Koelvloeistof peil te laag; zet motor uit!

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gast

Hij was in ieder geval niet duur. :P
In dit topic op 09 Dec 2009, 10:20 http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... torder=asc
schreef @joasas1:
josas1 schreef:Bij de specialist onlangs 160.000km beurt met distributieriem en toebehoren:€1053.22
Dit was incl.
-waterpomp
-airco check
-handremschoenset (liepen aan)
-wisserbladenset koplampen
-injectie systeembeschermer
-1 remslang
en natuurlijk de beurt zelf met olie en filters
Tevens kleine lekkage bij de dbriem dus nieuwe keerring. Maar dat zijn de kosten niet. Wel de arbeidsuren, natuurlijk.
Het betreft een 2.5T
Gebruikersavatar
josas1
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05

De waterpomp is toen, volgens hun zeggen en op mijn aanraden, vervangen.
Vandaag wordt de boel losgehaald.
Denk niet dat de riem nat is, want was miniscuul lek.Verdenk zelf óók de waterpomp. Hoe kan dit als deze nieuw is?
Volgens specialist hoeft de riem niet vervangen te worden?
Hij ligt er nog geen 5000 km op.

Mijn vertrouwen heeft idd een erg grote deuk opgelopen.
Je vraagt je af of ze wel competent genoeg zijn.
Omdat er meerdere zaken fout zijn gegaan, tijdens deze beurt, met als uitschieter de lekkage, nu.
Maar ja, hij zal alles toch moeten repareren.
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
Gebruikersavatar
josas1
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05

Net gebeld.
Oorzaak, lekkende vriesplug.?????
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Als het de vorstplug zou zijn, is het nog opmerkelijker! Want dan zou er niet voldoende antivries in het koelwater zitten. Dit moeten ze tijdens een grote beurt of werkzaamheden betreffende het koelsysteem altijd controleren. Ik hoop maar dat in jouw geval alleen die plug kapot is en je verder geen motorschade hebt opgelopen door de vorst.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Ik kan mij niet meer heugen dat daar een vriesplug zat.
Wie kan hier meer duidelijkheid over geven?
Gebruikersavatar
josas1
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05

Wat ik heb begrepen, had het te maken met de waterpomp?
De lekkage zat aan een vriesplug aansluiting/stekker of zo? Ik weet t niet exact.
Hoe zou ik eventuele motorschade moeten opmerken?
En iedereen die bij deze specialist komt maakt gebruik van dezelfde kvs, dus zouden ze allen problemen moeten krijgen?
Ik neem aan dat ze kvs niet litertje voor litertje aanmaken...

Ik lees op het net trouwens, nu wel over lekkende vriespluggen maar nergens lees ik dat eea te maken heeft met de kvs verhouding....
Gewoon erge pech en men hoeft niet altijd van het slechtste uit te gaan.
Die vriesplug zal toch óók ergens toe dienen, waardoor er geen verdere schade aan de motor zal optreden?
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
Gast

Raar verhaal, waterpomp en vriesplug.
Maar jij bent tevreden en daar gaat het om.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”