alle reacties

dik
V70/2.4D/2003 schreef:Blijft, prijstechnisch en qua eenvoud, een sloopblok niet de beste optie? Op MP staat een 170 pk blok met 165.000 km voor een kleine 1000 euro. En dan heb je daarna 2 opties: helemaal oprijden of zsm inruilen voor een diesel.
Ik hoef het (gelukkig) niet te betalen maar het is hoe dan ook balen.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 612
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

bart simpson schreef:Dat was toch zo'n Beiers dieselblok?
YES, van de BMW 525TDS. Maar dan met wat minder power.
Dus heel erg betrouwbaar. Waarschijnlijk had ik pech. :cry:
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Gebruikersavatar
janpie
5th Gear member
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)

ga morgen naar een andere kop kijken hier in de buurt. Voor 300 euro zou deze goed zijn.

Bedankt voor alle reacties

dik
Om er beroert van te worden zeg. Wat een strop heb je. Hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen.
Om de hoeveel KM moeten de kleppen dan gesteld worden?
Zijn dat verschillende KM standen t.o.v.wat voor blok je hebt?
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

2.4T 200 pk
janpie schreef:
ga morgen naar een andere kop kijken hier in de buurt. Voor 300 euro zou deze goed zijn.

Bedankt voor alle reacties

dik
Om er beroert van te worden zeg. Wat een strop heb je. Hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen.
Om de hoeveel KM moeten de kleppen dan gesteld worden?
Zijn dat verschillende KM standen t.o.v.wat voor blok je hebt?
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
janpie
5th Gear member
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)

Die van jou heeft nu 230000KM op de teller en op gas.
Maar mijn vraag is eigenlijk,Had je niet misschien met zeg maar 200000 km kleppen moeten stellen. Die van mij heeft nu 200000 Km gelopen. Is wel een 140 PK en geen gas
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

kleppen stellen gaat niet meer. zijn vaste kleppen heb ik begrepen die op een moment op zijn.
janpie schreef:Die van jou heeft nu 230000KM op de teller en op gas.
Maar mijn vraag is eigenlijk,Had je niet misschien met zeg maar 200000 km kleppen moeten stellen. Die van mij heeft nu 200000 Km gelopen. Is wel een 140 PK en geen gas
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

dik999 schreef:kleppen stellen gaat niet meer. zijn vaste kleppen heb ik begrepen die op een moment op zijn.
Hoe vaak zijn de kleppen dan al gesteld?.
Ook motoren met vaste kleppen kan je stellen.
De LPT motoren van bouwjaar 2000, MY2001 nog eerder dan de latere motoren.
Heb ik hier al vaker geschreven.
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

heb er geen verstand van. schijnt dat dit kleppen zijn die niet te stellen zijn. wel af te stellen met steeds meten en dergelijke.
laat alles aan de garage over
Ludo schreef:
dik999 schreef:kleppen stellen gaat niet meer. zijn vaste kleppen heb ik begrepen die op een moment op zijn.
Hoe vaak zijn de kleppen dan al gesteld?.
Ook motoren met vaste kleppen kan je stellen.
De LPT motoren van bouwjaar 2000, MY2001 nog eerder dan de latere motoren.
Heb ik hier al vaker geschreven.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gast

dik999 schreef:kleppen stellen gaat niet meer. zijn vaste kleppen heb ik begrepen die op een moment op zijn.
Als ze nog niet eerder gesteld waren, dan hadden ze zeker nog gesteld kunnen worden.
Zie hier: klepspeling controleren
Gast

dik999 schreef:ga morgen naar een andere kop kijken hier in de buurt. Voor 300 euro zou deze goed zijn.
Dan toch wel met nokkenassen en kleppendeksel?
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Wat voor LPG installatie zit erin?, ik weet van Necam (bi-feul) dat gleuven in het verdeelhuis vervuild kunnen raken en dus een te arm mengesel afgeven vooral als het maar een gleuf is dan is die betrefende cil. wel de pineut

AlexV70 heeft ooit zo'n ding gereviseerd, kan alleen de link niet zo snel vinden

Wel jammer dat ze de kop er al af hebben, wordt zo wel lastiger om naar een ander te gaan
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

dik999 schreef:laat alles aan de garage over
AlexV70 schreef:
dik999 schreef:kleppen stellen gaat niet meer. zijn vaste kleppen heb ik begrepen die op een moment op zijn.
Als ze nog niet eerder gesteld waren, dan hadden ze zeker nog gesteld kunnen worden.
M.a.w., dit had volledig voorkomen kunnen worden, als men beschikte over de juiste kennis.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”