Achterklep gaat niet op slot
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Sinds gister wil de achterklep niet vergrendelen. Hiervoor had ik ook een paar keer dat de achterklep nog los zat maar na een paar keer dicht doen werkte het weer goed. Nu wil hij dus helemaal niet meer vergrendelen. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een goedkope oplossing?
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- Volvo 445
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 23.01.2009 - 20:07
- Locatie: 's-Gravenhage
Het elektronisch slot zal waarschijnlijk stuk zijn, prijs weet ik niet meer maar erg makkelijk zelf te monteren. Neem voor de zekerheid ook wat clips van de bekleding mee, die breken geheid.
Volvo C30 MY 2011 R-Edition
Volvo S60 MY 2001 170 Pk Automaat
Volvo 440 MY 1997 B20F
Volvo 440 MY 1995 B18U
Volvo S60 MY 2001 170 Pk Automaat
Volvo 440 MY 1997 B20F
Volvo 440 MY 1995 B18U
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Slot zelf inspuiten met WD40 en slotvanger anders afstellen kan ook helpen. Kabelbreuk bij scharnier is ook mogelijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Heb vanochtend de bekleding eraf gehaald, slot eruit geschroefd en bekeken. Die grijze haak in de metale behuizing wil niet meer vergrendelen, heb wat siliconespray ertussen gespoten maar dat mocht niet baten.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
even 12 Volt op de motor zetten.
De veer die de motor terug duwt is wat zwakjes als het vet te dik is geworden.
edit: 12-volt op het motortje van het contact uiteraard.
Met mn vorige s60 is dit zelfde probleem overkomen toen het buiten zo heet was dat de mussen van het dak vielen. De motor was klaarblijkelijk zo pis-heet geworden door de brandende zon (op de achterklep) dat de motor het slot niet helemaal heeft open getrokken. Resultaat was een open achterklep, die niet meer dicht wilde!
Gelukkig kun je gewoon rijden zonder dat de klep open waait.
De veer die de motor terug duwt is wat zwakjes als het vet te dik is geworden.
edit: 12-volt op het motortje van het contact uiteraard.
Met mn vorige s60 is dit zelfde probleem overkomen toen het buiten zo heet was dat de mussen van het dak vielen. De motor was klaarblijkelijk zo pis-heet geworden door de brandende zon (op de achterklep) dat de motor het slot niet helemaal heeft open getrokken. Resultaat was een open achterklep, die niet meer dicht wilde!
Gelukkig kun je gewoon rijden zonder dat de klep open waait.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Ok dan, en welke contacten zijn dat? Er zitten 4 draadjes aan vandaar haha.steven460 schreef:even 12 Volt op de motor zetten.
De veer die de motor terug duwt is wat zwakjes als het vet te dik is geworden.
edit: 12-volt op het motortje van het contact uiteraard.
Met mn vorige s60 is dit zelfde probleem overkomen toen het buiten zo heet was dat de mussen van het dak vielen. De motor was klaarblijkelijk zo pis-heet geworden door de brandende zon (op de achterklep) dat de motor het slot niet helemaal heeft open getrokken. Resultaat was een open achterklep, die niet meer dicht wilde!
Gelukkig kun je gewoon rijden zonder dat de klep open waait.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
uhm, geen idee!
Sloop een ongebruikte 12V net adaptertje (gelijkspanning).
En probeer ze.
edit: 2 zijn voor eind-positie detectie, en 2 voor de motor.
Sloop een ongebruikte 12V net adaptertje (gelijkspanning).
En probeer ze.
edit: 2 zijn voor eind-positie detectie, en 2 voor de motor.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Ok thanks steven, ga denk morgen even proberen!
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Heb gister een slot van Rima binnen gekregen en erin gezet. Werkt allemaal weer perfect, enige is dat de cylinder nu natuurlijk veranderd is. Weet iemand toevallig hoe je deze kan omwisselen.
Ps. slot kostte me 50 euro tov 133 euro voor nieuw. Vervangen door garage zou 205 euro kosten (15 minuten werk)
Ps. slot kostte me 50 euro tov 133 euro voor nieuw. Vervangen door garage zou 205 euro kosten (15 minuten werk)
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Tja, zo kun je nog eens geld verdienen! (Of jij dus geld besparen) 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Tsja als er dan iets kapot gaat kun je beter even gaan shoppen zo nu blijkt haha. Begin em nu wel een beetje zat te raken hoor, iedere keer van die kleine rotgeintjes :evil: .Oceanracer schreef:Tja, zo kun je nog eens geld verdienen! (Of jij dus geld besparen)
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Vertel mij wat! Jij klaagt al bij 124.000 km. Bij mij staat de teller op 294.000. Weet je gelijk hoe het er hier voor staat! Whahaha...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- arjanjr
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 00:26
- Locatie: Katwijk aan zee
- Contacteer:
Precies hetzelfde gehad. Garage had het over €250! Was met onderdeel van Elferink en een kwartiertje werk met €35 klaar!
--- Volvo S60 --- Edition --- MY2001 --- 140PK ---
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Hier idem, kofferbakslot van Elferink en even schroeven. (echter betaalde ik € 50 bij Elferink...
)

S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]