S60 kan prijstechnisch ook onmogelijk de vervanger van de S40 zijn
(S80 D5 is er vanaf € 47.495,--, die is op basis van die vervangingsstelling ook ineens een concurrent c.q. opvolger van de S40)
Bart kan je mijn vertellen hoe je binnen je modellen lijn 2 dezelfde auto,s
kan aanbieden (V60 en V70) voor een gelijke prijs?
En wat wordt dan de vervangen van de V50?
Nee, primair omdat er voorlopig nog geen sprake is van een V60 en eventuele prijzen daardoor nog niet iets zijn waar ik over wil gaan speculeren.
Heb zelf ook nog nooit gezegt dat de S60 de opvolger is van de S40, hoef die stelling dus ook niet te verantwoorden.
Gezien de prijsverschillen dan dit moment lijkt het mij dan ook niet voor de hand liggend.
Bart de S40 interesseert me totaal niet als even de S60, ben geen fan van sedan auto,s.
Maar jij kan toch ook niet ontkennen dat de S40 en de V50 op zijn laatste benen lopen, zijn recentelijk ook niet mee genomen in de facelift die wel voor de C30 en C70 zijn gedaan.
Ik begrijp ook dat dit alleen speculeren is maar ja bij het zien van de prijzen van de S60 werd ik wel verdrietig.
Ben schreef:je gaat toch niet 2 compleet verschillende auto's vergelijken?
Vind ik nogal meevallen. X1 is een stationwagon op hogere poten. En de bagageruimte zal het zelfde zijn. Het wordt een prive auto, de auto hoeft niet uit een bepaald categorie te komen. Mijn ouders kiezen uit wat we leuk vinden. XC60 vinden ze helaas te groot.
C70 convertible 2.4t automaat en V50 D5 brilliant blue Sport --> wachtend op de V60.
Zelf: BMW 125i cabrio en Renault Twingo RS
He ben jij Pim uit Aalten?
Ik zie je wel op 17 april in Lichtenvoorde...
Yep, jij zit dus ook op het Mini forum.....onder welke naam?
Volgens mij ben je ook wel eens in Aalten met de V50? Bij de drukkerij?
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift.Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
Er zit maar een klein prijsverschil tussen de V70 en de Nieuwe V60.
Uitgaande van het bestaande verschil tussen s40/v50 en s80/v70 van 1000 euro dan kom je op het volgende uit:
V70d5 kinetic: 48495
V60d5 kinetic: 46990
V702.0t kinetic: 41995
V602.0t kinetic: 40990
Er zal een verschil zijn in uitrusting. V60 natuurlijk standaard uitgerust met citysafety. Maar dan nog snap ik deze strategie niet...... Prijzen liggen wel heel erg bij elkaar. Het is een flinke stap omhoog van de zeer populaire V50. Ik verwacht dan ook dat deze nog een flink tijdje naast de V60 geleverd zal worden, anders gaat dat aardig wat klanten kosten. Wellicht dat er dan binnenkort een vervanger komt in de klasse van s40/v50. c30 5 deurs?? c30 sportback achtig iets....... We zullen zien
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift.Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
D5R-Design schreef:Bart de S40 interesseert me totaal niet als even de S60, ben geen fan van sedan auto,s.
Maar jij kan toch ook niet ontkennen dat de S40 en de V50 op zijn laatste benen lopen, zijn recentelijk ook niet mee genomen in de facelift die wel voor de C30 en C70 zijn gedaan.
Ik begrijp ook dat dit alleen speculeren is maar ja bij het zien van de prijzen van de S60 werd ik wel verdrietig.
de S40/V50 hadden reeds een nieuwe neus gehad voor my 2008, de C30 was te sterk gelijkend en mocht best een eigen gezicht krijgen, dat had men van meet af aan wel mogen doen, de C70 idem, als het hele "5 serie concept" op de schop had gemoeten had men vast het dashboard ook wel aangepakt.
Ik ga bij de S40/V50 uit van een cyclus van 8 jaar, dat zou dus in 2012 iets anders moeten gaan betekenen (het is nu maart 2010.....)
Alle genoemde getallen ten aanzien van de V60 versus een V70 zijn dus aannames, daar waag ik me dus niet aan, eventuele verontwaardiging of zorg daarover slaat in dit stadium dan ook nog nergens op.
(mocht daarentegen de S60 inderdaad de opvolger van de S40 blijken te zijn mag de helft van de medewerkers in Gent zich alvast wel heel serieus zorgen gaan maken)
Alle genoemde getallen ten aanzien van de V60 versus een V70 zijn dus aannames, daar waag ik me dus niet aan, eventuele verontwaardiging of zorg daarover slaat in dit stadium dan ook nog nergens op.
Uh een V60 zal echt niet goedkoper worden dan een S60 dus de getallen zullen wel aardig kloppen....... Zelfs al worden de S60 en V60 gelijk geprijsd dan blijft het prijsverschil erg klein met zijn grotere broer.
De s60 is dus gewoon een echte vervanger voor de oude S60 en de V60 een nieuwe toevoeging. Alleen werd er door de media/volvo gesuggereerd dat het de opvolger zou worden van de s40/v50. Vandaar de verontwaardiging over de "hoge" prijs
Blijft voor mij de vraag wat er met de s40/v50 reeks gaat gebeuren. Maar dat zullen alleen de hoge bazen weten.
Dus laten we hopen op nieuwe s40/v40.
Nu zijn er dan nieuwe s60/v60
en voor de hand liggend v70 wordt v80
s40/v40
s60/v60
s80/v80
Zou goed kunnen op die manier denk ik. De prijzen van de s60 vind ik toch idd ook aan de hoge kant. Logischerwijs zouden deze een stuk onder de 70/80 moeten lukken.
Misschien heeft volvo wel een nieuwe 80/70 op de plank liggen? die weer duurder wordt dan de voorganger. Dan zouden de prijzen wel weer klopen...
2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
@ Pimp: heb je de BMW X1 al wel eens GEZIEN? Kleine kinderen verschuilen zich links en rechts snikkend onder moeders rokken, en bestuurders van een Ssang Young Rodius wrijven zich genoegzaam in de handen ...
De V60 hebben we natuurlijk nog niet in beeld gehad, maar ... als je toch niet voor uiterlijk gaat, kan je dan niet beter 5 a 6 Dacia Logan's kopen?
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum '03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
paulh schreef:@ Pimp: heb je de BMW X1 al wel eens GEZIEN? Kleine kinderen verschuilen zich links en rechts snikkend onder moeders rokken, en bestuurders van een Ssang Young Rodius wrijven zich genoegzaam in de handen ...
De V60 hebben we natuurlijk nog niet in beeld gehad, maar ... als je toch niet voor uiterlijk gaat, kan je dan niet beter 5 a 6 Dacia Logan's kopen?
hahahaha, ik zat er al op te wachten. Wat is het toch heerlijk dat niet iedereen dezelfde auto's mooi vindt. Ik ga de keuze hier ook helemaal niet verdedigen.
Maare kijk eens op je eigen oprit........een 206cc........daar zou ik dus nooit in gezien willen worden. Dan nog liever een Dacia Logan!!
Back on topic!!
De toekomstige ontwikkeling van het modellengama is nu nog louter speculatief, hoewel een aantal trends wel bekend zijn:
- het getal "60" gaat binnen Volvo staan voor het sportieve segment (XC60, S60, V60). Stephen Odell/Peter Horbury zeggen dit met zoveel woorden tijdens de premiere in Geneve;
- de new V70 is inderdaad de estate van de S80 (zelfde platform). Dit is meer het luxe, comfortabele segment. De V70 zou dan inderdaad V80 genoemd moeten worden;
- de S40/V50 is het segment van de compacte, family georienteerde wagens, met name de V50. De S40 doet het als betaalbare sedan nog altijd vrij goed in een aantal Europese landen en (ver) daarbuiten. De V50 was/is in aantallen vrij dominant in de verkoop in Nederland/Belgie bijvoorbeeld (hoewel er verdringing is door alle acties met de new V70; je ziet het laatste jaar duidelijk meer V70's op de weg);
- de C30 is de trendy, tweedeurs coupe voor het jongere publiek, in 2006 in design nog sterk afgeleid van S40/V50, maar krijgt steeds meer een zelfstandig profiel;
- idem C70: opgefrist en zelfstandig als cabrio gepositioneerd;
- XC90 is het langste op de markt en nog de enige Volvo nu met dashboard/interieur van de vorige generatie. Toekomst is onhelder.
Mijn eigen voorlopige conclusies zijn (voor wat ze waard zijn):
- het wordt "druk" in het segment 60/70/80; de prijzen schuren hier inderdaad dicht tegen elkaar aan;
- Volvo kan onmogelijk het tussensegment van 40/50 laten vallen, want het gat tussen 30 en 60/70/80 wordt dan veel te groot. Het kan niet anders dan dat er in 2012 opvolging komt, in welke vorm dan ook;
- onduidelijk nog is of het 30 segment familie-uitbreiding krijgt. Er is al tijden veel speculatie over een V30/XC30, maar dit kan niet los gezien worden van wat er met het 40/50 segment gaat gebeuren;
- Volvo zou er goed aan doen iets onder de C30 te gaan ontwikkelen. Kijk naar de Audi A1, helemaal niet groot van binnen/buiten, maar kennelijk is er een marktbehoefte in dit "kleine" segment, anders was Audi er echt niet aan begonnen.
Meer in het algemeen heb ik altijd begrepen dat Volvo in de komende 2 jaar met 2 nieuwe modellen gaat komen. We zullen het allemaal wel gaan zien.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
Trouwens, in deze prijslijst blijkt heel mooi hoe zwaar de CO2-tax de T6-versie treft. Kijk maar eens naar de kale nieuwprijzen van de S60 en dan vooral naar het verschil in bpm-bedragen tussen de T5 en T6. Nieuwprijs van de duurste T5 en goedkoopste T6 zijn bijna gelijk, maar BPM-bedrag is 6500 euro hoger!
Kijk verder ook eens naar de BPM-bedragen op de Geartronic. En dat allemaal voor een paar grammetjes CO2, terwijl de invloed van door de mensheid uitgestoten CO2 nog steeds niet duidelijk is, en de overheid zelf wel gewoon de bouw van nieuwe kolencentrales plant, ministers allemaal in een dikke diesel V6 rijden (Balkenende binnenkort een S-klasse V8 benzine heb ik begrepen), er geen extra belasting op vlees, sporten en andere CO2-uitstotende activiteiten komt... en het belastingvoordeel op een Prius vergeleken met een S60 T6 inmiddels ruim 20.000 euro bedraagt terwijl je met een Prius gemakkelijk al op 1:15 zit als je er lekker mee ragt op de linkerbaan...
Maargoed, dat even offtopic, sorry Ik vind het wel jammer dat de DRIVe pas volgend jaar komt, maar ze willen nu natuurlijk even verdienen op de modellen die het meest opbrengen...
En nog veel te duur vergeleken met de "concurrentie" (Buick en Acura) en duurder dan zowel de BMW 335xi en Inifiti G37x. De S80 heeft een MSRP van $40000 en die wordt al niet met minder dan $6000 korting verkocht, dat zal voor de S60 niet veel anders worden.