problemen met centrale vergrendeling achterdeuren

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
s40er
1st Gear member

ik heb een s40 2.0 bj 1997 met CV zonder AB. De laatste tijd heb ik regelmatig last bij het openen van achterportieren. Het is niet de kou want de auto staat altijd in de garage.De ellende begon links achter,nu ben ik zover dat ik ook rechter achterportier niet open krijg. met veel kracht krijg ik de pin links achter van binnen omhoog,rechts lukt helemaal niet.ik hoor mensen roepen motor vervangen? is dat een motor of motor per deur? of iets anders?
wie heeft soortgelijke ervaringen
RVL
4th Gear member

Aanemende dat de motortjes nog wel functioneren zal het mechanische gedeelte (stangen) losgeschoten of stroef lopen. Het paneel eraf en kijken is de eerste actie. mochten de motortjes gewoon functioneren dan het mechanische gedeelte checken en met WD 40 gangbaar maken
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Bart Giesen
5th Gear member

Die motoren kunnen nooit een dusdanige weerstand bieden, dat je de palletjes met veel kracht omhoog moet trekken, tenzij er continue sanning op staat, wat mij onwaarschijnlijk lijkt.

Wat RVL zegt...
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Ik heb het probleem ook gehad met de achterdeuren, S40 2.0, 1998, als je de panelen verwijderd en het plastic daarachter voorzichtig loshaald (later weer vastzetten, het zit met kit vast) dit is belangrijk het houdt regenwater tegen. dan zie je dat het een magneet is met een trek-duwstang, deze geleiders heb ik heel voorzichtig ietwat wijder gemaakt door te buigen (let op verouderingsverschijnsel dat ze niet knappen) waar de stangetjes door de geleiders lopen gereinigd (zat een wat witte aanslag op) Ik heb het 4,5 jaar geleden open gehad, werkt nog perfect.
Misschien heb je hier wat aan.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ight=nylon
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
s40er
1st Gear member

ik begrijp wel dat het probleem in de motortjes of doorsmeren is.
Echter,om dit op te lossen moet de deurpaneel af,deurpaneel kan ik weghalen als de deur open is.....en ik krijg rechter deur niet open...ook niet met heeeel veel geweld.....???? :angry5:
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”