Iemand die even mee wil denken ?
960 3.0, van 10-1993. Als de motor koud is, houd deze in bij wegrijden, je moet redelijk veel gas geven om beetje weg te komen. kom je boven de 2000 / 2500 toeren, dan vliegt hij vooruit. zodra hij een beetje op temperatuur is, is het probleem over. Dit is op benzine. Bougies zijn vervangen, brandstofpomp in de tank ook (vlotter defect, unit vervangen).
Iemand een idee ? Ik verdenk zelf de luchtmassameter, mits hier ook de temperatuurmeter voor de aanzuiglucht in verwerkt zit. Heb het idee dat de motor te arm / rijk loopt als hij koud is ?
Inhouden koude motor 960
- draadloos
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 12:44
- Locatie: Zundert
- Contacteer:
Huidig:
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Haal de stekker van de luchtmassameter eraf als die koud is,kijken of die dan nog af wil slaan,ik heb ook zo iets gehad maar bij mij was het de verdeelkap,heb je die ook vervangen? en de kabels als die er al vanaf 1993 op zitten mogen die ook wel eens vervangen worden.
- draadloos
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 12:44
- Locatie: Zundert
- Contacteer:
Mmm maar mijn motor wil helemaal niet afslaan, loopt stationair als een zonnetje, ook als hij koud is. Verdelerkap en kabels zijn niet van toepassing op een 960, iedere bougie heeft zijn eigen bobine..
Huidig:
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21423
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Er zit een temperatuur-sensor in het systeem die naar de motor-warmte kijkt. Aan de hand daarvan krijg je bij koude start iets meer brandstof om goed te draaien.
Misschien is daar iets mis mee want zo te lezen doet alles het goed als de motor warm is.
Misschien is daar iets mis mee want zo te lezen doet alles het goed als de motor warm is.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- draadloos
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 12:44
- Locatie: Zundert
- Contacteer:
mm enig idee welke sensor ? temperatuurmeter op dashboard geeft alles goed aan.
Volgens mijn haynes manual zit er maar 1 temp. sensor in het systeem, achterop het blok boven het vliegwiel.
Volgens mijn haynes manual zit er maar 1 temp. sensor in het systeem, achterop het blok boven het vliegwiel.
Huidig:
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
- draadloos
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 12:44
- Locatie: Zundert
- Contacteer:
Ik ga gewoon preventief de luchtmassameter maar vervangen, nu het warmer wordt, start hij iets moeilijker, dus het lijkt erop dat de inlaatlucht temperatuur niet goed gemeten wordt.
Huidig:
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)