superplus 98 getankt i.p.v euro95 ongelood ???

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
Henk
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
Locatie: West-Brabant

Ik tank altijd diesel
Je wil niet weten hoeveel er met V-power diesel cq V-power benzine
de fout mee ingaan :-x
Heeft Shell al heel wat hoofdbrekens bezorgd :lol:
wat dat betrefd lekker verwarrend bij die "schelp" !!
ze hebben al het een en ander "aangepast"maar toch?
en de wegenwacht een hoop "gratis" v-power benzine
:mrgreen:
trouwens die wegenwacht loopt wel iets sneller om je Tank leeg te komen halen op zo'n 500 meter van een tankstation!!
dat levert waarschijnlijk wat op ipv dat het wat kost :-k

henk.
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ben schreef:Ik tank altijd diesel :D
neh, dat deugd niet.
mijn motortje presteert beter met nog hogere octaangetallen dan 98. :lol:
Nigel
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
Locatie: Hoorn
Contacteer:

M'n ouwe audi'tje reed op euro98 zeker een stuk beter dan op euro95, met de volvo nog geen ervaring.
Als je boordcomputer het allemaal af vangt heb je er juist misschien wel minder profijt van dan als je boordcomputer niets doet beredeneer ik :)
Glibbert
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 03.05.2005 - 17:05
Locatie: Bergen op Zoom

Mjaah, ik gebruik altijd 98 omdat dat beter is voor je turbo, maar naast betere prestaties (of die zitten tussen je oren) merk ik wel dat hoe hoger het octaan gehalte hoe zuiniger ik rij. Voorbeeld, in Duitsland valt er nog octaan 100 te tanken, dat scheelt aanzienlijk in de kilometers moet ik zeggen.
Anderhalve ton staal horizontaal!
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Beter voor Turbo? Heeft niets te maken met de Turbo, het is beter voor de inlaat en smering met hoger RON, hoe hoger hoe beter het gekoeld wordt, Turbo zit niet op je inlaat zo ver ik weet :p Als het iets minder vuiligheid uitstoot dan zou het beter zijn inderdaad maar tegenwoordig is het allemaal even schoon. Als je zegt "het is beter voor de motor zelf door de Turbo druk" is het andere verhaal.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”