goede middag mede forummers!!
ik heb even een vraag over het chiptuning of obd tuning!
wat zijn de verschillen van de 2 en wat raden jullie aan om te doen?? bij welke bedrijven kan ik het beste terecht!??
alvast bedankt!
S40 2.0D tuning
- chris_zweden
- 3rd Gear member
Het gaat altijd via obd en altijd worden de mappings van de ecu aangepast. Ik denk dat je met obd ppc bedoelt? Dan zou ik BSR aanbevelen. Dan doe je het zelf met een kastje (via obd) of anders rica voor als je het door een ander wilt laten doen.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- Grootje
- 3rd Gear member
Als je auto naar de garage gaat en heeft daar een software update gekregen dan ben je je tuning kwijt. Bij de meeste bedrijven mag je dan terug komen om je tuning er opnieuw op te laten zetten. Ik zou zoals Chris al aangaf eens bij BSR te gaan kijken. krijgen we als forum leden ook een leuke tuning of bij hartog tuning die levert echt maatwerk maar zal het zelfde resultaat zijn. Is meer denk ik waar je het beste gevoel bij hebt. succes!!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Nou... pas als je hele motormanagement vervangen is, dan is de update er uit. Maar da's een ZEER zeldzame zaak.Grootje schreef:Als je auto naar de garage gaat en heeft daar een software update gekregen dan ben je je tuning kwijt. Bij de meeste bedrijven mag je dan terug komen om je tuning er opnieuw op te laten zetten. Ik zou zoals Chris al aangaf eens bij BSR te gaan kijken. krijgen we als forum leden ook een leuke tuning of bij hartog tuning die levert echt maatwerk maar zal het zelfde resultaat zijn. Is meer denk ik waar je het beste gevoel bij hebt. succes!!
Maatwerk? Wat versta je onder maatwerk?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- Grootje
- 3rd Gear member
Als je managment opnieuw wordt ingelezen zul je de tuning echt wel kwijt zijn. Is bij de renault van mijn vader destijds gebeurd. Mss dat het bij een software update niet gebeurd maar een garantie heb je daarbij nooit.
Maatwerk is dat je vrij in je keuze bent hoeveel vermogen en of koppel je zou willen. Binnen de daarvoor geldende grenzen. Ik bedoel dat je niet altijd het uiterste uit de motor hoeft te halen om aan de wensen van de klant te gemoed te komen.
Maatwerk is dat je vrij in je keuze bent hoeveel vermogen en of koppel je zou willen. Binnen de daarvoor geldende grenzen. Ik bedoel dat je niet altijd het uiterste uit de motor hoeft te halen om aan de wensen van de klant te gemoed te komen.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Nee hoor, niet zomaar. Waarom heb je die garantie nooit?Grootje schreef:Als je managment opnieuw wordt ingelezen zul je de tuning echt wel kwijt zijn. Is bij de renault van mijn vader destijds gebeurd. Mss dat het bij een software update niet gebeurd maar een garantie heb je daarbij nooit.
Er zijn diverse lagen van settings, diverse apparaten, en de ECM update gaat maar in 1 ding... de ECM. Kans dat die een gehele upgrade krijgt bij een auto ouder dan 1 jaar.... nihil, bij een auto van jonger dan 1 jaar heel erg klein.
Maatwerk is voor mij dat de ECM update voor de specifieke auto geschreven wordt.
Dat er vooraf een sloot parameters uit de auto worden gelezen, de auto wordt onderzocht op diverse punten en op basis daarvan een analyse gemaakt waar de remap op wordt uitgeschreven en gemaakt...
Als er al tuners zijn die dat ueberhaubt kunnen, dan zeker niet in 1 of 2 uurtjes en dan gemeten met een "g-krachten meter" zoals ik dat her en der voorbij zie komen... Zonder rollenbank....
Anyways, ieder zijn/haar smaak natuurlijk. Veel software die ik teruglees gedaan door andere tuners is gewoon RICA software...
"maatwerk" noemt men dat dan... Keurig geleend bedoelen ze.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu