De toeter van mijn 940 is er zachtjes mee opgehouden. Klonk steeds zieliger, nu niets meer. Beetje speurwerk bij de 700-vereniging zei dat ik de knopjes op het stuur uit mekaar moest klussen en schoonmaken, maar dat deed het truukje niet. Weet iemand een handleiding te vinden wat ik kan nalopen, want ik weet het -als erkend technisch analfabeet- niet te vinden...
[edit]typo[/edit]
Claxon stuk!
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Mijn claxon piepte ook. En kort daarna niks meer. Bij een 240 zitten ze
(want het zijn er altijd 2, dat klinkt beter) direct achter de grille. Makkelijk
te demonteren en op de keukentafel uit elkaar halen. Waarschijnlijk zit
er dikke roest op. Ga naar de dichtbijzijndste garage en koop daar een
setje oude claxons voor niet meer dan 10,- Terugmonteren en je kunt
weer toeteren.
(want het zijn er altijd 2, dat klinkt beter) direct achter de grille. Makkelijk
te demonteren en op de keukentafel uit elkaar halen. Waarschijnlijk zit
er dikke roest op. Ga naar de dichtbijzijndste garage en koop daar een
setje oude claxons voor niet meer dan 10,- Terugmonteren en je kunt
weer toeteren.
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Ontkoppel de claxon eens en zet er eens rechtstreeks stroom op als die het dan niet doen dan is je claxon gewoon kapot.
Of als je een multimeter hebt dan eens de spanning op de stekker meten. als daar geen stroom op komt dan zit er een probleem in de bedrading. Moet je overigens wel met nog iemand doen, zodat de andere persoon de claxon op het stuur bedient. Want anders meet je nooit wat
Of als je een multimeter hebt dan eens de spanning op de stekker meten. als daar geen stroom op komt dan zit er een probleem in de bedrading. Moet je overigens wel met nog iemand doen, zodat de andere persoon de claxon op het stuur bedient. Want anders meet je nooit wat

Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- martinuz
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 12.01.2010 - 17:25
- Locatie: Brussel
Dank voor jullie reacties, ik heb er even naar gekeken, maar snap er de ballen van. Ik heb op zich gevonden waar ze zitten, maar hoe het nou verder werkt. Heb geloof ik wel ergens een multimeter, maar die snap ik ook niet. Ga daar wel even op klussen, zei de heel erg technisch analfabeet...
- leidsekade
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 27.10.2006 - 21:43
- Locatie: Utrecht
Gewoon eruit halen en een andere van de sloop er weer op zetten.
Is niks engs of zo
Is niks engs of zo
Jerry
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
- leidsekade
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 27.10.2006 - 21:43
- Locatie: Utrecht
Alain (Wolwo) in Lochchristi doet veel in Volvo onderdelen en verstuurt ook
Jerry
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)