Bart je hebt gelijk.
Ik ga straks weer rijden, hopen dat ik vandaag ongeschonden aankom en onderweg niet op mijn bek getimmerd wordt.
Mijn missie vandaag is om weer zo veel mogelijk mensen te hinderen met mijn gebrekkige rommel.
Mischien kan ik ze zo laten afstellen dat ze net zo tekeer gaan als mijn avatar, dat zou helemaal te gek zijn
Dat een ander hinder zou ondervinden is iets dat 98% van de gebruikers van die retrofit zooi zal jeuken, heel kenmerkend voor asocialen.
Die groep vraagt zich doorgaans ook niet wat wat xenon af fabriek duurder maakt, die menen dat het simpel aan te passen is, dat is hun hele manier van denken dan ook ... simpel.
bart simpson schreef:Dat een ander hinder zou ondervinden is iets dat 98% van de gebruikers van die retrofit zooi zal jeuken, heel kenmerkend voor asocialen.
Die groep vraagt zich doorgaans ook niet wat wat xenon af fabriek duurder maakt, die menen dat het simpel aan te passen is, dat is hun hele manier van denken dan ook ... simpel.
Grappig, komt van een die man het heeft over petjes, aso's en ander tuig. Die zodra het gaat over aftermarket xenon worden in de mond neemt als "op je bek worden getimmerend" en medeforummers uitmaakt voor simpel.
Ik hou er verder over op. mompelt iets over het heeft mijn stem nog gehad tijdens de forum stemming
diesel01. Lees even wat BS aangeeft. Er is nog altijd 2% die het wel op een verantwoorde manier doet.
Hier zijn er gelukkig een paar van die 2% bij maar je kunt ze de kost geven.
Ik zie dat jij ook tot de 2% "goeden" behoort.
Hoewel BS het cru aangeeft (en dat weet je gewoon) geeft hij wel altijd een juiste eyopener. Maar voel jezelf niet direct aangevallen.
En ik heb ook de aftermarket spullen bekeken. 75% is gewoon troep. En als het geen troep is dan komt de prijs al gauw in de buurt van origineel of OEM.
Ik heb met een aantal topics ook wel een ongezouten mening, maar schrijven zoals je denkt zou mij dan een ban opleveren.
Daar komt bij dat als de de Heer simpson zo communiceert tijdens één van zijn sales het "op zijn bek getimmerd worden" weleens een nieuwe dimentie kan worden gegeven.
@diesel01, ik geef uitsluitend aan dat het "niet op je bek getimmerd" worden niet als een wetenschappelijk bewijs gezien kan worden voor het niet hinderen van medeweggebruikers.
Ik bedreig hier niemand, ik constateer dat iemand die hinder ondervind van andermans wangedrag c.q. onvermogen daar doorgaans die iemand niet op aan hoeft te spreken.
Hoe reageer jij als iemand jou er op attendeert dat jouw verlichting hem of haar verblind heeft?
Verblinding door dit soort verkeerde en altijd ook incomplete xenon verlichting kan levensgevaarlijke situaties opleveren voor anderen, en dat is wat wat dit type xenongebruiker niet wenst te erkennen, het zal ze namelijk volkomen jeuken.
In die hoedanigheid is de aanduiding "asociaal" dan ook volkomen op zijn plaats.
diesel01 schreef:Ik heb met een aantal topics ook wel een ongezouten mening, maar schrijven zoals je denkt zou mij dan een ban opleveren.
Daar komt bij dat als de de Heer simpson zo communiceert tijdens één van zijn sales het "op zijn bek getimmerd worden" weleens een nieuwe dimentie kan worden gegeven.
En aldus sluiten we deze discussie en laten een ieder in zijn waarde met de volgende conclusie:
Of je betaalt voor het origineel en weet je verzekerd van kwaliteit of je neemt het risico van immitatie en daarbij alle problemen die zich vervolgens voordoen voor lief. Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar origineel want, daar waar het over het achteraf inbouwen van xenon gaat, ben ik het met Bart Simpson eens.
Eigenlijk is de hele discussie over wel of geen ACHTERAF ingebouwde xenon zinloos. Want het is illegaal...
Iedere auto en al zijn onderdelen voldoen aan een bepaalde goedkeuring. Zo ook de koplampen. Afhankelijk van het soort voldoen die aan een goedkeuring die bij de auto hoort. Zodra je iets aan die lampen verandert, inwendig, zoals het vervangen van de halogeen kaars door xenon en je houdt dezelfde reflector en lens, ben je in overtreding. Jouw auto voldoet niet meer aan de goedkeuring zoals afgegeven door de RDW en is als zodoende officieel niet meer verzekerd.
Dat de soep niet zo heet wordt gegeten snap ik ook wel. Het is echter wel de wet... En als onze wetsdienaren zich daar mee bezig houden, worden dus alle auto met irritante, verblindende xenon van de weg gehaald en bekeurd. Ik stel voor 30 stokslagen want ik erger me dood aan al die verblindende Golfjes 2, Astra's 1, 306-en, E30's etc waar nooit een xenon goedkeuring op gegeven kan zijn omdat het toen simpelweg niet bestond. En ze moeten ook allemaal lampen met 3ziljard lumen hebben...
De 2% die het daadwerkelijk professioneel inbouwt is dan helaas de dupe hiervan...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Stokslagen, het wordt nog gezellig op het forum.
Als ik dan elders op het forum lees dat complete motorblokken worden overgebouwd in auto's die daar geen type goedkeuring hebben dan vraag ik mij af waar het over gaat.
Oké,
Alles is weer gezegd. Laten we er maar een eind aan breien, oftewel slotje erop.
Er is al genoeg ellende in de wereld, daarnaast is Aftermarket Xenon al genoeg besproken. En hier is het bewijs dat het soms hoog op kan lopen qua gemoedstoestand.
TS let goed op wat je doet en wat je koopt maar zorg ervoor dat je iets koopt dat niet verblind. En let erop het is wel jou zorg als je tegenliggers verblind!