Hallo
Ik heb steeds condens in de koplampen s80 2005 met senox verlichting diverse malen bij de dealer geweest en die zeggen steeds pakkingen en afgekit vernieuwd maar het blijft steeds weer terug komen misschien kan ik het zelf doen maar hoe demonteer ik die koplampen,
Ik ben ook van plan om een klacht bij mbij Volvo Nederland neer te leggen maar weet niet of dat helpt.
Graag info Jan
Condens in de koplampen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Ik denk juist dat het te maken heeft dat er geen ventilatie is in de koplamp....daardoor ontstaat de condens, er zijn doppen met een klein gaatje erin voor ventilatie.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
rij eens een paar dagen met die doppen van de koplampen af, dan is eht zo weg
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 15.01.2010 - 15:49
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Je kan de zwarte doppen achter je koplamp unit eraf draaien.
Na wat kilometers rijden verdamp het vocht door het branden van je lampen.
De condens is dan weg.
Succes.
Ik had het vandaag ook, ik heb dan op mijn Volvo S80 geen xenon maar zwarte dop eraf gedraaid even rijden en condens is weg.
Na wat kilometers rijden verdamp het vocht door het branden van je lampen.
De condens is dan weg.
Succes.
Ik had het vandaag ook, ik heb dan op mijn Volvo S80 geen xenon maar zwarte dop eraf gedraaid even rijden en condens is weg.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Er is in 2005, dacht ik, voor enige modeljaren een modificatie geweest voor dit probleem. Toen werden er andere afdekkapjes aan de binnenzijde gezet met rubber lamellen, zodat de vochtdamp eruit kon, maar vocht van buitenaf niet erin kon.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Die modificatie was toen gratis. Het is, per koplampunit, een kunststof kapje ( ong. 8x8 cm) en kan nooit veel kosten.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 16.08.2008 - 20:33
Gewoon de rubber doppen die achterop de koplampen zitten eraf trekken en er niet meer opduwen. Heb ik in dec. 2008, nadat ik het het condens meer dan zat was, ook gedaan en sindsdien geen last meer. Er ontstaat bij vochtig weer nog wel enige condens in de hoek bij het groot licht (xenonverlichting is nooit luchtdicht afgesloten, vandaar) maar dat is, nadat de auto stil staat, al snel verdwenen.
Een beetje condens dat na enige tijd verdampt is altijd beter dan lampen die bij tijd en wijle van binnen zo beslagen zijn dat het water bijna in straaltjes naar beneden loopt.
Zonder doppen kunen de koplampen blijkbaar wel voldoende "ademen".
-edit- Ook ik heb wel eens geïnformeerd naar die zgn. ademende doppen. Volgens meerdere Volvo-dealers gaat het daarbij om hardplastic doppen/deksels en is in ieder geval mijn S80 my 2006 voorzien van flexibele rubberen doppen.
Een beetje condens dat na enige tijd verdampt is altijd beter dan lampen die bij tijd en wijle van binnen zo beslagen zijn dat het water bijna in straaltjes naar beneden loopt.
Zonder doppen kunen de koplampen blijkbaar wel voldoende "ademen".
-edit- Ook ik heb wel eens geïnformeerd naar die zgn. ademende doppen. Volgens meerdere Volvo-dealers gaat het daarbij om hardplastic doppen/deksels en is in ieder geval mijn S80 my 2006 voorzien van flexibele rubberen doppen.
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Er zijn inderdaad doppen met een membraam op de achterkant. Werkt ook niet altijd, maar scheelt wel wat.
Blijft een hardnekkig probleem helaas.
Blijft een hardnekkig probleem helaas.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel