Afgelopen week is de V70 betrokken geweest bij een ongeval op de snelweg, waarbij een Mercedes achterin en de auto is geramd (rechtsachter- en frontaal achter). Sinds die dag draait de motor niet meer goed stationair en zeer onrustig. Normaliter bij de start ca 1100 toeren en daarna direct naar 900. Nu gaat bij het starten (P) het toerental direct naar de 1500 toeren, waarna hij op 1300 toeren blijft hangen. Zodra ik ontkoppel gaat het terug en bij achteruit in circa 1100.
De schade aan de auto wordt eind maart door een schadeherstelbedrijf uitgevoerd. Ik heb hen gevraagd ook even bij de dealer uit te laten lezen. Men geeft aan dat men niet verwacht dat het hier om gevolgschade kan gaan.
In eerste instantie zou ik bij een aanrijding van achteren ook niet aan motorische schade denken (LMM /ETM?), alleen is het wel erg toevallig dat dit op deze dag gebeurt. Iemand van jullie een idee/ervaring?
Hoog toerental bij stationair
- Mr. Ed
- 4th Gear member
Kan zitten in een afstelling van bijvoorbeeld de bak. Door de tik toch enkele wijzigingen.Mr. Ed schreef:Men geeft aan dat men niet verwacht dat het hier om gevolgschade kan gaan.
Hiervoor geen enkele klacht? Dan zou ik dit ook nog even melden bij je verzekering.
Van schade kan je rare onverklaarbare klachten krijgen.
- Mr. Ed
- 4th Gear member
Bedankt voor jullie reacties/adviezen. Morgen ga ik bij daglicht nog even goed naar de uitlaat kijken. Ook de verzekering bel ik nog eens voor hetzelfde. Men gaf eerder aan dat motorisch/bak geen gevolgen zou mogen hebben bij aanrijding van achteren. Heb al een aardige discussie achter de rug :twisted: . Zal de bevindingen hier melden.
- Mr. Ed
- 4th Gear member
Na enkele bezoeken aan het schadeherstelbedrijf is de schade nu grotendeels weggewerkt. Veel aan de achterzijde is vervangen en de rekening is fors opgelopen. Prima afgehandeld door Van Beek in Apeldoorn (ik weet dat ze meelezen op dit forum, dus
)
Auto is 'uitgelezen' door de dealer in Apeldoorn (met dank aan chef werkplaats dhr. Krieger). Daarbij niets gevonden. Bij nader onderzoek blijkt het om de ETM te gaan, waardoor hij niet goed draait. Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en draait hij ca. 1800 toeren in P en valt de motor soms dood. Volgens de schade-expert(s) is er geen causaal verband tussen het ongeluk en dit probleem (..) en technisch niet te verklaren. Aantal discussies gevoerd, maar zonder resultaat.
Probleem aangekaart bij mijn eigen dealer in Arnhem. Zij zijn bereid maandag een nieuwe ETM te installeren tegen een vriendschappelijke prijs (ik mag wel zeggen zeeeer vriendschappelijk).
Resteert alleen nog de achterklep die niet open gaat wanneer ik dat wil. Dit wordt als het goed is volgende week opgelost middels een nieuwe handgreep.
Vanaf volgende week dus weer met een gerust hart de weg op. Wat zo'n ongelukje wel niet met zich meebrengt. Hulde in ieder geval aan iedereen die geholpen heeft.
Auto is 'uitgelezen' door de dealer in Apeldoorn (met dank aan chef werkplaats dhr. Krieger). Daarbij niets gevonden. Bij nader onderzoek blijkt het om de ETM te gaan, waardoor hij niet goed draait. Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en draait hij ca. 1800 toeren in P en valt de motor soms dood. Volgens de schade-expert(s) is er geen causaal verband tussen het ongeluk en dit probleem (..) en technisch niet te verklaren. Aantal discussies gevoerd, maar zonder resultaat.
Probleem aangekaart bij mijn eigen dealer in Arnhem. Zij zijn bereid maandag een nieuwe ETM te installeren tegen een vriendschappelijke prijs (ik mag wel zeggen zeeeer vriendschappelijk).
Resteert alleen nog de achterklep die niet open gaat wanneer ik dat wil. Dit wordt als het goed is volgende week opgelost middels een nieuwe handgreep.
Vanaf volgende week dus weer met een gerust hart de weg op. Wat zo'n ongelukje wel niet met zich meebrengt. Hulde in ieder geval aan iedereen die geholpen heeft.