type moter

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
V1
1st Gear member

volvo kennis gevraagd ?
in mijn volvo 440 18 i uit 1995 ligt daar nu een renault moter in of niet?
dan nog een vraag als de moter koud is gaat hij moeilijk in de 1 ste en tweede versnelling , zodra hij maar iets warm is schakelt ie perfect.
Moet ik dan mijn koppelingskabel iets strakker zetten.
Bedankt AJ
Auk
6th Gear member

Ruim gezien komt 't motorblok inderdaad van Renault vandaan.

Het schakelen gaat slecht omdat de olie in je bak, wanneer het koud is, erg dik is. Naarmate de olie warmer wordt en dus ook dunner schakelt hij fijner.

Ik weet niet hoeveel km's je 440 al gereden heeft en of de onderhoudshistorie bekend is, maar het vervangen van de bakolie is ook geen overbodige luxe, je merkt vaak dat het dan al een heel stuk soepeler gaat.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
redrooster
3rd Gear member
Contacteer:

Volgens mij zitten in alle 400 Renault motoren. Ook in de twee liter. Ik dacht dat de twee liter het Zweedse redblock was maar dat is niet zo. (Ik had toen nog nooit het blok gezien) Hollandse auto's met Franse motoren.
Ik heb geen antwoord op je tweede vraag.
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
Iroll
6th Gear member

Dat is de B18U motor, monopoint. En die is ook afgeleid van Renault. De versnellingsbak is ook van Renault, die hebben allemaal last van zwaar schakelen in zijn 1 en 2 als ze koud zijn. Als je de versnellingsbak olie ververst wordt het meestal beter. Maar helemaal over gaan zal het niet, het is toch wel een kwaaltje van deze bakken. De versn.bak olie alleen vervangen met Volvo of Renault olie.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”