D5 automaat en caravan

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Black 2.4T awd
3rd Gear member

Daneel schreef:Al heb ik dan geen automaat..
Mijn caravan weegt beladen 1.600 kg. Qua motorvermogen is er geen enkel probleem, maar als ik door de Alpen trek, loopt de temperatuur van het koelwater teveel op (bij een buitentemperatuur van +30 gr).
Bij de dealer krijg ik niet echt een oplossing geboden. Mijn ideen waren:
- grotere capaciteit radiator (R ofzo, die zal wel heter lopen en meer koeling nodig hebben
- oliekoeler, want dan verlaag je de gehele temperatuur van de motor ook.
Bij beide ideen kreeg ik geen bruikbaar antwoord of mogelijke oplossing. Ik weet dus niet eens of dit mogelijk is.

Een andere oplossing zou misschien een andere grill kunnen zijn? Volgens mij is die blokjesgrill meer open en wordt er misschien meer lucht door de radiator geblazen.

In elk geval hoop ik het probleem voor de zomer op te kunnen lossen.
Ik heb dan geen automaat en diesel. Maar ik ben nu al 4x de alpen overgeweest in 3 jaar met een caravan van 1600kg (met 100 km/h toelating) en volle bepakking in de auto 2 volw, 3 puberkids, voortent en kampeerstoelen. Ik rij door duitsland via de kasselroute (A7) Kassel - Wurzburg. Hierin zitten wat behoorlijke klimmetjes, steiler dan in de alpen. Zonder problemen.
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
buikijn
3rd Gear member

Oliekoeler voor de automatische versnellingsbak heb je ook niet nodig.

Heuhj? op de 2.4t met geartronic (aw55/50) wordt een deel van de radiator als koeling gebruikt de versnellingsbakolie wordt standaard wel degelijk gekoeld..
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”