Hallo allemaal
De laatste tijd krijg ik af en toe ook de bekende melding "motormanagement service spoed" met het gele gevarendriehoekje.
Auto gaat in noodloop en is weer ok na herstarten (vanaf de vluchtstrook)
Het typische is dat het altijd en alleen gebeurt op de snelweg nadat ik een lange bocht naar rechts heb gemaakt, op een klaverblad bv en dan weer gas geef om in te voegen. Noooit op een recht stuk of bij flink accelereren.
Zou het hier het bekende brandstofpompje in de tank betreffen? Het is ook met meer dan 3/4 tank vol gebeurd, vandaar de vraag. Is dit eventueel zelf te vervangen of moet ik met andere dingen rekening houden, brandstoffilter? Lijkt me niet waarschijnlijk als het alleen na een bocht gebeurd..
Motormanagement service spoed
- denkweb
- 4th Gear member
- Contacteer:
Zoek eens naar ETM op dit forum...
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
-
- 1st Gear member
De dealer heeft hem opnieuw uitgelezen, gaf nu aan "brandstof druk te hoog" en "brandstofdruk te laag".
Brandstoffilter vervangen, was erg zwart. Eerste keer zat het filter niet helemaal goed, ging gelijk in noodloop na 200 meter rijden. Tweede poging wel ok, de motor loopt nu veel rustiger lijkt het, mooi donker geluid. Hopen dat het nu wegblijft anders zou de pomp in de tank het nog kunnen zijn.
Brandstoffilter vervangen, was erg zwart. Eerste keer zat het filter niet helemaal goed, ging gelijk in noodloop na 200 meter rijden. Tweede poging wel ok, de motor loopt nu veel rustiger lijkt het, mooi donker geluid. Hopen dat het nu wegblijft anders zou de pomp in de tank het nog kunnen zijn.
-
- 1st Gear member
Ik heb het toevallig met mijn auto bij een lange bocht naar links..
Ik heb rijdt een S60 2.4 op LPG, ik dacht misschien aan een probleem in de toevoer van gas door het lpg systeem.. kan dat kloppen?
Wel precies de zelfde symptomen, bij een lange bocht en gas geven..
Ik heb rijdt een S60 2.4 op LPG, ik dacht misschien aan een probleem in de toevoer van gas door het lpg systeem.. kan dat kloppen?
Wel precies de zelfde symptomen, bij een lange bocht en gas geven..